boilies maken???


Plaats reactie
jaap van dijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: oud beijerland

16-05-2002 17:50

ik heb nog nooit zelf boilies gemaakt en wou
het graag een keer proberen maar ik zit nog met een paar vragen.
- waar kan je de ingredienten halen die je nogdig heb voor een mix
- hoe veel eieren heb je nodig voor een mix

- hoe lang moet je de boilies koken?
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

16-05-2002 20:25

Houi Jaap,

als je iets meer over ingrediënten wilt weten raad ik je aan om even op http://www.hollandsekarpers.com te kijken en dan bij aas.

de ingredienten zijn te koop bij bijna iedere beter gesorteerde hengelsportzaak en sommige ingredienten kan je gewoon bij de supermarkt kopen.

de hoeveelheid eieren verschilt sterk per mix maar je moet gewoon even kijken hoeveel eieren erin gaan voor de mix een beetje smeuig is. Niet te nat en plakkerig maar zo dat je er een goede bal van kunt kneden zonder dat er al te veel aan je handen blijft plakken.

De boilies kook ik tot ze gaan drijven... dan zijn ze meestal al goed en dan is het nog een kwestie van drogen.
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

27-05-2002 16:50

hoi jaap
het hangt ook wel een beetje van je mix af,maar meestal gebruik ik 6 eieren op een pond mix,4ml flavour, 2ml sweetner,en soms een eetlust op wekker, of een attractor,als je het laatste gebruikt heb je verder geen ander ingredienten nodig (vind ik).
eerst mix ik de vloeibare ingredienten bij de eieren en daar maak je een goed vloeibare massa van dan doe ik de droge mix erbij en maak ik er een mooie deegbal van,tot dat het niet meer kleeft,dan maak je er worsten van met behulp van een deegspuit,die worsten leg je op de roltafel en rol het 1 keer,als ik genoeg boilies heb voor in de pan doe je ze in het kookende water,wacht tot het water weer kookt en dan nog 3 tot 5 min laten koken.
daarna leg ik ze op een droge doek,of wat beter is op een rek van bv kippegaas en laat ze daar op drogen,ze moeten niet opelkaar liggen het beste is lekker vrij,droogt wat makkelijker,dan na 1 of 2 dagen de vriezer in.
als je begint lijkt het me makkelijker om een kant en klare mix te nemen,maar dat is net wat je zelf wil natuurlijk.
kijk ook even op de site van energy.
daar kun je ook kant en klare mixen bestellen in veel smaken.
http://www.e-ingredienten.nl
en kunnen ze ook je vragen beantwoorden.
ik hoop dat je er wat aan hebt,sterkte.
met draaiende groeten franca.
Plaats reactie