The CarpCollecter High Energy RobinRed boilliemix


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

21-04-2004 17:12

Wie heeft al goede ervaringen met deze mix??
Ik heb net een 2 kilo gedraaid en de vooruitzichten zien er goed uit qua vangst....
Wie geeft de bevestiging?? :roll:


Alleen een minpuntje = dat ie zeer slecht rolt (ik kon de mix niet met m'n boillieplank verwerken :cry: )
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Peter Smit
Berichten: 45
Lid geworden op: 12-12-2002 01:00
Locatie: Schagen
Contacteer:

22-04-2004 09:16

Ik heb zeer goede ervaringen met deze mix. Hij werkt instant en ook op lange termijn blijft hij goed vangen.
In deze mix zit een hoog percentage van de CarpCollector pellets verwerkt, als je met pellets wil bijvoeren zou ik deze gebruiken, dan heb je een mooie balans in je voer. De pellets die erin zitten zijn overigens vermalen. Het probleem dat jij hebt met het rollen had ik in het begin ook, de oplossing is even simpel als voor de hand liggend (da's meestal zo, achteraf :-))
Doe op je eieren, ik gebruikte trouwens geen flavour, ongeveer 400 gr van je boiliemix en laat dat een 5-10 min. staan. Op deze wijze kan de mix goed verzadigen en kneed hem dan af waarbij hij een fractie slapper mag dan je gewend bent. Daarna nog paar min wachten en hij rolt als een trein. Als je even laten we zeggen 600 gram mix in een weegschaal doet en daarmee aan de slag gaat weeg je na afloop wat je over hebt en je weet hoeveel je de volende mix in één keer kunt toevoegen, even 5 min. laten liggen en rollen maar. Alles gebasserd op een 5 eieren mix, maar dat had je al begrepen.
Succes[/img]
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-04-2004 09:39

Koen,

Dit is sinds het afgelopen jaar mijn standaard basis mix, waaraan ik wel toevoegingen doe. Verder volgens Peter. Een hele mooi boilie. De mix wat slapper verwerken dan je bent gewend. Mijn eerste poging ging ook niet lekker. Maar bij de tweede poging met een eitje extra ging het al beter. Overigens laat ik het klaargemaakte deeg standaard altijd een tijdje inwerken. Ik stop brokken van ongeveer 250 gram een uurtje in boterhammenzakjes in de koelkast voor ik ze verwerk. Maar het vocht gehalte is kritisch bij deze mix, dus sluit de zakjes af.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

22-04-2004 12:32

Oke mannen,

Alvast bedankt voor jullie tips!! :wink:

Ik ga em eens proberen met een 5ml Squid flavour van the carpcollector, gewoon uitproberen!! :D
Ik zal het bevochtigen ook eens doen zoals jullie het doen, dat gooit wat makkelijker met een boilliepijp,he....

You here te results!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

23-04-2004 15:54

Goedemiddag,

Ik heb gisteren de mix verwerkt tot boillie's en weer kreeg ik ze niet met rolplank verwerkt.... :-?

Maar ze zien er goed uit! :D
Stinken goed, zijn goed uitgehard en hopelijk vangen ze ook nog goed! :wink:

Van het weekend eens uitproberen wat de resultaten zijn!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

24-04-2004 19:16

Heren,

ik heb de kant&klare (oftewel readymade) versie hiervan gekocht. Deze rook&smaakte namelijk net zoals een zeer-goed-lopende-boillie die ik 'vroeger' ook gebruikt heb. Nu eens bekijken hoe deze het doet. Prijs is haast het zelfde als freezerbaits van MainLine (als ik me niet vergis) dus hij mag zichzelf eens tegen MainLine gaan bewijzen : )

gr,
Christiaan.
rens kop
Berichten: 89
Lid geworden op: 07-04-2004 17:26
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

25-04-2004 21:50

nouja ben er niet tevreden over. draait klote en ving er slecht mee kan zijn omdat het erg warm was die zomer. maarja probeer t en je weet het

gr rens
Peter Smit
Berichten: 45
Lid geworden op: 12-12-2002 01:00
Locatie: Schagen
Contacteer:

27-04-2004 09:15

rens kop schreef:nouja ben er niet tevreden over. draait klote en ving er slecht mee kan zijn omdat het erg warm was die zomer. maarja probeer t en je weet het

gr rens



Die van slecht vangen/warme zomer snap ik niet .
Draaien gaat echt prima zo lang je de goede methode toepast, is niet meer werk en resultaten zijn dan zonder meer goed. Ik ben zelf zeker geen handige roller en heb er een bloedhekel aan dus als ik ze al goed gerold krijg moet iedereen dat kunnen.
Plaats reactie