partikels


Plaats reactie
mario lagerwerf
Berichten: 67
Lid geworden op: 17-07-2002 02:00
Locatie: de lier z-h

17-07-2002 20:09

Als ik vist op karper met Partikels op een water met veel kneine karpers en een tiental grote karpers hoe kan ik dan de grotere karpers vangen.Meestal bijten de kneinere vissen .Ik heb ook bolies geprobeerd 20mm
maar hier heb ik het zelfde efect alleen vang ik minder. hebben jullie hier een idee over.
Robert van Gangelen
Berichten: 31
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Lekkerkerk

17-07-2002 20:24

Beste Mario,

Dit is een beetje uitproberen!
Ik kan je aanraden om een 2-3 tal dagen te gaan voorvoeren (als het niet te druk is aan het water).

dag 1: alleen partikels (bv duivenvoer) een kilo of 2-3
dag 2: nu voeren met partikels 1-2 kilo een een kilo boilies (goed verspreiden laat ze maar lekker zoeken!!)
dag 3: alleen met boilies voeren en vissen.

Ik denk als er veel kleine karper op het water zitten deze als eerste aanschuiven.
Door eerste de kleine karper te 'verzadigen' krijgen de grote karpers de kans ook te profiteren van de aangelegde voerplek.
Wil het na een paar keer nog niet lukken blijf dan gewoon met boilies voorvoeren.

Met uitproberende groet,

Robert
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

18-07-2002 09:09

Inderdaad, op ieder water komen eerst de kleine karpers je plek leegvreten en vaak pas daarna komen de echte jongens. Meestal is het dan gewoon doorzetten en blijven vissen op die plek.
Je kan anders ook voeren met iets grotere particles, ik gebruik vaak groene erwten ok kikkererwten. Deze zetten lekker uit na een avond weken.
Veel succes.
Plaats reactie