vertrouwen


Plaats reactie
henry Haan
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-02-2004 14:25
Locatie: Delfzijl

24-04-2005 10:19

Ik heb zojuist na 3 blanken op rij het vertrouwen in mijn boilies opgegeven. Na het samenstellen van mijn mix heb ik hem eerst uitgeprobeerd op een vijver in de buurt(begin maart) met als resultaat 16 runs en 13 vissen met 2 man, dit terwijl de rest van de aanwezige karpervissers geen piepje hebben gehad. Een geslaagde test leek mij en daarom maar gelijk kilo's gedraaid.

Na het aanleggen van een voerplek op een kanaaltje in de buurt(geen scheepvaart) hebben we met 2 man op de 3e,7e en 8e voerdag een complete avond + nacht gevist met geen enkel piepje als rusultaat.
Dit kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben.
Mijn vraag is dan eigenlijk ook of het kan zijn dat mijn aas wel goed instant werkt , maar op een voerplek niet( slecht verteerbaar?)

boiliemix:
200 gr Tarwemeel
200 gr Maismeel
200 gr Griesmeel
200 gr CéDé eivoer
100 gr Koekjesmeel
100 gr Rijstebloem

Lijkt mij een goede mix met produkten die hun vangstkracht reeds bewezen hebben.
Ik hoop dat jullie wat tips hebben

groet, Henry
Laatst gewijzigd door henry Haan op 24-04-2005 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

24-04-2005 10:28

Ik zou het toch niet opgeven hoor.
Een kanaal is zowiso al moeilijker.
Wat zijn de resultaten van de andere vissers daar?
Ga eens terug naar dat vijvertje en maak daar een voerstek en probeer het daar nog eens.

Een vangende boilie is niet "plots" slecht als je "maar" drie blanks na elkaar hebt gehad he.

grtz peeke
Greets Gino
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

24-04-2005 11:09

heb het zelf ook meegemaakt
maar dan op een water bijna 3 maanden gevoerd en dan met 2 man pas de 10e nacht een visje.
maar daarna op een kanaal zonder te voorvoeren en dan in 2 nachten 15 aanbeten en 10 vissen op de mat.
ik moet zeggen dat we het vertrouwen ook kwijt waren.
ik denk dat je het op langere termijn pas kunt zien.

groeten peter
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

24-04-2005 11:40

Henry,

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je niet vergeet dat op het ene water je boilies beter aanslaan dan op het andere... Dat je op dit ene water direct zoveel vangt hoeft niet te betekenen dat je dat op de andere plek ook 'moet' doen om te zien dat je boilies goed zijn...

Joris
henry Haan
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-02-2004 14:25
Locatie: Delfzijl

07-05-2005 20:30

Na 2 dagen voeren op een vijver 5 runs en 4 karpers. 12.5, 20.6, 18.5 en 9.6 pond.
Dat geeft toch wat meer vertrouwen als ik straks weer een voerplek op een kanaal maak, het heeft waarschijnlijk dus niet aan het aas gelegen.

groet, Henry
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

08-05-2005 11:43

Het kan ook zijn dat die bol het op water A. goed doet maar op water B. niet...snap je? :roll:

Dus zeg niet te gauw dat die bol slecht is kan gewoon zo zijn dat die daar niet goed werkt..terwijl je je op een ander water scheelt vangt met die boilie..
FCG, Trots van het Noorden!
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

08-05-2005 11:56

maar het kanaal bij je in de buurt zeg je?
stroomt het kanaal wel, dat neem ik aan, kan je dan beter geen stroken voeren ipv stekjes, de kans dat de karper je boilie tegen komt is dan groter en wat die mix betreft zou ik mij geen zorgen maken, ziet er perfekt uit.
en misschien heb je net kutweer gehad dat de vis passief werd, met dit weer kan dat zomaar, ik heb 2 weken terug nog 7 vissen gepakt over 2 dagen terwijl ik een week later met 2 dagen niets ving.

je moet maar zien wat je hiermee doet maar als je al kilo's hebt liggen zou ik stroken gaan voeren over dat kanaal, succes ermee!

Groeten

Jeroen
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
**Arwin Bos**

08-05-2005 16:58

Peter,

Als je 9 nachten niks vangt, zit je egt te lang op de zelfde stek.
Als ik op het kanaal, vis voer ik 3 dagen, en als ik 2 keer geblankt heb, ga i kop een andere plek voeren.
Meestal is het zelfs dat je als je 1 blank heb beter een andere stek kan gaan zoeken.
OP een kanaal liggen die blanks vaak aan de stek en niet aan de boilie, een goede boilie, doet het wel, maar dan moet er wel vis langs komen....

mvg arwin
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

08-05-2005 18:15

Ik ben het niet helemaal met je eens Arwin dit kan op sommige kanalen zo zijn maar niet op alle. Heb 1keer op een stek gezeten op het kanaal en heb er 10nachten geblankt en ik ving men 11de nacht een vis van 17kg en voor de rest heb ik op die stek ook nog wel geblankt maar ik ving regelmatig mijn vis, ik had toen ook helemaal geen vertrouwen in mijn boillie maar je moet gewoon blijven volhouden kanaal is veeeeel anders dan een gewone vijver.

vriendelijke karpergroeten nick
**Arwin Bos**

08-05-2005 19:26

Nick,
Er bestaat ook nog geluk... 10 nachten blanken vind ik niet meer doelgericht vissen, dat is gewoon wachten, tot er ooit een vis over je stek komt die dan je boilie pakt..

Tuurlijk zijn er kanalen, die egt moeilijk zijn, en door dresuur kan het aantal aanbeten ook veel minder worden.
Maar ook dan zal ik eerder gaan zoeken, dan wachten. maarja, ieder zijn meug...

mvg Arwin
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

08-05-2005 22:35

Daar heb je gelijk in Arwin maar ik bedoel maar ik vis op het KK waar de vis zich kan ophouden en ik wil gewoon zeggen dat de vis die boillies ook gewoon moest worden, want heb zoveel geblankt en daarna regelmatig een visje gevangen af en toe ook wel een nachtje niks maar soms ook 2-3op een nacht ik bedoel maar de karper zal je bol op een keer toch wel nemen hoor ben daar maar zeker van gewoon vertrouwen blijven hebben en ik zie niks mis aan je bol.

vriendelijke karpergroeten nick
marc janssens
Berichten: 40
Lid geworden op: 22-12-2002 01:00
Locatie: Herentals

09-05-2005 20:05

Nick ik vis ook opt kempisch en geloof me vrij, die karpers zijn volgens mij wel elk soort boilies gewoon. Ze hebben die karpers al echt alles voorgeschoteld hoor. Dat je 10 nachten geblakt hebt en daarna wel gevangen heeft veel meer te maken met de aanwezigheid van de karper en je manier van vissen dan met het gewoon worden van jou boilie.
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

09-05-2005 20:13

Kan goed zijn marc maar ik vis op een open stuk waar er niet veel op karper vissen ben er zeker van dat niet elke karper die daar voorbij komt al ooit een boillie gegeten heeft er zullen er wel vele zijn maar op van deze stukken niet echt. De karper heeft ook een mooie ophoudplaats bij mijn stek.

vriendelijke groeten nick
**Arwin Bos**

09-05-2005 20:58

Ik denk dat elke karper in het KK wel eens boilies gegeten heeft. En ook als de karper ze nog nooit op heeft, is dat volgens mij geen probleem. Dan zal hij de balletjes uit nieuwschierigheid pakken, en als het een goede bal is zal hij door eten, en komt ie ook bij je haakaas.

mvg. arwin
Plaats reactie