????????Mix klaar alleen twijvels blijven???????


Plaats reactie
Relmer Warning
Berichten: 47
Lid geworden op: 29-03-2002 01:00

04-05-2002 08:31

De afgelopen weken zijn we aan de slag geweest met een home - bollie aleen die TWIJVELS BLIJVEN. Twijfels over vangkracht, geur, hardheid en het effect spelen de hoofd punten.
De mix die we samen gebruikt hebben komt uit de karperwereld nr: 21 en is vervaardigd met de ingredienten uit mix 2. Echter geloof ik wel dat robin red zijn vangkracht zal bewijzen alleen die twijfels.

We gebruikten ook eieren voor onze mix, waarvan ik toch van mening ben dat deze voor een muffe geur zorgt na het uit de vriezen halen van de bollies. Zijn hier oplosiing voor?

Buiten de mix om hebben we ook Vetsin en Cayennepeper gebruikt (eetlepel per kilo).

Enkele vragen????????????????

- Welke flavour kan er aan toegevoegd worden? (zelf voorkeur in de mossel, garnalen trand)
- Hoe vervang ik de eieren welke verhouding (w/p)?
- En nog eventueele nuchtige andere tips betreft toevoegingen!!!!!
-
De vele uren maakt het allemaal waard.
Vriendelijke groet E. Warning.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

04-05-2002 20:02

Kom op man gewoon 24 uur laten drogen en op een makkelijk water mee gaan vissen(voor het vertrouwen)
Een superflavour is shellfish sense appeal hoewel dit meer dan alleen een flavour is of monstercrab.
Als je ingredieenten vers zijn moet je er gewoon goed mee kunnen vangen.
Wat de eieren betreft heb je een beetje teveel naar Eddy Sterckx geluisterd denk ik, hoeveel miljoenen karpers zijn er al gevangen op boilies waar wel eieren in zaten???
In mijn boilies zitten ze iig wel en ik ga ze er niet zomaar uitlaten omdat er iemand eens wat in een blad schrijft.
Gewoon proberen en vangen zeg ik!!!
suc6, Eus.
Gebruikersavatar
Gerrit Ritmeester
Berichten: 484
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Kamerik
Contacteer:

04-05-2002 21:58

de afgelopen weken is het niet echt super geweest met de vangsten overal, een slecht moment dus om boilies te gaan 'testen', je kan ze inderdaad beter op een wat 'makkelijk' water proberen of in een betere periode om daar eventueel conclusies aan te gaan verbinden,

dat van die eieren vind ik ook onzin, liever verse ingredienten dan die muffe eipoeders,

flavours heb je ook echt niet nodig,

succes en h.groet
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

05-05-2002 00:16

Beste Retmer

Je moet niet zo twijfelen aan deze mix,die is best wel goed.Je vist altijd met iets beters dan een gekochte boillie.Probeer wel altijd je mix zo vers mogelijk te houden(neem niet te veel voorraad) en gebruik gewoon je eieren.Als je wil weten of die goed werkt zul je veel moeten vissen,of doe dit met meer jongens,dan ben je daar snel genoeg achter.
Relmer Warning
Berichten: 47
Lid geworden op: 29-03-2002 01:00

06-05-2002 18:31

bedankt collega´s voor de positieve duw in de rug, gelukkig ben ik al een week of 2 aan het voorvoeren en wat betreft de vangsten zullen op zich moeten wachten.
Het seizoen is inderdaad nog niet op volle toeren en dat is het vooral al niet op de rivier waar ik vis.
Wat betreft de eieren is het na nader inzien inderdaad onzin, wat is ernou beter dan die muffe troep die al een eeuw in de schappen licht.

Monsterkrab lijkt mij wel een goede flavour, zijn deze flavours in elke winkel te verkrijgen of geven jullie nog een bepaalde voorkeur???
Wat is het kostenplaatje hiervan???
Dosering ???? (staat zeker ook vermeld op de fles)

Vriendelijk bedankt voor jullie berichten.
Plaats reactie