Ervaring Readymades


Plaats reactie
Steven Blom
Berichten: 21
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-07-2002 11:36

Beste vissers,

binnenkort ga ik voor twee weken naar Frankrijk. Nu ben ik opzoek naar een Readymade die ik misschien wil meenemen voor "noodgevallen".

Nu ken ik de balletjes van Nash wel, maar er zijn nog vele andere merken. Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaring met Readymades van bijvoorbeeld Hutchinson, Mega, Starbaits(ik noem maar ff een paar!).

Deze discussie gaat dus niet over de voor en nadelen van Readymades. En waarom ik het toch mee wil nemen, er staat genoeg op het board over het drogen en conserveren van 'homemades' dus dat is het 'probleem' ook niet!!

Oh ja, misschien is het mogelijk om ook wat verdere info erover te geven o.a. prijs en waar ze te koop zijn, etc.

Met vriendelijke groeten,

Steven Blom
bert goris
Berichten: 33
Lid geworden op: 08-03-2002 01:00

07-07-2002 14:07

Ik zou de boillies kopen van martin SB,ben er vorig jaar mee begonnen en heb er goed mee gevangen.Maar van nash hoor ik ook goeie berichten maar wel duur.
gr bert
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

07-07-2002 19:05

Probeer de starbaits.

Heb zelf veel gevangen aan deze boilie in frankrijk.

De spicy fish is echt een aanrader.

Anders als je een knoert harde boilie wil is de attractor range boilie van martin sb wel een aanrader. Probeer uit deze serie de gebrande noot
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

07-07-2002 20:33

Steven.
kijk eens op de site van e-ingredienten daar heb je vele soorten en smaken,en neem er een dip bij,vind ik zelf altijd wel werken,maar het is net wat je zelf wilt natuurlijk,maar ikzelf heb er goede ervaringen mee,en wel met de mossel boilie en in een dip octopus,maar wat ik net al zeg ieder zijn smaak,en als je verder vragen hebt kun je het ook vragen.
met energy vangende groeten franca.
Gebruikersavatar
jan jansen
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-04-2002 02:00
Locatie: dedemsvaart

07-07-2002 21:29

martin sb zou ik meenemen veel succes

jan de karperman
******************
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

07-07-2002 23:50

Martin SB is een aanrader, hard evt. nog harder te maken en goed van smaak en structuur, heb zelf enorm goed gescoord met de 'hennep' variant, daarnaast heb ik in het verleden ook regelmatig met starbaits gevist (ja die dure emmertjes) bevielen me ook goed.

Succes in FR.!
Rik Schaap

08-07-2002 11:39

Voor mij zijn de boilies van Richworth nog steeds de toppers(dit is een persoonlijke smaak en mening!!!). Zou dan gaan voor de niet zo veel gebruikte soorten(zoals tutti frutti/banaan/aardbei etc..) maar voor de salami/malay bird spice etc. Ik vang daar erg goed mee maar dat wisselt natuurlijk per water en persoonlijke voorkeur. kijk wel uit (dit is waarschijnlijk algemeen bekend...maar he waatrom niet vermelden..) dat je de door en door geflavourde neemt. Er zijn zelfs ook dure merken die produktlijnen hebben van boilies die lleeen na bereiding in een smaak-bad worden gedompeld.

greetz

erik
Steven Blom
Berichten: 21
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-07-2002 13:27

Tot zover al bedankt voor de reacties!

Martin SB is al 4x genoemd! Dus dat is al een goeie!!

Nog vissers met ervaringen van andere merken? Hutchinson? Mistral? Starmer?, etc.

Groet,

Steven
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

08-07-2002 13:36

Essex !!!


essex heeft altijd perfect gewerkt voor mij, maar is helaas niet meer te verkrijgen.
'Maker' van essex zit in de gevangenis.
Als ik dat had geweten, had ik wel een paar kilo's extra ingeslagen, iets van 30kilo ofzow ? :razz:

voorderest heb ik niet zoveel ervaring met andere merken.

Attractor Range waar ik nu mee vis wil ook wel menig visje op de kant brengen.
hierbij heb ik alleen nog maar de 'Hennep variant' gebruikt.
Steven Van Holsbeke
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-05-2002 02:00
Locatie: Bouwel
Contacteer:

09-07-2002 07:09

Hoi,

Ik vis als ready made altijd met Kevin Nash boillies en die doen het toch altijd goed bij mij. Verder ken ik enkel nog keen carp, maar dat gaf meer wisselende resultaten bij ons. (hun flavors deden het dan wel goed...). Rod Hutchinson heb ik een zak van gekocht en heb er niet veel op gevangen, maar dat is te negeren want een veel te kleine hoeveelheid.

Mvg,

Steven
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

09-07-2002 10:22

Hee Steef!

Stiekem er tussen uit knijpen he!

Pak voor de 1e week als je het kan vervoeren in een diepvries kist, frezerbaits proline / scopex, altijd lekker vers weetjewel en probeer ze terplekke na een dag te bewaren met veel rijst en anders drogen in een bew zak. Voor de 2e week zou ik zeker ook martin SB pakken, bijv om bij een vergelijkbare flavour te blijven de scopex, altijd lekker instant. Vergeet niet een zak tijgers mee te nemen!

gr Ray
Steven Blom
Berichten: 21
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-07-2002 09:57

Krijgen we dat weer, meneer voelt zich (weer!) verwaarloost. :smile:

Ik heb al een gaatje in mijn agenda opengehouden voor je, laatste week van October?

En alvast bedankt voor de tips! :wink:

Gr. Steven
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

10-07-2002 13:17

MMMMM...

Zal effe kijkuh enne October, Steven met je engels aandoende naam, is met een 'K'!

Õh ja pop ups ook meenemen naar France, met hogere watertemp kan het een hel worden met catvisjes en kreefies!

ree
Remko Grit
Berichten: 62
Lid geworden op: 16-07-2002 02:00
Locatie: Apeldoorn

20-07-2002 18:29

Neem martin SB (attractor range)!!!
Prima boilies en nog redelijk hard ook. Vooral de smaken tutti-frutti, active8, assasin8 en strawberry-fish zijn mijn favorieten. Ik vis zowieso alleen maar met ready-mades.

Tight lines,

Remco
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

20-07-2002 22:40

Hoi,

Kijk,ik vis met Energy.Ik vis er nog niet echt lang mee,maar de resultaten welke ik nu al geboekt heb met die mixen en ready's is niet mis.De mixen zijn heel vers en worden pas aangemaakt na het bestellen.Kwa ready mades hetzelfde feit,ook al heel goed met gevangen.ga anders maar eens kijken op de site http://wwww.e-ingredienten.nl je kan kijken bij de online shop.De mix steranijs,cocos,sweet anijs en de high energy mix zijn vooral aan te raden.een echte topper!

Vangze,mzzls
CC
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

21-07-2002 11:31

volgens mij ligt het niet aan het merk wat voor boilies je neemt maar welke geur en kleur maar dat is mijn mening.



de groeten...
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

21-07-2002 11:32

ik had martin SB meegenomen naar frankrijk en goed mee gevangen maar m`n vader gebruikte starbaits en ving even goed.


de groeten...
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

21-07-2002 13:52

Robin,

het gaat juist meer om de ingredienten.
om wat die boillie voor de karper kan betekenen aan z'n dagelijkse behoeften van voeding.
De smaak daarintegen is ook belangrijk, maar minder belangrijk dan de ingredienten volgens mij.

het verschil ligt ook vooral, hoe je je boillies wil gebruiken.
(*nou hoor ik iedereen al denken, duh om te vissen)
maar ik bedoel, wil je ze gebruiken voor voersessies van een paar weken.
of wil je ze gebruiken voor instantsessies, en maar 2x van te voren gaan voeren.

hier zit volgens mij het grootte verschil in.

en kleur maakt volgens mij nog het minste uit.
De karper kan sommige kleuren beter onderscheiden dan andere kleuren,
maar daarom is het nog niet echt veel moeilijker/makkelijker te vinden.
Hans-Peter van Ee

21-07-2002 14:07

Heren

Naar mijn smaak komt de plek waar men de haakboilie presenteert, op de eerste plaats.

Anders zou het zo moeten zijn dat men alleen met bepaalde flavours of ingrediënten zou vangen.

Dat is echter allemaal bezijden de waarheid,
inspelen op de omstandigheden is tevens een factor die men niet moet onderschatten.

Ready-mades heb ik met veel verschillende merken ervaring.
Het is echter zo dat ik deze allemaal in verschillende omstandigheden heb bevist, dus welke het beste is, valt niet echt te onderschrijven.

Wel ben ik ervan overtuigd dat veel zelf-gefabriceerde boilie's beter vangen dan ready-mades.
Dit komt echter niet door dat de voedingswaarde hoger zou liggen, het komt meer voort uit het feit dat conserveermiddelen ontbreken en het aas veel verser is.

met zelfdraaiende groet

HPE
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

21-07-2002 16:00

Tuurlijk kom de 'aas.aanbiedings.plaats' als eerste op de ranglijst.
maar er word hier gedoeld, op de readymades/homemades, en niet op de aanbiedingsplaatsen.
want dan kan je de rigs, etc er ook weer bij gaan betrekken.
maar daar werd hier niet op 'ge-aast' denk ik :wink:
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

21-07-2002 18:02

volgtens mij zijn de ingredienten alleen in de winter belangrijk want dan ies er weinig voedsel en in de zomer is er voedsel in overvloed dus dan moet je volgens mij een goeie flavour hebben.


de groeten...
Gebruikersavatar
Niels Wijermars
Berichten: 60
Lid geworden op: 20-06-2002 02:00

22-07-2002 15:25

Robin,

volgens jouw theorie zou je dan juist in de zomer goede ingrediënten moeten gebruiken, de karper heeft immers voldoende voedsel en kan dus kiezen.
Volgens mij moet je trouwens het hele jaar door goede ingrediënten en vers aas gebruiken en zijn flavours zeker niet noodzakelijk, maar dat is mijn mening.

Met 'verse' groet,
Niels

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Niels Wijermars op 2002-07-22 15:47 ]</font>
Plaats reactie