Een ander soort aas


Plaats reactie
Tom Noord
Berichten: 72
Lid geworden op: 18-04-2004 19:53
Locatie: Zwolle

06-09-2004 15:57

Beste Vissers

Heeft iemand een aassoort die goed werkt op wateren waar een lichte boiliedressuur is. Ik heb het al geprobeerd met frolic. Welke aassoorten hebben jullie die echt goed resultaat geven. Behalve dan tijgernoten want die moet ik ook nog proberen. Ook graag aassoorten die niet al te witvisgevoelig zijn en niet al te duur zijn.

Thomas :wink:
Gebruikersavatar
W.M. de Graaff
Berichten: 69
Lid geworden op: 30-08-2004 15:42
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

06-09-2004 16:11

Mais.. maar kan witvis aantrekkend zijn.
PR. 34 pond!

Big, Fat & Fast
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

06-09-2004 16:29

Beste Thomas, een paar tips:
1) ckeck ff het topic over bonen, ook pas geopend
2) voer met verbrokkelde boilies en vis 1 of twee stukken boilie op een hair
3) maple peas (al kunnen die ook witvisgevoelig zijn)
4) speciale haakpellets
5) laat je fantasie de vrije loop: stukjes luncheon meat, salami, fricadel (een karper is niet snel vies van iets...

Tight lines,

Jordi
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

06-09-2004 17:12

Tijgernoten nog niet geprobeerd? Zou ik toch maar een kilootje in de week gaan zetten! Op een watertje, waar ik het gewoonweg niet voor mekaar kreeg om met boilies vis te vangen, had ik gewoonweg een garantie op aanbeten als ik met pinda's/hennep/tijgers aan de slag ging. Het gekste liep het op een ochtendje, toen ik in 3.5 uur tijd 4 runs kreeg, waar anderen blij waren als ze samen een visje vingen tijdens een sessie :D

Groeten, daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

06-09-2004 17:15

goede boilies?Als je een goede mix heb,vang je altijd
bart niemeijer
Berichten: 40
Lid geworden op: 31-08-2004 15:40
Locatie: Olst

06-09-2004 21:14

probeer eens andere vormen bolies. sommige vormen kun je ook gewoon met de bolieplank maken. door bijv de diameter van het deeg dat je hebt gespoten een paar mm kleiner te maken dan de diameter van de bolieplank. of door niet met de bolieplank te gaan schuiven, maar alleen ff drukken :wink:
groeten bart
als jullie me missen! ben ik vissen!:-)
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

08-09-2004 12:43

Beste Thomas,

Zelf ben ik ook aan het zoeken geweest naar andere aassoorten voor mijn visserij.
Ik ben uitgekomen op de volgende aassoorten:
- verschillende soorten bonen
- haakpellets
- komkommer
- wortels
- stukjes appel

Ik hoop dat je hier wat mee kunt

Succes Denny
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

08-09-2004 13:07

Frolic moet kunnen, alleen lang leve de brasems :-?

Verder natuurlijk tijgernoten, mais en maples.

Ook tuinbonen uit een pot (Hak)...al zijn die wel zacht, aardappel, vierkante boillies, cilinderboillies, (boillie)deeg en wormen.

Al geldt voor bijna alle alternatieven dat ze erg brasem-gevoelig zijn. Maar als het extra karper oplevert vind ik het geen probleem om meer brasem te vangen.

Succes ermee,

Groeten uut Wehl
Tom Noord
Berichten: 72
Lid geworden op: 18-04-2004 19:53
Locatie: Zwolle

08-09-2004 14:37

Ik denk dat ik het een keer met bonen ga proberen maar welke bonen moet ik dan gebruiken en hoe bereid ik die voor?
En hoe zit dat met aardappel moet ik die eerst ook koken ofzo.
Maar in ieder geval vast bedankt.

Thomas :D
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

08-09-2004 15:15

Wat betreft bonen: er zijn meerdere topics over bonen waar je eens zou kunnen kijken. Volgens mij zijn er meerdere soorten bonen te gebruiken die goed resultaat op kunnen leveren.
Mijn ervaring met bonen beperkt zich tot heden nog tot 1 bonensoort. Dat is die ik noemde hierboven. Zijn bonen in een glazen pot van, volgens mij, Hak. En ze heten tuinbonen. Zijn al reeds gekookte bonen met een lichtgroene kleur. Zeer groot nadeel van deze bonen is dat ze erg zacht zijn. Echt wegmeppen kun je er niet mee. Zacht gooien op zeer beperkte afstand. Anders uitroeien of misschien de haak-boon laten drogen. Maar je kunt er vis op vangen in ieder geval. (zeelt ook, brasem waarschijnlijk ook) :wink:

Aardappel moet je eerst koken voordat je ermee kunt vissen. Wellicht dat ongekookte aardappel ook werkt, maar ik weet niet zeker of dit schadelijk is voor de karper. En of dit net zo attractief is als een gekookte aardappel. Er zijn ook van die voorgekookte krieltjes, die kun je ook goed toepassen. Zijn ook vrij stevig van structuur.

Succes ermee,

Groeten uut Wehl
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

08-09-2004 19:17

Beste Thomas,

Je kunt ook gedroogde bonen kopen (witte, kidney beans, bruine) in de supermarkt of natuurvoedingswinkel. Echter ook deze zul je moeten voorweken en koken en daardoor zullen je bonen zacht worden. Het is zeker goed karperaas, maar niet echt om ver mee te werpen. Ikzelf gebruik dit soort aassoorten eigenlijk alleen als ik met de pen vis. Dan is het namelijk ook niet zo erg als je eens een brasem haakt en geloof me die slijmboys zijn niet vies van een boontje.

veel succes en wordt vooral geen heilig boontje,

Jordi
Plaats reactie