combi van boilies en particles


Plaats reactie
Rob van den Berg
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: waddinxveen

09-06-2002 12:29

kan je beter alleen met boilies vissen en voeren? Of voeren met hoofdzakelijk particles en een klein beetje boilies en dan vissen met een boilie.

met vr. gr. rob
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

09-06-2002 15:02

probeer het eens uit zou ik zeggen.
dit kan overal anders wezen
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-06-2002 18:00

Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-06-2002 18:03

Probeer eens om wat duivenvoer gespreid te voeren in een oppervlakte van 20 vierkante meter, eventueel geflavourd met sensas booster. Gooi beiden lijnen in deze voerstraal (stervorm) en gooi rondom de haakboilie een paar boilies. Om deze rig gooi je er nog eens ongeveer 20 versprijd in een straal van 3 meter rondom de rig.

Ik heb goede ervaringen met deze tactiek. Of het aan deze tactiek ligt dat het goed vangt weet ik niet, maar iets dat vangt verander ik niet zomaar.

probeer het eens
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-06-2002 18:05

Rob,

Zoals Christiaan zegt moet je het uitproberen. Er valt echter wel iets algemeens over de combinatie bolies met particles te zeggen. De karper kan zich massaal op de particles storten en de boilies negeren. Vis je slechts kort, hou de hoeveelheid particles net genoeg om de vis op het aas te trekken. Ongeveer een derde deel van het voer als particles en de rest bolies bijvoorbeeld. Als je een lange sessie vist volstaat het om de eerste dag ruim met particles te voeren en de volgende dagen alleen bij te voeren met boilies.

Groeten Kees
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

09-06-2002 20:35

Okeej me antwoord was een beetje kort,
maar het is gewoon zo.

zoals jij je vraag stelt, weet niemand op wat voor water je vist.

als er zware dressuur heerst, zullen ze zich de rug keren, tegen de boilies, en iedereen z'n (*normale) voertactieken die genoemt worden. want die zijn er allemaal mischien al geprobeerd.
Als je het niet probeerd, weet je het niet.
Het kan totaal goed voor je uitpakken, of je zal blijven blanken.
Als het goed voor je uitpakt,
probeer daarna de andere voertactiek ook eens, mischien werkt het allebei goed.
maarja alleen met experimenteren kom je het te weten.
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

10-06-2002 00:32

Ik voer steeds met particles steeds in combinatie met boilies. In het begin meer particles dan boilies en naar het einde van de voorbereiding toe minderen met particles en vermeerderen met boilies,als je er zeker van bent als de vis je boilie neemt he bv na een sessie wat gevangen overschakelen naar grotere hoeveelheden bollen.Particles blijf ik voeren in mindere mate dan volgens mij trekt dit ook witvis aan en witvis dan weer karper volgens mij he greets gingino
Rob van den Berg
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: waddinxveen

10-06-2002 15:25

christiaan e.a.,

Deze vraag gaat over wateren waar geen dressuur heerst? hoe denken jullie hier dan over?
En als er wel dressuur heerst, hoe denken jullie dan over dit water met een combinatie van boilies en particles.

met vr. gr. rob
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

10-06-2002 17:07

als er geen dressuur heerst,
zal elke (?) voermethode werken.
want ze hebben dan geen argwaan voor het voer/aas.
dus als er wat te bikken valt, vreten maar.

als er wel dressuur heerst, probeer dan met iets te komen, wat het dressuur doorbreekt (*mischien best logisch toch ? ;D)
ookal heerst er dressuur, zal er evengoed nog goed gevangen kunnen worden,
alleen zullen de 'gedresseerde' karpers het niet eten, en doorzwemmen.

het ligt er bij mij vaak aan op wat voor stek ik vis, valt er dicht bij de stek te komen, zodat ik particals voeren red, met de kattapult, dan doe ik het.
anders is het alleen voeren/bijvoeren met boilies.
zowiezo neem ik vaak particals die klein zijn.
hennep, pinda's, en andere kleine particals.
deze worden ook gegeten door witvis, dus je kan er bijna niet teveel mee voeren.
(*ok teveel is teveel, maar iedereen snapt wat ik hiermee bedoel)
Plaats reactie