boilie's


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

05-05-2002 11:17

ik maak al een hele tijd mn boilie's zelf vroeger in't begin vingen ze goed, maar na verloop van tijd toen ik meer begon te experimenteren met allerlei toevoegingen, maar ook veeeel meer ingridienten begon te gebruiken begon mijn mix slecht te rollen en kon je ze met de werpstik niet meer werpen zonder dat ze splijten, en ze op de hair krijgen was ook moeilijk en er dan nog mee uitgooien...
kan dit liggen aan dat ik te VEEL ingridienten gebruik of geen bind-kleef middelen heb, maar er zit griesmeel en sojabloem enzo in. of moet ik er maizena bij doen?
IK weet het niet meer ze!!!
misschien kan iemand mij helpen?
alvast bedankt
Gebruikersavatar
Bas van den Broek
Berichten: 49
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Best
Contacteer:

05-05-2002 13:01

Hoi Jelle

De hoeveelheid ingrediënten is niet belangrijk, maar de verwerking en binding wel. Je moet voor je eigen mix hierin een goed evenwicht zien te vinden. Je moet er voor zorgen dat de mix niet te grof wordt. De boilie neemt dan sneller water op en zal in het water snel te zacht worden.

Om een boilie beter te laten rollen, de structuur fijner te maken en de hechting te verbeteren, kun je tarwegluten en/of maïsgluten toevoegen.

Succes
matthijs voschezang
Berichten: 67
Lid geworden op: 10-07-2002 02:00

12-07-2002 14:36

hallo

Ik vis nu al een tijdje op karper, en toen kreeg ik de tip om de boilies zelf te maken, nou, ik kocht een zak boilie mix. en ging aan de slag, er werd gezecht dat je de boilies er na 3 tot 5 minuten, als ze gaan drijven er uit moest halen. Ik probeer het, na 10 minuten begint er eindelijk 1 te drijven, maar de rest niet, een na 20 minuten nog niet. Weet er nu iemand hoe je precies boilies maakt.

alvast bedanks

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: matthijs voschezang op 2002-07-12 14:37 ]</font>
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

12-07-2002 17:54

matthijs.
of naar g.vielvoge@chello.nl,dan wil diegene het ook wel uitleggen.
maar als het water goed kookt als je ze erin doet gaan ze inderdaad drijven,dan ook weer goed doorlaten koken 3/5min.dan goed laten drogen.als je ze in de vriezer wilt bewaren kunnen ze wat korter drogen,ik doe zelf meestal 1 nacht.het kan ook aan de hoeveelheden liggen natuurlijk.
suc6 franca
Rico Vielvoye
Berichten: 82
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

13-07-2002 19:43

Matthijs,

Dat je boilies moeten drijven is niet altijd nodig,je moet ze wel goed laten koken.
hoe langer je ze kookt,hoe harde ze vaak worden.

Jouw kook probleem kan zijn:

Wat men wel eens vergeet te vertellen is dat je tijdens het koken,ook je boilie moet laten bewegen in de pan,met een (Frituur lepel)
Als je dat niet doet, dan zullen ze niet snel boven komen.(op die enkele na dan)

waarom: tijdens het koken zullen je boilies tegen de bodem plakken,cq koken!
dit probleemp(je) komt wel vaker voor.

Dus hou rekening ermee.

Succes

MVG
Rico Vielvoye
Energy




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rico Vielvoye op 2002-07-13 19:59 ]</font>
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-07-2002 17:43

Is het wel echt zo dat hoe langer je ze kookt hoe harder ze worden?
Mijn boilies zijn na 1 minuut net zo hard of zacht als na 3 minuten koken.
Pas als ik ze 24 uur laat drogen worden ze echt lekker hard.
Als ik kan kiezen tussen m'n boilies 1 of 3 minuten koken is voor mij de keuze snel gemaakt!



Op 2002-07-13 19:43, schreef Rico Vielvoye:
Matthijs,

Dat je boilies moeten drijven is niet altijd nodig,je moet ze wel goed laten koken.
hoe langer je ze kookt,hoe harde ze vaak worden.





<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rico Vielvoye op 2002-07-13 19:59 ]</font>
Plaats reactie