Tips voor nieuw watertje


Plaats reactie
Steven Van Holsbeke
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-05-2002 02:00
Locatie: Bouwel
Contacteer:

28-05-2002 10:38

Joew allen,

Gisteren voor de eerste keer nieuw klein watertje bevist...

Eerst effe schetsen hoe het eruitziet:

60 meter lang, 10 meter breed met daarachter een oud sas, drie meter breed en een meter of vijftig lang. in het midden van de vijver een fonteintje, water onmiddelijk een meter 50 langs de kant diep tot een meter of twee in het midden, kanten zijn afgemaakt dus daar is weinig aan te zien. In het sas vissen gaat niet omdat er kippengaas is bevestigd net boven en onder het wateroppervlak.
het is een oude prijskampput die al een jaar of twintig niet meer in gebruik is en enkel nog bevist wordt door klein mannen. Er zitten however wel een aantal "serieuze" (15-25 pond) karpers op. Heb er gisteren een aantal van zien zwemmen.

Heb dan gisteren ook een sessieke gehad van een uur of vier met een karper als resultaat van een pond of vijf. Vis was nog helemaal gaaf en dat bevestigt alleen maar wat ik dacht. Er is nog nooit op dat vijvertje op karper gevist. Gezien het maar honderd meter van mij thuis is, een leuk stekje voor als ik maar even tijd heb.

Heeft er iemand tips die ik eens kan uitproberen, met betrekking tot voeren, methode (pop up of niet) en systeem?

Gisteren gevist met ready mades kevin Nash, gewone rig en die ene karper had ik vlakbij de fontein gevangen. Beestjes zijn wel heel schuw en lijken ongeinteresseerd de vijver rond te zwemmen.

Alvast bedankt voor eventuele tips.

Greets,

Steven
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-05-2002 10:46

Op dat type water past maar één ding en dat is heel simpel met zoete blikmaïs voeren en vissen.

Veel plezier en zet er eens een penhengel in.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Steven Van Holsbeke
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-05-2002 02:00
Locatie: Bouwel
Contacteer:

28-05-2002 11:18

Douwe,

Dit kan ik indeed wel eens een kans geven maar probleem is wel dat het water vol met brasems zit en die moet ik dus in alle geval niet hebben he, ik vrees dat die ook wel aangetrokken gaan worden tot de mais...

Groetjes,

Steven
Cor Blokhof

28-05-2002 13:38

Als je met een penhengel een paar Brasems vangt op een middag is dat toch geen probleem.

Je heb hem zo opnieuw beaasd en zo opnieuw ingegooid en je blijft lekker bezig ook.

Als je nu een flink stuk moest uitvaren iedere keer dan kan ik het begrijpen dat je daar niet zoveel zin in heb voor een Brasem maar met een penhengeltje is het toch niet zoveel moeite.

Groeten,

Cor
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

28-05-2002 13:42

Aangezien je zegt dat de vissen heel schuw zijn en niet geintresseerd lijken, zou ik als ik jou was eerst eens een paar weken rustig voeren zodat de vissen gaan azen. Aangezien je zegt dat er zoveel witvis op zit zou ik gewoon voeren met mais en bollies. Beginnen met weinig bollies en de hoeveelheid bollies steeds meer opvoeren zodat je uiteindelijk alleen nog maar met bollies voert en vist. De karpers zullen dan in ieder geval de bollies als voedsel/lekkerij beschouwen. Ga niet te snel vissen. Ik weet het, dit is voor zo'n watertje een beetje overdreven maar het werkt wel goed. Als je genoeg geduld hebt met voeren zul je op het moment dat je gaat vissen binnen de korste keren alle karpers hebben gevangen die er rond zwemmen.

Groetjes
Steven Van Holsbeke
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-05-2002 02:00
Locatie: Bouwel
Contacteer:

28-05-2002 21:59

Goed zal ik eens proberen. Alvast bedankt.

Steven
Sven Bryde
Berichten: 67
Lid geworden op: 27-05-2002 02:00
Locatie: Almelo

01-06-2002 14:06

Mijn ervaring op van die kleine vijvertjes: Oude tijgernoten !! Eerst half uurtje koken en dan 3 weken laten staan in water, tot er een lekkere dikke laag op staat. Dit MOET werken.
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

02-06-2002 16:15

zoals douwe al zij: zoete mais uit blik... dit zal echt het meeste resultaat geven... die vissen hebben er waarschijnlijk nog nooit eerder boilie's gezien en zoete mais zullen ze dan eerder nemen als die boilie's of je moest er lange tijd gaan voeren, maar op dit watertje zie ik het nut er niet van in, en ja die brasems, zo erg is het niet he als je met een pennetje vist!
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-06-2002 05:29

Hee Steven, ik zou het toch wel waarderen als je niet meer zou pioneren in mijn vijvertje gelegen in mijn "achtertuinske" :lol:
groet MB
Steven Van Holsbeke
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-05-2002 02:00
Locatie: Bouwel
Contacteer:

03-06-2002 12:42

hoi,

't is er al mee gedaan vrees ik. Vier dagen gaan vissen. 7 karpers gevangen, kleinste 2,5 kg en grootste 7,5. Zit niet veel meer als dat op vrees ik... Soit, heb nu ondertussen een ander water gevonden vlakbij. Een heel pak groter en volgens de paar karpervissers die er zaten met een aantal serieuze gusten (max 15kg) erop. We zullen zien.

Ik houd jullie op de hoogte,

Greets,

Steven
Plaats reactie