Siliconekit


wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

26-01-2005 18:05

[quote="Wil Jeurninck"]Ga je eerst eens verdiepen in allerhande meelsoorten en hun eigenschappen voordat je iets gaat roepen wat achteraf helemaal nergens op slaat,het doet je eigen geloofwaardigheid geen goed en de firma die je beschuldigt ook niet.


[quote][/quote=Bart v/d Hurk]Het meel vermeld ik niet omdat dit juist het ingredient is, waar ook velen nog steeds naar op zoek zijn.

Zal schijnbaar dan toch niet zo meevallen Wil, aangezien er vele naar op zoek zijn!!
Dus mss toch verstandig om duidelijkheid te verschaffen op de verpakking van het product, ik kan immers aan de opmerkingen van bart opmaken dat hij het er ook "minder mooi" uit vindt zien!

Wouter
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

26-01-2005 18:28

Wouter,

Het zou ook niet goed zijn als je geen perfectionist zou zijn, natuurlijk kan het altijd beter. Ten eerste moet een pop up drijven (duhh), goed geur/smaak afgeven, niet schadelijk zijn voor de karper (allemaal vereisten). Dan komt pas het uiterlijk, en dit kan inderdaad beter, maar dan moeten de verschillende tests eerst aan bovenstaande 3 dingen voldoen. Dan pas kunnen we ze aanpassen/verbeteren. Hopelijk is lukt dat allemaal dit jaar.

Maar de belangrijkste tak blijven in eerste instantie de freezers/ready's, daar zal geld mee verdient moeten worden. Die paar potjes pop ups op een jaar kan je geen bedrijf op draaien, zo simpel is het ook, daarom duurt het simpelweg met dit soort producten ook wat langer (wat heel normaal is eigenlijk), omdat het gewoon niet de hoogste prioriteit heeft.

Kijk wat jullie bijvoorbeeld niet zien is dat de gehele productielijn is omgegooid en vernieuwd, ditalles om de capaciteit te vergroten, dit kost ook ontzettend veel tijd. Dan hebben we zo de beurs, waar ook weken tijd in gaan zitten, niet enkel die 2 dagen in Zwolle, veel andere nieuwe producten, die pop ups zijn nu eenmaal een heel klein onderdeel van het geheel. Dadelijk is de "rustige" periode voorbij en na Zwolle begint het seizoen alweer. Maar niettemin, ik ben het geheel met je eens wat betreft het feit dat het nog stukken beter kan. Zal dit jaar zelf wel eens wat gaan experimenteren, om er meer vaart achter te zetten.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-01-2005 18:46

Ik ga niet in op deze discussie hoor.

Maar om schadelijk te zijn moet iets eerst afgebroken kunnen worden voor opname in de bloedbaan. Een karper heeft geen maag, dus afbraak door zuur lukt niet. Een karper heeft alleen een darm. De enzymen zullen niet zorgen voor afbraak. Siliconenkit wordt derhalve niet opgenomen maar weer uitgescheten.

Maar sinds wanneer is siliconenkit schadelijk dan? Wat in opspraak is gekomen zijn siliconen in borstimplantaten. Dit zijn vloeibare siliconen die bij lekkage in de bloedbaan zouden kunnen komen. Overigens is daarvan al diverse malen aangetoond dat de schadelijkheid zeer discutabel is. Lijkt alleen schadelijk in landen waar hoge bedragen uitgekeerd worden bij aansprakelijkheidsstellingen.

Dus als je een karper bent in Amerika, dan maar geen borstimplantaten aan laten brengen. :roll:

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

26-01-2005 19:13

Kees :lol:
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

26-01-2005 19:15

Hoi Kees,

Als je je niet wilt mengen in de discussie ga dan ook geen sluikreclame maken voor siliconen. Het gaat in dit geval eerder met de gedachte hoe je naar een eindproudkt toe werkt. Als je al met siliconen begint als basis en wel kijkt, denkt, of met redelijke zekerheid kunt vertellen of iets in orde is. Zoals Bart al zegt het drijft maar we zijn hard aan het werk vind ik klasse.

En Wil,

Jij bent zeker van dezelfde categorie als Ulco!!!!!!
Als je zo'n pop up ziet, kun je ook gewoon info vragen, en als je dan bij pro-line betrokken bent probeer je een zo genuanceerd en duidelijk mogelijk antwoord te geven.

Het gaat om het idee waarmee je een produkt maakt, als het je niet bevalt laat je het toch gewoon liggen is wel erg simpel gesteld.
Wat ik al eerder aangaf is dat boiliedraaiers zowiezo een vrijbrief hebben om vanalles en nog wat in een mix te gooien onder het motto als het maar geld in het laatje brengt tegen goedkope basiskosten.

Door jou gummieberen info of verschillende eiwitpoeders ben ik zeker ook niet van jou kunde in meelsoorten overtuigd.
En dat je nergens over mee kan praten als je het niet in een labaratorium hebt laten onderzoeken, tsja........
Je mag blij zijn dat mensen zoiets posten als je pro-line iets positiefs toewenst, want W&W en ik zijn echt niet de enige die raar naar die potjes pop-ups kijken, en hiermee word toch ook het image van pro-line bepaald of jij dit nu leuk vindt of niet.
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Zwier Noordman
Berichten: 67
Lid geworden op: 11-03-2002 01:00
Locatie: Breda

26-01-2005 22:20

wouter kanters schreef:Bart,

Leuk dat je het uitlegt, jammer dat je de gebruikte meelsoort er niet bij vernoemt en jammer dat je wimke hierop aanvalt ik ben immers degene die de topic begonnen is.

MVG Wouter


Mischien omdat zijn reactie wat minder netjes was als jou vraag.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

27-01-2005 08:38

Albert,van welke caterogie is Ulco dan?????

Als je dat stukje nog eens leest wat ik geschreven heb zal blijken dat ik niemand aanval alleen stelling neem tegen roepen over iets waarvan je niet eens weet of je de waarheid roept.

Is namelijk lekker makkelijk om zomaar iets te zeggen en dan vervolgens het antwoord niet te accepteren maar vol te houden in je stelling terwijl jezelf niet eens weet of je gelijk hebt.

Of jij vind dat ik wel of niet verstand heb van melen daar ga ik geen poging in wagen om het tegendeel te bewijzen,is namelijk je goed recht om daarvan niet overtuigd te zijn en daar heb ik ook geen problemen mee.

Wat die vrijbrief betreft dat boilie draaiers alles onder hun boilies kunnen gooien als het maar geld binnen brengt vind ik wat kort door de bocht,een boilie draaier die dat doet zal binnen een korte tijd toch door de mand vallen en zijn verkoop tot nul zien dalen,wat in het verleden ook vaak genoeg gebeurd is met allerhande boiliemerken.

Dat iemand de pop ups raar vind uitzien kan ik begrijpen,dat daar een vraag over komt kan ik ook goed begrijpen en waardeer ik zelfs,vragende mensen zijn te helpen en info uit "het veld" is altijd welkom.
Echter zoals nu werd gereageerd vind ik een beetje te , als je begrijpt wat ik bedoel,er zijn altijd mensen die bepaalde uitspraken als waarheid gaan zien,of dat nu werkelijk de waarheid is of de gedachte is van iemand is dan niet meer van belang.

Als het zo gebeurt was zoals je al zelf aangeeft,gewoon info vragen, zou je hier een heel andere topic hebben gezien dan die er nu te lezen valt.
coen lieferink
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-01-2005 22:38
Locatie: Leiden

27-01-2005 16:02

mischien is het nodig dat pro-line de mond van al die praatjesmakers is even dicht gaat kitten :lol:


mgv

Coen
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

27-01-2005 16:36

Vooropgesteld dat ik er geen hol van geloof, aangezien ik niet uit een ei kom, kan ik rustig zeggen dat siliconenkit echt niet het enige is wat rubber-achtig is.
En wat nu, als blijkt dat proline wél siliconen verwerkt? Waarom word proline hier op 'aangevallen', en niet bijvoorbeeld de inmiddels groeiende fabrikanten die RUBBER aasjes maken? (kunststof mais, tijgernoten). Hoeveel van de mensen die hier over de samenstelling van de proline popups vallen, vissen er met rubber mais?
Zoals al gezegd, er is niemand die met popups gaat voeren, dus waar praten we over? Of is iedereen bang dat die ene kans (1 op 100000000) dat zo'n aasje toch naar binnen gaat zich voordoet? Dennis, hoeveel eenden gaan er jaarlijks dood aan het eten van "schadelijke" popups, denk je? Wat een gezeur allemaal. Wanneer wordt het kunstaas voor roofvis kritisch bekeken? Lijkt me ook niet zo goed verteerbaar.

Hebben de heren paniekzaaiers eerst uitgezocht OF siliconenkit schadelijk is voor dieren? Misschien is het kurken balletje velen malen schadelijker? Wellicht zijn magnetron-boilies dodelijk? Zijn de popups geanalyseerd?
Hebben ze er wel eens bij stilgestaan dat HUN door lijnbreuk verspeelde rig met aas OOK schadelijk kan zijn, wanneer deze alsnog word bemerkt door karper of koet? Hoever willen we hiermee blijven gaan?

Zoals Peter zeer treffend zegt, er hoeft maar één karpervisser een verhaal de wereld in te helpen, en de meute volgt blind.
Piet helpt een verhaal de wereld in, Jan heeft er mee gevist, en niets gevangen, en het lampje begint door Piet's verhaal plots te branden. Etc.

m.v.g. Chris
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-01-2005 16:57

Chris,

BRAVO! ..... zoals ik al schreef op pagina 1 van dit topic over de rubberdingetjes en de kurkenballetjes .......

Misschien moeten we er maar gewoon over ophouden? Er zullen mensen zwaar tegen zijn, er zullen mensen zijn die het niet geloven, en er zullen mensen makkelijk beinvloedbaar blijken ..... that's life!

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

27-01-2005 17:36

Nog een keer, en dan is dit onderwerp wat mij betreft afgedaan,

ben toevallig vanmiddag even op de zaak geweest en daar was het verlossende bericht daar. Er wordt loop deze maand een nieuwe grondstof afgeleverd voor de pop ups. Ze hoeven dadelijk geheel niet meer in de magnetron, wat dus beter is voor het uitlekken van de attractoren en ook zullen de pop ups er dadelijk geheel identiek uitzien als de normale freezerbaits/readymades. De eerste proeven zijn al gedaan, maar nog enkele dienen uitsluitsel te geven, waarschijnlijk worden deze vernieuwde (in mijn ogen dan echt optimale) pop ups eind dit voorjaar/in de zomer uitgeleverd in plaats van de huidige. Dus nog een paar maandjes wachten en dan valt er geen kwaad woord meer te zeggen over het uiterlijk van de huidige pop ups.

Nog even geduld, maar zoals jullie lezen, er wordt nog steeds hard aan gewerkt en het ei van columbus is naar alle waarschijnlijkheid nu ook gevonden.
mvg

Bart van den Hurk
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

27-01-2005 19:04

Wil,

Inderdaad heb je gelijk als je zegt de topic met een andere stelling had moeten komen.

Chris,

Zoals jij (alsook Mark) het bekijkt kan ik hier alleen op terug antwoorden dat er overal een overtreffende trap voor is(ik zal ook niet met kunstmatig aas vissen), is dat dan ook een maatstaaf??????? Laten we naar de bovengrens van kwaliteit kijken en niet naar de ondergrens.


Bart,

Leuk om te horen dat het ei van columbus er is. Maar zoals je al zei "je mag er mee vissen, het moet niet" :wink:

Wouter
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-01-2005 19:15

Chris,

je hebt helemaal gelijk, maar ik voer wel met popups........
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

28-01-2005 01:53

Hoi Wil,

Met Ulco bedoelde ik de op mij naïeve idyllische overkomende toon.

In het algemeen:

Maar voor mij blijft voorop staan dat en geen enkele wetgeving is voor het maken van een boilie, schijnbaar is de reuk, het verhaal eromheen en de kleur ofzo interessanter.
Deze zijn nog veel belangerijker dan idd Pop Ups of kunst hookbaits.
Want deze worden door de karper dagelijks geconsumeerd en in grote getale.
En wie zegt dat sommige vissterftes hier geen debet aan zijn.
Onder het mom voerboilies word van alles en nogwat verkocht en te water gelaten.
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst