Aardappel of kapucijnes?????


Plaats reactie
Han Barth
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-06-2002 02:00
Locatie: Leeuwarden

12-06-2002 19:45

Sinds 3 jaar ben ik weer aan het vissen geslagen, en komend weeken ben ik van plan om te gaan nacht vissen, ikzelf niet van de boilie generatie, maar meer van de aardappel en mais generatie, vraag mij af of dat nog steeds goed aas is, om schub/graskarper mee te vangen. We gaan vissen op binnenwateren, dus waar karper is uitgezet, het zijn gesloten wateren, wat niet uitloopt op kanalen.

Wie kan mij wat info geven, over het vissen met het juiste aas, en is kapucijners de beste manier om schubkarper mee te vangen, wat zijn de mogelijkheden??

Een oudvisser die een herstart maakt!

Alvast Bedankt!

Ow ja, nog een vraagje, MOET je duivenvoer percee koken en 24 uur laten weken???? of kan je ze eventueel ook gelijk voeren???

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Han Barth op 2002-06-12 20:00 ]</font>
Sander Haarlink
Berichten: 15
Lid geworden op: 04-06-2002 02:00
Locatie: Eibergen
Contacteer:

12-06-2002 20:03

Duivenvoer MOET je persee koken en weken omdat dan de granen enzo uit kan zetten in de karper en dan vindt de karper niet zo fijn, het kan zelf dodelijk aflopen!
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

12-06-2002 23:13

Duivenvoer moet je koken ik wil er nog even op wijzen het is zeer gevaarlijk voor de karper als je ze zo voert omdat het dan nog uitzet in de karper en dan is het in de meeste gevallen een dodelijke afloop voor de karper en dat wil je toch niet

kevin
Han Barth
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-06-2002 02:00
Locatie: Leeuwarden

13-06-2002 18:06

Inderdaad, dat wil ik zeker niet!!!!!, daarom vraag ik het ook, en ik heb et nu al staan weken!!! dus , maar nog iemand tips verder voor aardappels en kapucijners????

ik hoop in ieder geval dat het morgen en zaterdag overdag lekker warm is, en dan hopen dat het zaterdag avond lekker knallen wordt!, als iemand tips heeft voor mij, ik hoor het graag, ik vis met pennen, ik heb nog nooit met boilies gevist, en nog nooit zonder pennen:>, alvast bedankt!
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

13-06-2002 22:16

over aardappels en cappucijners valt weinig te zeggen denk ik.
aardappels gewoon ff koken, en klaar.
iets minder gaar koken dan normaal voor wanneer je ze gaat eten, dan blijven ze iets beter op de haak/hair zitten.
cappucijners hoef je denk ik alleen ff te koken. ik heb cappucijners trouwens nog nooit gedroogt zien liggen.
als je ze gedroogt kookt, zal je ze uiteraard eerst moeten laten weken, en daarna nog koken.

ff over de aardappel, wat me ook erg handig, en leuk om te proberen lijkt, zijn die krieltjes uit de diepvries, of uit blik.
daar ga ik me volgende sessie een keertje mee zitten, mischien is het wat.
het leek me wel een leuk iedeetje.
Plaats reactie