Challenge zacht !


Plaats reactie
Jacky Hendrik
Berichten: 109
Lid geworden op: 07-04-2002 02:00
Locatie: Zoetermeer

22-06-2004 23:34

Ik heb 2 zakjes freezers van het merk Challenge gekocht.
Ik heb wel vertrouwen in de samenstelling, alleen vind ik ze tezacht hebben meer mensen daar last van? Natuurlijk kan ik ze wel een paar dagen laten drogen maar dat is toch niet de bedoeling lijkt mij .
9 euro per kilo moet wel op je hair blijven zitten ........
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

23-06-2004 09:13

Jacky,


Persoonlijk heb ik geen ervaring met de Challenge freezers maar vrijwel bij alle freezers is het verstandig om ze een dag voor gebruik te laten drogen omdat ze vanuit de fabriek vrij zacht zijn.
Waarschijnlijk worden ze gelijk verpakt na het kookproces zodat het kookvocht nog in de boillie zit en ja, als je ze gaat ontdooien dan zijn ze zo zacht als kaas :roll: !
Ik moet ze ook laten drogen voordat ik ze pas goed kan gebruiken alhoewel ik geen Challenge freezers koop! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Ron Weesp
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-10-2003 02:00

23-06-2004 10:53

hoi hoi

zelf heb ik ook de challnge freezers eens geprobeerd, ik merkte echter niet dat ze beter waren dan de readymades van hetzelfde merk. Ik visde de Snatch bol... Ik vind dan de keuze makkleijk en ga vor de readymade alhoewel ik graag met verse freezerbiats vis natuurlijk. maar nogmaals met zulke bollen -net als the source- met die prijs ga ik er wel ff vanuit dat het gewoon okee is en dat blijkt ook wel, ik vang er lekker mee voor een readymade.
Wat ik wel doe met freezers -ook met mij eigen draai- is dat ik ze JUIST bevroren mee neem (gewoon met een koelelement in een koeltas), VERSER kan niet, dat drogen begrijp ik ECHT niet van julllie, dan kun je net zo goed readymades inzetten m.i. ook al zit daar conservering in.
Ik doe ook een bevroren bol op de hair, die gooi je er never af en ontdooit zo hoor in de plomp. het gaat ook beter met pva als ze bevroren zijn etc.. met de werpijp krijg je zo'n keiharde freezerbaist heel ver weg, ze ontdooien binnen 5min. in het water en er ligt dan een mega verse knikker!!! ik vind het juist een vet plus punt dat ze wat zachter zijn REALLY!!! :wink:
De atractors lekken er veel beter uit...

mzl Ron
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

23-06-2004 11:32

Ron,


Dat een zachtere boillie beter zn stoffen afgeeft heb je gelijk in!
Maar ik wil voor mijn visserij liever een hardere boillie omdat ik veel last heb van kreeftjes en witvis. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-06-2004 14:48

Ik zelf heb persoonlijk geen ervaring met challenge baits!

Maar heb al menig keer gehoord dat het wel erg dergelijke boilies zijn !

Dus gewoon proberen nadat ze gedroogd zijn zal heus wel goed komen :)
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

28-06-2004 23:23

He Daniel,

Nog intresse in een partijtje tijgernoten......?

Niels :lol:
Plaats reactie