boilies lang conserveren


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reinier Korth
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

21-05-2002 17:59

ik weet dat invriezen de beste oplossing is maar helaas hebben we niet genoeg ruimte in onze vriezer..

is goed drogen en daarna vacuum sealen geen goed alternatief? heb hier en daar al gelezen van niet maar dat snap ik niet.. als iets droog en vacuum verpakt is kan er toch nix gebeuren??

conserveringsmiddelen zijn geen optie voor mij..
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

22-05-2002 14:10

Hallo Reinier.

Er zal altijd nog wat vocht in de boilies blijven zitten, waardoor ze uiteindelijk toch nog gaan schimmelen of rotten.
Lang drogen heeft ook als nadeel dat de boilies zo poreus worden, dat ze te snel uit elkaar vallen als ze uiteindelijk weer in het water liggen.
Voor een periode van zeg 2 weken moet het volgens mij wel kunnen lukken, maar het al dan niet uit elkaar vallen zal dan een afhankelijk zijn van de gebruikte mix.
Helaas is invriezen toch de beste methode.
Vraag anders eens of je een paar kilootjes mag stallen bij je buurtslager.
Diepgevroren boilies die ook nog eens vacuum verpakt zijn, kun je ingevroren makkelijk 10 dagen goed houden buiten de vriezer.

Succes,


Mike
Rick van Lin
Berichten: 7
Lid geworden op: 10-05-2002 02:00

25-05-2002 14:31

Je zult er wel niet veel aan hebben. Maar ik gebruik een vacuum machine die hem niet vacuum trekt maar de zak vult met stikstof. Zodat er geen zuurstof buij komt en ze erg lang goed blijven
Plaats reactie