boilies concerveren


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

22-02-2005 20:35

hallo collega's , ik ben ondertusse voort fanatiek boilie draaier :lol:
weet er mischien ook iemant hoe je je boilies kunt concerveren?
zou wel hanig zijn als ik een week ga vissen en aan het eind ook nog met die boilies kan visse :lol:
alvast bedankt
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Jeffrey Pijl
Berichten: 157
Lid geworden op: 31-08-2004 18:54
Locatie: Delft

22-02-2005 20:46

Nick,

Ik vries ze in nadat ze zijn uitgehard en als ik ze nodig heb voor een meerdaagse trip hang ik ze in boillie zakken te drogen. Werkt perfect! Je kan ze zo echt wel een hele tijd goedhouden. Moet je ze natuurlijk niet in de regen laten hangen :).

Als je eraan denkt om ze te conserveren met chemische rotzooi dan kan je maar beter een paar zakken readymades halen.

Mvg
JP
janwillem hilverts

23-02-2005 08:15

als je ze in zakken gaat bewaren stop ze dan bijvoorbeeld in je bewaarzak en hang ze dan in een boom in de wind maar wel uit de zon en regen dan harden ze nog meer uit en blijven ze nog langer goed!

nog een optie is zout ikzelf gebruik bijna altijd een vismeel boillie en doe voor een lange trip ongeveer 20% zout op me TOTAAL mix waardoor die nog langer houdbaar blijft en hetzout zorgt ook nog eens voor een iets sterkere vismeel smaak, mocht je een andere boillie gebruiken dan kan je het ook proberen ikzelf heb er geen slechte ervaring mee!

nog een optie is: 10% zout op je TOTAAL mix goed laten uidrogen en uitharden en dan een grote ton pakken en je boillies in de olie zetten werkt ook goed en wat je ook kan doen is je boillies in zout stoppen net als ze doen met weekpotten maar zorg wel dat als je dat doet dat je die emmer dan droog bewaart en niet in de regen of ee nandere vochtige plek doet
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

23-02-2005 17:38

20% zout?

Is veel te veel. 5%, max 7 a 8%. Gebruik gewoon produkten in je boillie die niet snel bederven (dus liever geen melproducten, vlees, of eiwitrijke producten) dus vooral koolhydraten.

Draai je boillies met de 5% zout, laat ze vier(!) dagen drogen, en vries ze dan in.

Wanneer je ze dan na ontdooien weer gebruikt, blijven ze als je ze drooghoudt zeker een week goed. Soms blijven ze zelfs in mijn tas zitten, kom ik ze maanden later tegen, en zit er nog steeds geen schimmel op

En dat zonder conserveerrommel :wink:

Mvg, Erik
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

26-02-2005 11:59

oke, bedankt mense
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Gebruikersavatar
chrisje bastiaansen
Berichten: 31
Lid geworden op: 31-01-2005 21:34
Locatie: breda

26-02-2005 13:14

hoiiiiiiiii nick ik had boilie`s in de schuur staan van eind augustus
heb net nog is even gekeken en ze zagen er nog puntje gaaf uit
heb er toen der tijd zout overheen gegooid
dus een emmer met deksel boilie`s zout boilie`s zout en zo gewoon in de emmer en verder niks
en ze zijn nog perfect ook de geur is nog steeds goed
dus wil je je ballen lang goed houden op een natuurlijke manier
gooi er zout bij en klaar is kees
ik vertrouw er nu echt op kan niet beter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
groetjes en succes ermee.................................................chris....
als ze me missen ben ik vissen en niet achter het net maar er voor!!!
janwillem hilverts

28-02-2005 13:39

chris je vergeet wel dat ze NIET op een vochtige plek moet neer zetten want dan gaat AL het zout in je boillie zitten :) en dat wil je dnek ik niet hebben


groeten
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-02-2005 13:52

JanWillem,

Niet om het één en ander, maar zout trekt juist vocht uit je boilie. Dud zout
zal wel niet gauw in je boilie trekken...

groetjes Benny
janwillem hilverts

01-03-2005 08:13

Benny,

wat jew zegt klopt het trekt inderdaad vocht uit je boillie maar zodra jij je emmer op een vochtige plek laat staat en je krijgt vocht in je emmer dan gebeurt het vrijwel snel dat het WEL in je boillie gaat zitten zo bedoelde ik het mijn excuus als het verkeerd begrepen is
Plaats reactie