voerplek maken


Plaats reactie
Dave Jansen
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-04-2002 02:00
Locatie: Den haag
Contacteer:

11-06-2002 20:13

Een goedendag allemaal.

Ik heb een vraagje over het maken van een voerstek, ik woon in Den haag vlak bij de vliet .
Nu is dit een water wat ik altijd heb ontweken omdat ik dacht dat ik op kleine plasjes meer kans zou maken.
Nu wil ik het toch een kans geven en daar een paar dagen gaan voeren en dan gaan vissen maar ik weet niet helemaal hoe ik het aan moet pakken (tja een beginner he?)
Voor de mensen die de vliet niet kennen het is een kanaal van een meter of 50 breed ongeveer die heel diep is i.v.m. de scheepvaart.
Hoe moet ik het aanpakken moet ik eerst hele emmers met duivenvoer in droppen of moet ik alleen maar bolie’s of moet ik het samen doen ik weet dat er veel witvis zit daarom denk ik dat ik er met emmers tegelijk er tegen aan moet of me een ongeluk draaien aan bolie,s .
Heeft iemand voor mij een goede tip omtrent het voeren op kanalen daar zou ik heel blij mee wezen

bedankt alvast

Dave

_________________
over 100 jaar hebben we allemaal een muizenbek dus pluk de dag


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dave Jansen op 2002-06-11 20:16 ]</font>
ferry verhage
Berichten: 53
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00

11-06-2002 20:26

Zoek sluizen, havens, enz
Veel en lang voeren heeft naar mij idee hier weinig zijn omdat de vis niet lang op dezelfde plek blijft hangen.

Zoek een mooie plek (tip sluis) en je maakt kans op jouw vlietkarper.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Dave Jansen
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-04-2002 02:00
Locatie: Den haag
Contacteer:

11-06-2002 20:38

dus je denkt dat voeren geen zin heeft om de vis op de plaats te krijgen.
ik heb een mooi stekkie bij een ophaal brug met leliebladeren en houten aanmeer palen voor die grote zandschepen.
dus allen maar voeren op het moment dat je gaat vissen ook op zo,n water?

dave
over 100 jaar hebben we allemaal een muizenbek dus pluk de dag en pak je hengel
ferry verhage
Berichten: 53
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00

11-06-2002 20:50

Inderdaad dave dit werkt voor mij het beste als je gaat vissen voeren maar niet teveel 10 boilies of paar handjes mais per stek is MEER dan genoeg dus overdrijf niet!

Succes en laat wat van je horen als je er 1 of meerdere vangt!
Dave Jansen
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-04-2002 02:00
Locatie: Den haag
Contacteer:

11-06-2002 22:08

nou ik zal het proberen en ff laten weten of ik wat heb gevangen.
normaal vis ik niet in dit soort water omdat ik daar niet zoveel vertrouwen in heb, maar je moet het gewoon eens proberen nietwaar

Dave
over 100 jaar hebben we allemaal een muizenbek dus pluk de dag en pak je hengel
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

12-06-2002 19:23

ferry bij deze wil ik toch even op je reageren.

het is niet waar dat je vis op dat soort wateren NIET op je stek kan houden... er zijn altijd honkvaste vissen die steeds over de stek razen... als je ze dan gewend maakt aan je aas verhoog je je kansen.
Als karpers een voerplek aantreffen heb je tevens veel kans dat ze terugkomen...
je hebt dus veel meer kans dat je karper op je stek krijgt dan gewoon tijdens het vissen voeren.
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

12-06-2002 22:27

Ik ben het helemaal met Frank eens, ik vis zelf af en toe op het amsterdam rijn kanaal, dit is dubbel zo breed en elke minuut een flink schip.
Ik voer een kilotje boillies elke avond voor drie dagen achtereen. Dag vier is vissen en de vis zit regelmatig op het voer.
Gevangen vis poept het voer uit direct na de vangst. zegt genoeg of niet?

Kilo is bij warme watertemperatuur +/- 20 graden, als het kouder word +/- 14 graden, ga ik zelfs terug naar een pond per dag.
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

13-06-2002 11:30

Lees het artikel De Voerstek, te vinden op deze site.
Dave Jansen
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-04-2002 02:00
Locatie: Den haag
Contacteer:

13-06-2002 18:50

dus toch maar wel voeren nou dan ga ik dat gewoon proberen als het niet lukt dan heb ik het in ieder geval geprobeerd
maar je voert alleen met bolie,s of doe je daar b.v. duivenvoer bij?
en Arend dat artikel waar staat dat dan ? ik heb gezocht maar kan het niet vinden
Dave
over 100 jaar hebben we allemaal een muizenbek dus pluk de dag en pak je hengel
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

13-06-2002 18:57

En als je nou een 1 stok instant vist en de andere op eenvoerplek? Dan zie je vanzelf wat de beste methode is.

Sjoerd
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

13-06-2002 20:43

dat artikel is te vinden op de site van de karperwereld... http://www.karperwereld.nl maar dat snap je zelf ook wel. Dan ga je naar artikelen en vervolgens naar aas... daar staat hij bij.

verder zou ik het zo aanpakken qua voerwijze:
eerst 4 dagen per stek een kilo'tje duivenvoer erin met de 3 en 4e dag wat boilies er door heen. En dan de vijfde of zelfs pas de 6e dag met 1 hengel beaasd met een boilie vissen en de ander met kikkererwten... dit is een hele goede combi.

Succes, Frank
Dave Jansen
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-04-2002 02:00
Locatie: Den haag
Contacteer:

18-06-2002 18:29

nou ik heb het gedaan 4 dagen gevoerd met duivenvoer en mine bolie's en????? een goede run maar die verspeelde ik en voor de rest nix wel een hoop brasem (viste met mais en de tweede hengel met geweekte graan en op de derde bolie) vind ik niet echt erg maar het was niet waar op ik zat te vissen :smile:
maar ik ga het zeker nog een keer proberen en ik ben nu nog steeds aan het bij voeren en ga het morgen weer proberen
bedankt voor de tips allemaal

Dave

_________________
over 100 jaar hebben we allemaal een muizenbek dus pluk de dag

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dave Jansen op 2002-06-18 18:30 ]</font>
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

18-06-2002 19:38

Dave,

ik heb vorig jaar vaak genoeg gevist op een grote plas. Resultaat was dat ik bijna niks kon vangen.
Nu, een jaar later, heb ik weer wat meer informatie opgedaan en heel wat bijgeleerd en nu ga ik 1 avond 3 uurtjes en vang direct een mooie schub.

Blijven volhouden en informatie opdoen en de vangsten zullen beteren.

Piotr
Dave Jansen
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-04-2002 02:00
Locatie: Den haag
Contacteer:

19-06-2002 13:35

ohw ik ga het zeker niet opgeven ik ben nu nog meer gemotiveerd omdat ik een mooie harde run heb gehad.
kweet het is net nix maar beter dan helemaal nix nu weet ik dat er vis zit en ga er ook zeker een uithalen:)
maar nu ik weet dat je daar toch moet voeren ga ik het iets beter plannen .
ik heb gehoord en gelezen dat ook de tijdstip van het voeren er toe doet weet iemand of dat ook echt waar is?
lijkt mij een beetje raar dat die karper met een horloge rondzwemt

Dave
over 100 jaar hebben we allemaal een muizenbek dus pluk de dag en pak je hengel
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

19-06-2002 14:13

Ik denk dat een karper wel degelijk tijdsbesef heeft...
niet op de seconde, of de minuut ofzow...
Maar heb je zelf niet dat als je op een bepaalde stek zit, dat de runs dan 'meestal' beginnen te lopen rond '..' uur ?
Ik weet alleen niet of voeren op 1 bepaald tijdstip helpt.
der hoeft niet altijd een karper op jou stek te zitten, als jij gaat voeren...
Als er bijv. 5uur later (een) karper(s) langs komt zwemmen,
weet deze niet hoelang het voer er al ligt...
begrijp je me punt een beetje ? :wink:
Bob Smit
Berichten: 133
Lid geworden op: 25-03-2002 01:00
Locatie: enschede

19-06-2002 22:00

Ik denk niet dat een karper tijdsbesef heeft,
dat het rond een uur of "..." begint te lopen heeft volgens mij meer te maken met dat groepjes karpers een soort ronde maken over het water en steeds rond een bepaald tijdstip op een bepaalde plek komen en dus niet dat de karper denkt: het is zo en zo laat dus laat ik eens gaan azen. Het is op sommige wateren wel zo dat vissen bijvoorbeeld weinig tot niet overdag azen en zich 's nachts vol-eten, maar dat komt volgens mij doordat het dan donker wordt en de karper zich veilig waant of doordat het 's nachts flink afkoelt. Dat laatste is meer in de zomer van toepassing.

GR Bob
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

23-06-2002 13:54

Om even een voorbeeldje te geven dat de karper wel degelijk tijdsbesef heeft even het volgende voorbeeldje. En 2tal jaartjes terug viste en voerde ik regelmatig op een vaartje. We voerden dan meestal een week iedere keer precies om acht uur en je wilt het geloven of niet, om een uurtje of zeven tijdens het vissen lag het spul te water en tussen 19.50u en 20.10u kregen we altijd de eerste aanbeten. Voor mij een teken dat karper weldegelijk tijdsbesef hebben. Ook in een parkvijvertje bij mij in de buurt kon je de klok er bijna gelijk op zetten, bijna altijd snacht tussen 00.50- 1.10u een run.

M.v.g. Ulco,
Plaats reactie