Voercampagne


Plaats reactie
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

12-03-2005 22:49

Hey mensen

Wie is er al begonnen met zijn voer campagne voor het seizoen?
\Ik zelf nu 2 dagen gevoerd,om de dag voer ik nu 1000 per stek.


Greetz danny
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-03-2005 23:37

Beetje veel misschien met deze watertemperaturen?
Ik kan natuurlijk niet in jouw situatie kijken, maar de vis is nu snel overvoerd hoor. Het water is nog vrijwel nergens warmer dan 10 graden. Voer zelf nu alleen een paar keer voor het vissen een boilie of 50 per stek. Lijkt misschien wel erg weinig, maar het is in mijn geval genoeg om vis te vangen, dan wil ik niet het risico lopen om de zaken voor mezelf en voor anderen kapot te maken door meteen volle bak te dumpen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

13-03-2005 10:04

Danny,

Ik ben in het voorjaar niet weg van lange voercampanjes. 2 dagen voor voe-
ren of instant vissen, vind ik veel beter werken in het voorjaar!
Net wat Daaf zegt: Stort niet gelijk volle bak aan voer! De hoeveelheid voer
is natuurlijk verschillend per water, maar ik zou per plek een maximum aan-
houden van 500gr voer. Als het warmer word, kun je eventueel de voer hoe-
veelheid verhogen.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
dano amato
Berichten: 68
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00

13-03-2005 11:43

Als het lente zonnetje het water een klein beetje heeft gestreeld zoek ik m'n stekkie,ff 2 daagjes vante voren voeren en vissen maar :D

Ik begin over ongeveer 2 weekjes denk ik (eindelijk 8) )

Met vriendelijke groet
:)
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

13-03-2005 12:19

het voeren zou ik ook minimaal houden, ik zat gister aan de waterkant en ik heb niks geen activiteit gezien, vraag daaf maar :P
op dit water(tje) heb ik niet meer dan 20 boilies gevoerd, 16mm zou zeker niet meer doen, tenzij het een groter water betreft.
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

13-03-2005 13:22

Ik heb afgelopen week 3 dagen gevoerd, per avond was dit zo'n 300 gram vismeelbollen verdeelt over 3 stekken.
Dit is weinig voer voor een kanaal, naar mijn zin meer als voldoende(misschien wel teveel) omdat het water nu niet meer aangeeft als 5 graden. Misschien is de karper al wel verzadigd door mijn 300 gram voer? Zou best kunnen.

Afgelopen nacht gevist. Resultaat was weer bagger......Een zeelt van 54 centimeter. Toch een leuke bijvangst maar niet waar ik voor ga vissen. :roll:
Achja.....Over 2 weken beter. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

13-03-2005 13:34

Koen toch goed dat je langs het kantje ben gaan zitten.
ik zou dit weekend eigenlijk ook gaan,maar heb het toch nog maar even uitgesteld,ivm het weer.


Dan,1000gr per stek lijkt wat veel(is ook echt het maximale)maar als je een water bevoerd van een kleine 50h dan is mijn aantal voer zo gek nog niet,zeker als je rekening moet houden met van die duikende duivels.
iniedergeval,ik ben min of meerbezig met een door mij bedachte nieuw voer plan.Stampt eigenlijk een beetje uit de fitness gedachte,de piramide strategie.
Dus met weinig voer beginne(300gr),dan volgende voer beurt iets meer 500a600 gr dan 1000 gr,en dan weer afbouwen tot dat je weer op 300 gr zit.Dan een dag helemaal niet voeren,en vissen maar!
Ik denk dat wel eens een heel goed idee kan zijn,je zet ze dus eerst voorzichtig tot aazen toe dan wat meer voer dan eigenlijk de bedoeling is,en dan rustig afbouwen tot dat alleen je haak aas nog voor het oprapen ligt.

Je houd hier bij rekening met de watertemp,dus het aantal voer kan je daar op aan passen.Als de water temp boven de 8 a 10 gr ligt,kan je dus in plaats van max 1000gr tot wel 2000gr gaan,maar das iedereen voor zich.


Greetz danny
Gebruikersavatar
jeroen ten westeneind
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-11-2002 01:00
Locatie: millingen

13-03-2005 13:55

hoe meer je voert hoe meer je van die duikende beesten aantrekt. ga anders savonds voeren. en beging met zeer weinig te voeren en bou dfe hoeveel heden op als je keeropkeer sucses heb gehad. anders denk ik dat dit de typische manier is van hoe maak ik een water kapot in het voorjaar. want zonder dat je het mischien in de gate heb kunnen er meer mensen gaan voeren. en als iedereen een kilotje in gooit dat weet je het wel .
maar probeer maar wat jou het beste ligt en leer ervan.
(als je nooit fouten maak kun je er ook niet van leren.
groeten en sucses
Gebruikersavatar
dano amato
Berichten: 68
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00

13-03-2005 14:53

Dat je een zeelt vangt is wel tof(toch?)en dat met deze themp,ik wil in het voorjaar en zomer met het pennetje eens gericht op zeelt vissen,lijkt me erg leuk aangezien ik er nog nooit een heb gevangen en het is ook een (kleine karperachtige) krachtpatser.


:P
:)
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

13-03-2005 15:02

[quote="jeroen ten westeneind"]hoe meer je voert hoe meer je van die duikende beesten aantrekt. ga anders savonds voeren. en beging met zeer weinig te voeren en bou dfe hoeveel heden op als je keeropkeer sucses heb gehad. anders denk ik dat dit de typische manier is van hoe maak ik een water kapot in het voorjaar. want zonder dat je het mischien in de gate heb kunnen er meer mensen gaan voeren. en als iedereen een kilotje in gooit dat weet je het wel .
maar probeer maar wat jou het beste ligt en leer ervan.
(als je nooit fouten maak kun je er ook niet van leren.
groeten en sucses[/quote]

jeroen,

Met een beetje ervaring en kennis kom je al een heel eind,met andere woorden,mijn voercampagne zit wel snor :wink: .En ik denk niet dat je zelf erg veel ervaring hebt,dus bij deze kan ik je vertellen dat het meeren deel van onze collega karpervissers,altijd 's avonds of zelfs 'snachts voert(niet alleen van wegen de dagelijkse arbeid.Dan, ik geloof ook niet dat je zelf ervaring hebt met het vroeg beginnen van een voercampagene,dus bij deze kan ik je vertellen dat als je goed gedoseerd voert op een dergelijk water je er profijt kan behalen,rekening houdend met het bestand,water temp,natuurlijk voedsel aanbod,en ervaring en kennis van het water!

Ik adviseer je dan ook mocht je zelf geintreseerd zijn in het vissen in voorjaar, er even de zoek functie voor te gebruiken.Ik hoop dat je nog mooie resultaten behaald dit voor jaar,zoals wij dat hier op onze manier doen.

Greetz Danny
Gebruikersavatar
dano amato
Berichten: 68
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00

13-03-2005 15:48

Hahahaaaa yes,nog even en dan kunnen we weer zonder afzien aant water vissen en voeren en onze buit binnen halen hahahaa

succes iedereen!!!! :D :D :D :D
:)
Gebruikersavatar
jeroen ten westeneind
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-11-2002 01:00
Locatie: millingen

13-03-2005 16:44

als je het zo zeker weet waarom vraag je het dan op het board als je al weet dat het snor zit,
stuur anders maar een pb.
groeten jeroen
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

13-03-2005 18:36

Jeroen,


ik geloof niet dat je de topic goed bedrepen hebt,ik vraag niets,ik ben nieuwschierig wie er OOK al met zijn voercampagne begonnen is....
:wink:
Waarom wil je een pb?

Greetz Danny
coen lieferink
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-01-2005 22:38
Locatie: Leiden

13-03-2005 21:11

ik ga deze week of volgende week beginnen met zelfgedraaide bollen en een stek met tijgers
the catch.... the power.... the carp...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

14-03-2005 11:37

ik ben sinds gisteren een voercampagne gestart..
water is ongeveer 3 a 4 hectare groot en zit een redelijk groot bestand aan karper.. (schatting 100-150 vissen)

ik heb 1 hele grote voerplek aangelegd.. een strook van 15-20 meter breed en ongeveer 50 meter lang..
ik heb er gisteren 500-1000gr 20mm boilies verspreid gevoerd.

morgen en donderdag ga ik er weer voeren met 500 gram over de hele stek verspreid..

en zaterdag ga ik mijn eerste sessie op dat water doen. kijken of het productief is.
Gebruikersavatar
Maarten Darkje
Berichten: 106
Lid geworden op: 03-09-2004 20:57
Locatie: Zeeland

14-03-2005 11:54

ik voer al vanaf half januari iedere dag 1kg verspreid over 3,5 ha. op een populatie van enkele honderden vissen. overal kleine hoopjes van 50-100gr op potentiele stekken.

uiteraard heb ik er al een aantal keren op gevist ook, met vooral voor 20 februari een paar erg goeie sessies met 10 en 12 aanbeten op 6uur vissen en 35 vissen geland met 50u zitten, na het invallen van de vorst is het achteruit gegaan, misschien mede doordat ik door ijs niet heb kunnen voeren. tot op heden heb ik het niet meer zo aan de gang gekregen als 1e helft feb. toen ik steeds tussen de 6 en 12 runs per korte sessie kreeg. mijn laatste 2 sessies leverden bij elkaar 3 vissies op, terwijl ik voor de vorst er steeds wel minimaal 3 per keer had.

ik ga wel gewoon door, maar heb de hoeveelheid iets teruggebracht nu er meer vissers aan het water verschijnen. mijn bal kennen ze nu wel mag ik hopen... ik verwacht dat het de komende week wel weer op gang zal komen als voorheen, maar dat ik het aantal zal moeten delen met de andere vissers op het water, die er in de winter niet waren.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-03-2005 12:12

Danny,

eeen kilo per dag is best veel, maar dat is al eerder vermeld... Ga ik nu niet op in, maar persoonlijk zou ik 2 dagen van tevoren een paar handjes bollen voeren. De vis gaat nu weer een beetje wakker en actiever worden. Vooral ondiee stekken gaan nu productief worden, als het zonnetje een beetje het ondiepe water verwarmd kan je daar goed de vis verwachten.
Zelf voer ik maar 500 gram per dag, verdeeld over 2 stekken.

Zaterdag weer een nachtje vissen, dus donderdag en vrijdag licht voeren en zaterdag vis op de kant brengen.,.. Althans... Dat zou het moeten zijn.

Om nu al lange voersessies te houden lijkt mij nog erg vroeg.
Ik begin zelf pas met massaal voeren nadat de vissen zijn afgepaaid... Dan kunnen ze er weer even tegenaan!
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

14-03-2005 14:12

Marijn,

Je hebt gelijk dat idd die ondiepe stukken nu een stuk productiever gaan worden,uiteraard als vd week dat zonnetje een beetje gaat schijnen.
daar heb dus ook mijn zinnen op gezet,met 2 stekken op ongeveer een meter water,en 1 op 2 meter water.
Alleen masaal voeren is hier ook niet aan de orde.
ik gaat het van het weekend ook proberen.

Om de dag 500 tot 1000gr,rekening houdend met alle omstandig heden waar ik op mijn water me te maken heb. :wink:


Greetz danny,en vangse van het weekend!
Plaats reactie