Nash bait


Johan Claerman
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-01-2004 08:39
Contacteer:

26-03-2005 08:19

Hallo Peter,

Alhoewel ik deze boilies dus massaal verkoop is het niet mijn bedoeling één of ander merk af te breken.

Maar je moet weten waar de Nashboilies het beste gebruikt worden.

Het zijn inderdaad geen bollen om voercampagnes mee op te zetten wegens uiteraard de prijs.

Instant daarintegen moet ik je toch tegenspreken want voor dit doel zijn ze uitermate geschikt. Ik heb er inderdaad vroeger zwaar mee gevoerd, t'is te zeggen, enkele dagen tot meer dan een week toe en de resultaten waren niet om naar huis te schrijven.

Echter noodgedwongen ben ik 3 jaar terug(werk) verplicht geworden om instant te gaan vissen.

Ik heb meerdere boilies(merken) geprobeerd maar de Nash bollen kwamen er voor mij als de beste uit. En ik heb veel soorten getest, neem dat maar van mij aan.(Ik zat aan de bron dus had de mogelijkheid om veel te testen)

Maar wat ik wel wil opmerken, er zijn inderdaad bollen en bollen.Neem nu die B2, vorig jaar heb ik hier voor het eerst mee gevist en hier op ons plaatselijk kanaal is deze aassoort als een bom ingeslagen.Ik heb er heel veel vis mee gehad, meer dan met welke andere boilie ook.

Daartegenover staat dat diezelfde bol op een ander water totaal geen respons had en dan bv de Scopex squid liver de nodige vissen op de kant bracht.

Ik heb toendertijd ook met Martin SB gevist en dit met enorm wisselend succes. Dus je ziet, op het éne water vis of vang je goed met éne soort bollen, ander water geraak je met moeite aan 1 run.

Om af te sluiten nog 1 voorbeeld.

Begin vorig jaar zijn wij naar het noorden van Nederland gaan vissen op een kanaal, totaal nieuw voor ons en dus compleet instant.Wij hadden 4 soorten Nash bollen bij en hebben deze alle 4 ook uitgeprobeerd, geloof het of niet maar we hebben 6 vissen gevangen. Ik heb toen zelfs het plaatselijke record gevangen(16,5kg), nog een 13kg, 11,5kg en 3 nog iets kleinere en dit terwijl de locals op die twee dagen en nachten geen stootje zagen. Om maar te zeggen dat instant dit ons redelijk goed bevallen is.

Ondanks de zure gezichten bij de locals maar uiteindelijk toch vriendelijk afscheid genomen te hebben ben ik overtuigd dat elke bol zijn visje wel kan binnenhalen. Hier en daar zelfs meer dan een gewone thuis gedraaide boilie.

Zelfs op Cassiën heb ik dit mogen ervaren dus Nash compleet afbreken, nee, dit zou niet juist zijn maar weet waar en hoe je ze gebruikt.

Met vriendelijke groeten

Johan
Gebruikersavatar
Kenneth Pepels
Berichten: 267
Lid geworden op: 30-01-2005 13:58
Locatie: Spaubeek (limburg)

27-03-2005 20:09

Beste stephan,

7,95 voor een kilo tegenwoordig zijn de nash zakken nog maar 750 gram daarom betaal je er ook 7,95 voor. Het lijkt goedkoper, maar is het niet. Je hebt ook minder.

Groetjes Kenneth
Carpfishing isn't just a sport, it's a lifestyle!
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

27-03-2005 20:23

Vroeger met die Scopex bollen nog veel instant gevist, en er redelijk goed mee gevangen ook.
grtz peeke
Greets Gino
Erik van Bekkum
Berichten: 63
Lid geworden op: 24-03-2005 23:38
Locatie: Katwijk

03-04-2005 23:07

Peter Wauben schreef:Tja ze worden zeker niet meer verkocht die troep.
Gaan ze maar weg voor dumpprijs.
Koop dan liever martin SB boilies,krijg je tenminste waar voor je geld of koop goeie freezers.
Heb namelijk eens 20 kilo gekocht toen ik begon te karperen en geen stoot gezien.
En dat terwijl ik toch al zeker tien verschillende merken heb uitgeprobeerd.
Mochten er alleen Nash ballen te verkrijgen zijn,hang ik de karperspullen aan de wilgen.
Uitgezonderd de mixen die zijn goed.


Sorry dat ik zo laat reageer,maar als je met de nash ballen geen stoot gezien heb kan je beter gelijk je spullen aan de wilgen hangen.
Ik heb er altijd goed meegevangen.Een van de beste readymades op de markt,ze hadden alleen harder moeten zijn.
Bla blaa blaaa
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

05-04-2005 20:26

Idd 1 van de betere betalbare kant en klare ballen!!!

Om ze harder ...hang ze een nacht in een bewaarzak met een pond suiker aan de boom en ze worden behoorlijk harder.


Patrick
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

05-04-2005 20:29

Tangee Squid.... Dat putje.... Het ging bijna net zo goed als tijgers maar flink wat beter als andere bollen.

Als je een shelf-life boilie zoekt zal je inderdaad meestal wel goed zitten.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Peter Sebel
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-08-2005 16:49

Jeroen van Goozen schreef:Carps cabin in benthuizen heeft ook heel veel smaken van nash op voorraad!

gr jeroen



hahaha zelfs nog de zakken van 6 jaar geleden je weet wel die zwarte!! ehehheheheheh;-)