Penvissen aas op de bodem of erboven


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

03-05-2002 16:57

Ik ga regelmatig penvissen en ik plaats altijd mijn aas eigenlijk automatisch op de bodem. Komt denk door de gedachte dat een karper een bodemazer is.

Maar ik vroeg me af of iemand van jullie verschillen heeft gemerkt tussen het aas op de bodem aanbieden en het aas aanbieden boven de bodem.

:smile:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-05-2002 18:04

Bas, Jij stelt een heleboel vragen die je zelf heel simpel kunt uitvinden.
Niet dat het erg is dat je vragen stelt maar probeer de dingen eens uit, wat op het ene water werkt is op een ander water een flop.
Neem met penvissen diverse soorten aas mee en probeer het uit.
Effectief vissen is toch een 20 tal minuten op een stek blijven en dan weer verkassen.
Je kunt natuurlijk ook je hele sessie blijven zitten en daar van alles uitproberen.
Popup mais of een boilie of een stukje boilie kan werken, maar als de vis gewend is aan popupaas en dat begint te mijden pakt hij het ook niet wanneer er een pennetje bovenhangt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Rob van den Berg
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: waddinxveen

03-05-2002 18:12

bas,

Ook ik heb dit een keer uitgeprobeerd. En kwam tot de conclusie. Wanneer het water tamelijk warm is als de zon er wat uurtjes op heeft geschenen dan zwemmen in mijn sloot de karpers vaak net onder de oppervlakte van het water. ik heb de pen ook vlak onder het opp. afgesteld en de karpers namen het mais.
wanneer in mijn sloot het water nog koud is en het waait dan azen ze op de bodem, voornamelijk!!!!!!!(er zijn er altijd wel die erboven zwemmen). ik vang dan ook goed op de bodem met die weersomstandigheden.
Maar ik kan wel over het algemeen concluderen dat je karpers voornamelijk(ik bijna altijd) op de bodem vangt.

Maar ik zou zeggen probeer het uit!!.

laterzzzzzzzzzzzzzz,
rob
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

03-05-2002 18:26

Vooral als karper niet erg makkelijk te vangen is, doordat ze gewoon niet fanatiek azen b.v. dan wil net boven de bodem wel eens helpen.

Als je op een dag niks kan vangen op de bodem, probeer dan altijd even boven de bodem of zelfs op half water.....het kan het verschil uitmaken of je sessie geslaagd is of een blank.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

03-05-2002 19:08

[qoute]
Bas, Jij stelt een heleboel vragen die je zelf heel simpel kunt uitvinden.
Niet dat het erg is dat je vragen stelt maar probeer de dingen eens uit, wat op het ene water werkt is op een ander water een flop.
Neem met penvissen diverse soorten aas mee en probeer het uit.
Effectief vissen is toch een 20 tal minuten op een stek blijven en dan weer verkassen.
Je kunt natuurlijk ook je hele sessie blijven zitten en daar van alles uitproberen.
Popup mais of een boilie of een stukje boilie kan werken, maar als de vis gewend is aan popupaas en dat begint te mijden pakt hij het ook niet wanneer er een pennetje bovenhangt.
[/qoute]

ik weet dat ik met uitproberen alles zelf uitvind en dat probeer ik dan ook te doen. Ook weet ik dat het op elk water anders is. Maar ik had hier onbewust helemaal nog geen aandacht aan besteed en vroeg me daarom af of iemand hier er al ervaring mee had. Maar toch bedankt!
Ed van Peppen
Berichten: 131
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Delft

04-05-2002 00:39

beste Bas,
Als je met een pennetje gaat vissen, neem ik aan dat je diverse voerplekken hebt gemaakt en dat je deze een voor een afvist. Op deze manier zal je meestal je beste resultaten hebben als je op de bodem vist. Ook met het vissen op de bodem heb je varianten. Te weten zwevend opver de bodem, licht op de bodem of zwaar op de bodem. Bij deze laatse variant ligt er een deel van je lijn en vaak ook een loodje op de bodem. Afhankelijk van het water zal een van deze varianten het beste uitpakken. Al zwevend vissen, dus op half water of net onder de oppervlakte doe je normaal gesproken als je visueel op karper vist, wat een hele aktieve en spannende manier van vissen is. Je loopt, kruipt en gedraagd je als een echte hunter. Als je dan een karper in het vizier hebt is het de bedoeling om hem met enkelt een haakaasje te verleiden. Dus niet voeren, maar echt vis zien, vis vangen. Er zijn wateren waar dit zeer doeltreffend werkt op sommige dagen. Vaak lukt het met een piertje of vlokje brood om op deze manier vrij gemakkelijk vis in het netje te krijgen. Al kun je op deze manier vaak vrij makkelijk vis vangen, het is wel een vrij intensieve visserij, je loopt op een dag heel wat kilometers.(Op de fiets is het wat makkelijker)Zoals anderen al voor mij hebben gezechd, het is een kwestie van uitproberen. mgv Ed
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

07-05-2002 20:34

ED ik heb jou nog nooit zien fietsen joh ,
worden steeds luier die lift monteurs :grin:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

12-05-2002 22:24

Ed en fietsen, hij nog niet eens hoe een step werkt!!!!! Of heb je tegenwoordig zijwieltjes Ed?
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

13-05-2002 19:21

Goedemiddag,

vis eigenlijk altijd met het aas op de bodem.Meestal met een staande haak.Vis trouwens momenteel met pellets op een hairtje,heb reeds meerdere malen mis geslagen.RaRa hoe kan dat ?? :???: De aanbeten zijn weldegelijk karper.(flinke kolk en boeggolf na de aanslag)

MVG "GRUM"
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-05-2002 15:23

Jeroen, ga eens vissen met het eerste loodje op een cm of 25 30 van de haak.
Met een staande haak komt de vis in de lijn, je ziet je pen wegduiken maar de vis heeft het aas niet opgenomen, dus je slaat mis.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

15-05-2002 18:35

He Douwe,

Bedankt voor de tip,tuurlijk begrijp ik wel dat een vis "sneller" door je lijn zwemt dan wanneer je met een liggende haak vist.Maar in dit geval was het een "klassieke" aanbeet,eerst kwam de pen heel langzaam omhoog waarna hij bijna plat ging liggen en toen langzaam weg werd getrokken.ZWIEP, helaas. :eek: :eek:

MVG "GRUM"

p.s. morgenavond nogmaals proberen.
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

18-07-2002 16:52

volgens mij kan je het best op de bodem vissen want de karper is van nature een bodemazer daarom vis ik alleen op de bodem.



de groeten...
Plaats reactie