Welke brokken drijven?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
steven lenos
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-02-2004 11:07
Locatie: Amsterdam

24-08-2004 21:36

Na een doos hondenbrokken te hebben gekocht die helaas niet bleken te drijven (naam als ik mij goed herinner Albert Heijns Rondjes oid) ben ik benieuwd naar de naam van in een supermarkt (Dirk vd Broek / Aldi / Lidl / AH) te krijgen DRIJVENDE honden- of kattenbrokken.

Ergens las ik over Dog brok van bonzo

Wie heeft er ervaringen / namen?

dank
Steven Lenos
On line ...
Wat klinkt dat toch heerlijk voor een visser.
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

24-08-2004 22:36

elke krokante brok drijft
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

24-08-2004 22:43

Steven,

Met hondenbrokken heb ik geen ervaring maar kattenbrokken van FELIX drijven na dagen nog en het is daarnaast een superieur karperaas!!!

Groet,

Hans
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

25-08-2004 11:38

kattenbrokken van C1000 huismerk, en variantjes kattenbrokken, drijven ook...zit een mooi ruim gaatje doorheen, dus makkelijk op de hair of haaksteel te rijgen...
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

25-08-2004 13:11

Variantjes zijn echt top, en in praktisch elke supermarkt te koop.

Nadeel is het geringe drijfvermogen. Je bent dus aangewezen op zéér lichte haken, of meerder brokjes monteren.

Tegenwoordig gebruik ik geen brokjes meer aan de haak. Ten eerste heb ik nog geen montage kunnen vinden die voldoet. Ik heb óf teveel missers, óf de karpers negeren het haakaas helemaal.

Ten tweede moet je met een controller vissen. De brokjes zijn immers te licht om te werpen zonder extra werpgewicht. Daarnaast is de zichtbaarheid van de brokjes praktisch nul, zeker op enkele meters uit de kant tussen tig andere brokjes ;)
Nadeel van de controller is het gebrek aan subtiliteit. Het is onmogelijk om je aas in de buurt van azende karper te krigen, zonder deze te verjagen...

Daarom hanteer ik nu de volgende methode. Voeren met variantjes en vissen met een good ol' broodkorst. Als je de korst in de buurt van een azende karper weet te plaatsten, zal je opvallen dat karpers met graagte die korst pakken in plaats van een brokje!!!
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

25-08-2004 13:37

Bij de dierenwinkel Dobey hebben ze ook krokant brokken in verschillende maten,drijven perfect,weet alleen de naam niet meer,het zijn van die bruine brokken in o.a stervorm.groeten Henk
Reinder van Lune

25-08-2004 15:54

Kanjer Krokant Brokken van Pets Place . . toppertje !
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

25-08-2004 16:53

Reinder ,die bedoel ik,bedankt,groeten Henk
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

25-08-2004 19:30

[quote="Martijn Julien"]Variantjes zijn echt top, en in praktisch elke supermarkt te koop.

Nadeel is het geringe drijfvermogen. Je bent dus aangewezen op zéér lichte haken, of meerder brokjes monteren.

Tegenwoordig gebruik ik geen brokjes meer aan de haak. Ten eerste heb ik nog geen montage kunnen vinden die voldoet. Ik heb óf teveel missers, óf de karpers negeren het haakaas helemaal.

Ten tweede moet je met een controller vissen. De brokjes zijn immers te licht om te werpen zonder extra werpgewicht. Daarnaast is de zichtbaarheid van de brokjes praktisch nul, zeker op enkele meters uit de kant tussen tig andere brokjes ;)
Nadeel van de controller is het gebrek aan subtiliteit. Het is onmogelijk om je aas in de buurt van azende karper te krigen, zonder deze te verjagen...

Daarom hanteer ik nu de volgende methode. Voeren met variantjes en vissen met een good ol' broodkorst. Als je de korst in de buurt van een azende karper weet te plaatsten, zal je opvallen dat karpers met graagte die korst pakken in plaats van een brokje!!![/quote]

dat deed ik ook al enige tijd...alleen bij mij is in de loop van tijd een dressuur ontstaan...waardoor ze óf alleen korst, óf alleen brekkies (lees: kattenbrokken) pakken... met de kosrt is het aantal missers zeer gering...terwijl dit met kattenbrokken over het algemeen vrij hoog is....
Gebruikersavatar
steven lenos
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-02-2004 11:07
Locatie: Amsterdam

26-08-2004 13:33

Hartelijk dank mannen

Ga van het weekend nog maar eens naar de supermarkt. Ik weet namelijk geen spannender manier van karperskletsen dan ze aan de oppervlakte te zien en dan met weinig lijn te halen. Gelukkig heb ik geen hartproblemen.

Ben ook erg dol op de korst, maar die weken snel van mijn haka en heb ik ook niet altijd bij me. Een zakje brokjes kan ik standaard ergens wegmoffelen

Enne.., helaas drijven niet alle 'krokante brokjes' Die AH Rondo's zijn wel krokant (in kartonnen doos en niet in blik), maar de helft van de exemplaren drijft maar
groet
Steven
On line ...
Wat klinkt dat toch heerlijk voor een visser.
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

26-08-2004 19:11

probeer ze anders te frituren :-)
Marco Wolvekamp !!!
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Sappemeer

27-08-2004 07:56

Steven ...

als de korst er snel afvalt moet je het eens proberen met een elastiekje.
Bijv. zoeen van een beugel of zo.
Dan een stuk turks brood met het elastiekje er 2 keer omheen.

probeer het maar eens....

Marco
Plaats reactie