HENNEP TÉ GOED?


Plaats reactie
Maarten Bolderman
Berichten: 5
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

23-07-2002 00:06

zoals in de dunne lijn... staat beschreven.

is hennep nou echt te goed voor bijv. boilies of pinda's? heb jij het wel eens meegemaakt dat er karpers op je stek zaten te azen ( op de hennep ) maar dat ze je boilies lieten liggen?

ik heb namelijk in het begin van de avond gevoerd met hennep en na 10 min zaten er al drie vissen zwaar te azen op mijn stek..ik kon niet zien of ze de boilies pakten want die waren al opgegeten door 4 koeten..( ik voer op 30 cm water je ziet de vissen er gewoon zwemmen )

maar als ik nou morgen voor met pindas zouden de karpers dan hetzelfde gedrag vertonen of mischien wel de pindas mijden en w8en op hennep??

alvast bedankt!

Maarten Bolderman Uit Arnhem
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

23-07-2002 09:09

Ik voer ook bij met hennep en de vangsten blijven niet uit, terwijl ik met boilies vis. Tis naar mijn mening een uitstekende combinatie (met wat trouvit erbij).
Succes
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
matthijs voschezang
Berichten: 67
Lid geworden op: 10-07-2002 02:00

10-08-2002 14:23

Ik voer ook met hennep, en vis dan met boilies, de meeste karpers pakken gewoon de boilie, ik heb maar twee keer meegemaakt, dat ze de boilies lieten liggen, maar daar laten de karpers al die boilies liggen, duzzzz.

dus blijf gewoon voeren met hennep

veel succes
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

10-08-2002 17:15

Op 2002-07-23 10:29, schreef Ronnie braakhuis:
Ik ben het met stefan eens !
Wees maar niet bang met hennep !
Ik gooi zo een kilo of anderhalf op m`n stek tijden de sessie plus een 300 gram boilies....
Het klinkt voor sommigen best veel maar vergeet de brasem zeelt en andere karperachtigen / witvissen niet.... Zij lusten hennep even graag als de karper...



Een kilo of anderhalf?
Ik ben nog niet bang om 20 kilo hennep in een keer te dumpen!!!!
Uiteraard niet voor een sessie van een dag.
dennisdegroot almelo
Berichten: 27
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

10-08-2002 22:31

hoi

aangezien hennep vrij duur is kan je in het kook vocht ook rijst koken deze heeft als voordeel dat hij makkelijk geur en smaakstoffen opneemt en dat het veel goedkoper is
ik heb hier zelf ook hele goede ervaringen mee.

groeten dennis
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

10-08-2002 22:41

Ik heb ook al eens gehad dat de karper maar enkel in deze kleine zaadjes geintresseerd was.Ik heb dan een mix gedaan met wat sweetcorn (blikmais),en ze waren terug te verleiden.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

10-08-2002 23:46

Ik heb er totaal geen moeite mee. je moet alleen niet te veel voeren. Mijn motivaties:

1 Als de vis echt los is, moet het wel heel gek lopen wil hij die boilies niet ondertussne ook meesnoepen. Of er moet een duidelijk verschil zijn in aasdressuur tussen hennep en boilies.

2 Ik gebruik hennep vaak om de vis zover te krijgen dat de vis gaat azen, je moet alleen wel zorgen, dat de vis zich niet verzadigt met de hennep, zodat de vis daarna doorgaat op het andere voer ( als die dat ondertuusen al niet deed, zie punt 1 )

3je kunt voeren met een rijke mix van hennep, pellets, noten, granen,zaden en natuurlijk boilies en dan is er volgens mij niks aan de hand. Mijn ervaring is wel dat het beter is om grotere noten/pellets/zaden te voeren naast de hennep, en niet alleen maar klein spul, zodat een vis die een voorkeur heeft voor klein aas, toch over moet schakelen op groter aas. Als je naast hennep bijvoorbeeld, nog tarwe,3mm pellets en mais voert, bestaat de kans dat de vis alsnog verzadigd raakt op al dat kleine voer. Ik kies dan liever voor bijvoorbeeld 15 mm pellets, tijgers, pinda's of kikkererwten en natuurlijk boilies.

4Wanneer je tijdens een voercampagne de vis met hennep probeert te lokken, dan doe ik dat de eerste dag met hennep, de tweede dag half hennep/half ander voer, en daarna met ander voer ( ja klopt, Terry Hearn heeft dat ook in de KW beschreven, maar het werkt goed ) Zo voorkom je volgens mij (enigszins) dat de karper (bijna) alleen nog maar op de hennep wil azen.


Misschien dat je er wat aan hebt.

groetjes,

Sjoerd Groot
Plaats reactie