Favorite combinatie particles???


Plaats reactie
bert cuypers
Berichten: 35
Lid geworden op: 25-12-2004 19:07
Locatie: Diepenbeek (Limburg België)

13-02-2005 18:51

De titel zegt het al....
Laat maar komen..... :wink:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

13-02-2005 20:09

Bert,

Als ik je 1 kleine tip mag geven: Laat kleine zaden (b.v. hennep) niet de o-
verhand voeren, als je partikels gaat combineren.
Kijk ook eens bij de zoekfunctie.....

groetjes Benny :wink:
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

14-02-2005 10:07

Bert,


Mijn favoriete particlemix bestaat bij mij uit tijgernoten en harde mais.
Deze zet ik in op wateren waar veel witvis rondzwemt. Daarom gebruik ik tijgernoten in combinatie met harde mais. de mais laat ik 2 dagen weken in heet water en de tijgernoten week ik 2 dagen en kook ik een halfuur.
nadat ik alles heb gekookt laat ik het geheel in 1 emmer zo'n 3 dagen staan.Ik zorg er dan wel voor dat alles onder het water staat én dat er genoeg lucht in de emmer zit zodat het gisten goed gaat in de luchtdichte emmer! :) Een tijgernoot gaat er op de hair.

Vis ik op wateren waar weinig of geen witvis rondzwemt dan is mijn favoriete particlemix duivenvoer en extra hennep.....Dit kook ik zo'n halfuur en laat ik "schrikken" met ijskoud water zodat de particles barsten of open springen. de reden weaarom ik dit zo doe is om de natuurlijke geur en smaak te verbeteren(nog niet gedacht aan het zetmeel wat vrijkomt :wink: ).
Vis ik op wat dieper water(4 meter+) dan wil ik er nog wel een flink deel pellets bijdoen, dit heeft het voordeel dat de olieën van de pellets opstijgen naar de hogere waterlagen.
Hetgene wat ik dan op m'n hair schuif is een pop-upje van 16mm of een rits met harde mais.

De manier van voeren:

- Eigen kant of tot 10 meter gebeurd met de hand.
- 10 tot 20 meter met de voerschep.
- 20 meter en verder gebeurd met de spod.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Jeroen Van der Meeren
Berichten: 76
Lid geworden op: 15-01-2005 22:13
Locatie: België

14-02-2005 20:46

hoi

dat hangt af van het water
ik ken een water waar de karper vooral van particles houdt en veel!
dan gaat er zo'n 5 tot 7 handen hennep in het water (en graan), mais en tijgernoten
dan erop vissen ofwel met een tijgernoot of boilie

Jeroen
Jeffrey Pijl
Berichten: 157
Lid geworden op: 31-08-2004 18:54
Locatie: Delft

15-02-2005 06:39

Hennep, mais en pinda's/tijgernoten

Das de door mij meestgebruikte combi. het is wel watergebonden want op sommige plekken vang ik miks met pinda's maar wel met tijgernoten en op 1 water heb ik nog nooit wat gevangen met pinda's en tijgernoten maar me helemaal suf gevangen aan de maples.
Maar goed dit is zo'n beetje het standaard verhaal :)

JP
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

17-02-2005 13:27

jhaahaa er zijn er veel...
ik gebruik niet vast maar meestal tijgers, mais, en hennep.
nie allemaal in een bak!! al je heel veel last hebt van wit vis kun je er de mais en hennep uit late.(spreek uit ervaring)

als ik met de pen ga maak ik ook kleine plekjes met tarwe en hennep
en vis dan met de tarwe door het bekende verhaal hennep zich niet goed aan de haak laat zette.

als je er mee kunt leve dat je regelmatig last hebt van witvis koop gewoon een zak duivevoeder. ik zelf gebruik het nooit mede doordat ik heb gehoort dat er schadelijke zade in zitte.

ik hoop dat je er wat aan hebt :D
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Joeri van der Schrier
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-03-2004 17:19
Contacteer:

17-02-2005 14:08

Mijn favoriete particals zijn toch vooral tijgernoten en het duivenvoer wordt vaak gebruikt(een goede mix die al gemengd te koop is, gemak dient de mens :wink: )

En dan nog ff een vraagje

Koen,

Jij hebt het over harde mais en tijgernoten voor op wateren met veel witvis. Heb jij ook wel eens gebruik gemaakt van Amerikaanse mais (die grote maiskorrels van circa 2,5 cm)?
Ik heb dit namelijk wel eens gezien in de een karperzaak in de buurt, maar het is nooit bij me opgekomen om hiermee te gaan vissen.
Het lijkt me namelijk meer witvisbestendig en tegelijk kan het(denk ik) dressuur doorbrekend werken.

Joeri
Groeten uit Sassem
Plaats reactie