Beste meel voor pellets?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

10-03-2004 19:26

beste boarders.

Ik wil zelf pellets gaan maken maar weet niet precies welk soort meel er allemaal in moet, ik kon niets vinden via de zoekfunctie of ik moet er over heen gekeken hebben :o .
En ik zou graag willen weten hoe dat zit met het verbrokkeling in het water, ik wil niet dat ze na een half uurtje al helemaal uit elkaar zijn gevallen.
En hoeveel water je erin doet, want bij eieren is het wel makkelijk maar met water :-? .

mvg,

Robert.
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

10-03-2004 19:48

Kheb het er eens over gehad met die vd viswinkel id buurt en die zei dat pellets eigelijk gemaakt worden van afval, dus resten van kweenie wa allemaal, ze worden geperst en dan waarschijnlijk in stukken gesneden.

Maar ge kunt ook gewoon uw boilliemix nemen en ipv eieren daar gewoon water in doen, dan vist ge met uw boillies en gooit ge van uw eigen gemaakte pellets int water. Da lost ook op als ge er geen eieren in doet. Kunt ook wa experimenteren met andere zaken om erin te doen

greetzzz
henk gerressen

10-03-2004 20:24

hoi robert

probeer de zoek functie eens ik heb hier een paar weken geleden ook een topic over geopend en kijk eens bij karperworld staat alles beschreven

suc6 ermee :roll:
**Arwin Bos**

10-03-2004 22:22

Gewoon je boiliemix gebruiken en dan variëren met hoeveel heid eieren en water. Hoe meer water des te sneller lost de pellet op en als je veel eieren gebruikt blijft de pellet langer intact. Gewoon een beetje experimenteren.
mvg arwin
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

11-03-2004 09:34

Hey mensen,

Er is ook een speciale mix van The Carpcollector die speciaal gemaakt is voor het maken van vismeel-pellets...... :P
Deze mix bevat o.a vismeel en een aantal binders zodat je alleen maar water en eventueel wat (zonnebloem)olie toe hoeft te voegen voor het verticale effect....olie is niet speciaal nodig want deze mix is al heel olierijk..net als de kant-en-klare pellets van TCC!
Ik voeg water toe naar behoren en meestal ook wat olie omdat het 2 voordelen heeft:1)Verticaal oliespoor in het water,2)En zodat de pellets niet scheuren als je ze laat drogen......
Een aanrader als je goede pellets een eigen smaak wilt geven want dan voeg je gewoon wat flavour toe in de mix(!maar pas op met de dosering!)
Weer een goed product van TCC!!! :wink:

Suc6 ermee,

MVG Koen
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

11-03-2004 17:46

Koen,

zal is kijken of ik het ergens kan vinden.
Maar ik wil graag een simpele mix die ik zo kan maken en helemaal niks kost en ik denk dat die mix wel wat kost.

Kan bijvoorbeeld:
Paneermeel
Tarwemeel
Zonnebloemmeel.

Als dit kan hoor ik het graag of moet er meschien nog wat aan toegevoegd worden.

Henk,

zoals ik al zei kon het niet vinden of ik moet er over heen gekeken hebben, maar zal het nog eens proberen.

mvg,

Robert.
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

11-03-2004 20:08

Benny,

dat heb ik al een paar keer gelezen maar daardoor weet ik nog steeds niet of die meelsoorten die ik opnoemde kan gebruiken.
Als deze verkeerd zijn wil ik dit graag weten voordat ik het ga doen en weer tijd verspil of iets verkeerd maak wat nie al te best is voor de karper.
En kan er eigenlijk ook hennep doorheen of kan de pellet dan niet goed binden.

mvg,

Robert.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

11-03-2004 20:20

[quote="robert grootenboer

Henk,

zoals ik al zei kon het niet vinden of ik moet er over heen gekeken hebben, maar zal het nog eens proberen.

mvg,

Robert.[/quote]

Pak gewoon een normale boiliemix, en ga hiermee aan de slag.
Alleen eieren = langere oplostijd.
Alleen water = snelle oplostijd.
Combi eieren water = kun jezelf de oplostijd regelen.

Gebruik deze maar als basis:

1deel tarwegriesmeel
1deel sojabloem vet
1deel polentabloem
Voeg nog 1deel bij naar eigen wens b.v. vogelvoer!
Deze mix is ook geschikt voor boilies.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

12-03-2004 15:47

Benny,

bedankt ik zal het eens gaan proberen en ik denk dat het wel gaat lukken.

En kan ik er ook alle soorten flavours door doen of kan dat nie bij de pellets, als het wel kan welk is dan het best?
Ik heb thuis een flesje van Nutrabaits smaak Coconut elite, kan deze er meschien doorheen.
Heb hier namelijk helemaal geen rvaring mee met pellets maken.

mvg,

Robert.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

12-03-2004 16:00

Robert,

Opzich kun je elke flavour of ander additief wel door je pellets gebruiken,
houd echter er wel rekening mee dat je niet de volle dosering als voor
boilies moet gebruiken! Als normaal 10ml flavour op 1kg mix is voor ge-
schreven, ga dan bij pellets maar voor 5ml op 1kg mix. Want je kookt
het immers nu NIET, en er verdamd dus ook geen flavour, en 10ml is
dan al gauw teveel als je het niet kookt!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

12-03-2004 16:05

Benny,

nog een keer bedankt en ik zal mogge eens kijken of ik het meel kan vinden in de viswinkel en ga gelijk proberen.

mvg,

Robert.
Plaats reactie