Method vraagje


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

11-02-2004 19:37

Ik wil binnenkort eens The Method proberen. K heb op carp 2004 al enkele Korda voerveren gekocht.
Hiervoor wilde ik de volgende mix gebruiken:
1 Zak sensas carp 3000
hand vol hennep
handje mais
handje pellets
handje boilie stukjes en gruis

maareuh... hoe krijg die voerbol zo stevig dat ie er lang genoeg blijft aanzitten? :-?
Hebben jullie eventueel ook nog andere dingen waar ik om moet denken of andere tips?

MVG Andre Jacobs
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

11-02-2004 19:44

Ik gebruikte 2 jaar geleden vaker....

4 delen Sensas Carp 3000
2 delen TTX
1 deel trouvit gemalen
nog wat mais
en nog flink wat hennep

Gewoon goed bevochtigen en niet teveel partikels erin.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
henk gerressen

11-02-2004 19:46

hoi Andre

dan moet je bindmiddel gebruiken. kun je bij de visspeciaalzaak halen. succes ermee.
groeten henk
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

11-02-2004 19:50

ten eerste bedankt voor jullie snelle reacties..
ten tweede..Kevin...wat is TTX precies? (hoop dat ik geen domme vraag stel)

MVG Andre
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

11-02-2004 19:51

Kun je niet gewoon bindmiddel halen uit de supermarkt?
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

11-02-2004 20:48

Andre,

TTX, dat is (gebroken) maiskiemkoek. Moet al voldoende zeggen. Als je dit gaat gebruiken raad ik je aan het in warm water rustig een nachtje te laten weken. Let op, niet te veel water erbij, maar ook niet te weinig. Ik heb zelf eigenlijk geen idee hoeveel. Gevoelskwestie.

Om te binden kun je ook tarwegriesmeel gebruiken.

In de catalogus van Nash voor 2004 staat achterin op bladzijde 135 een goedje genaamd 'method mix pro binders'. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, zal trouwens ook wel aan de prijzige kant zijn.


Groet,
Ron
Gebruikersavatar
Bert Groen
Berichten: 51
Lid geworden op: 30-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan de Lek (NL)
Contacteer:

11-02-2004 20:54

Wat ik wel toepas om mijn method-mix beter te laten binden is door de mix niet te bevochtigen met water maar met een olie en dan een tijdje laten staan. Probeer maar eens, werkt perfect.

Greetings, Bert.
Gebruikersavatar
Marsel Liemburg
Berichten: 68
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Zuidlaren

11-02-2004 21:27

Ik vis veel met de method van Fox en heb hier zeer veel goede ervaringen mee. Zeker op de dresuur wateren. Zelf zou ik zeker niet met boilies en de boiliekruim/stukjes erbij doen. Mijn ervaringen met de method en boilie zijn zeer slecht. Ik vang altijd heel goed met de method in combinatie met tijgernoten of pellets. Als pellet gebruik ik altijd trouvitbrokken en ook frolic werkt goed.

Als voer neem ik altijd een standaard karpervoer met daarbij veel hennep en duivenvoer. Zodra ik de bal om de korf heb gedaan druk ik er altijd nog wat tijgernoten en stukken trouvit en frolic door. Wat betreft het voer houd ik het dus gewoon simpel. Mocht je op lange afstanden vissen raad ik je aan om je lijnen uit te roeien.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groeten marcel
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

11-02-2004 22:17

wat uitoeien betreft, mijn bootje is lek en t is een beetje koud om nat te worden nu. (ja hij blijft ondanks lek toch drijven). maar wat dat olie betreft...wat voor olie moet dat zijn? iets met flavour of gewoon zonnebloemolie ofzo?


MVG Andre
Roel Korteweg
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: Sliedrecht

11-02-2004 23:10

Over lekke bootjes gesproken:
Voor 7,5 euro heb je een nieuwe bij de bart smit :)

Groeten Roel
henk gerressen

12-02-2004 08:39

dat is alleen in het hoog seizoen want ik moet er zelf ook een hebben maar zijn er nou niet en dat is balen :-?


de groete henk
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

12-02-2004 11:53

Andre,

Je kunt het jezelf natuurlijk ook makkelijk maken en oliehoudende pellets met warm water overgieten die je dan tot een bol om je feeder kunt kneden. Simpel, goedkoop en uiterst doeltreffend! Zelf gebruik ik ook wel eens de method mix carp van sensas, gemengd met de fishmeal method mix en swimstim pellets van dynamite baits, voorzien van een flinke scheut nash monster pursuit method booster, als je hier wat van in het water druppelt zul je zien wat een goed effect dit spul in je aas geeft! Over oliehoudend gesproken :D

Groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
richard van der wal
Berichten: 77
Lid geworden op: 17-12-2003 01:00

12-02-2004 12:21

Beste Andre,
voeg op een kilo method mix maar eens 2 blikjes tonijn in olie toe!
dit is een absolute aanrader, en dan ben je gelijk van je olie vraag af!
mvg richard

http://www.boilieboer.nl ook een boilieboer in Assen!
albert plas
Berichten: 247
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00
Locatie: Coevorden

12-02-2004 14:29

Hey,
ik heb ook vorig jaar eens geprobeerd om the method te gebruiken, en nu wist ik dat er van pescavia (die gekleurde mais) ook een vloeibare variant beschikbaar was. Ergens in een witvis artikel gelezen dat ze dit spul ook gebruiken als binder op stromend water. verder heb ik t ook ooit eens in een artikel over the method gelezen. Nu vond ik zon potje pescavia te duur, dus heb ik de bekende aldi mais gekocht, de inhoud van het blikje met een keukenmixer "geblendeerd"... of gepureerd. Klein beetje water erbij voor een gelijkmatige puree en je hebt je eigen binder. Ik heb toen deze binder gebruikt in t voer dat de kern van de feeder bedekte, de mantel heb ik gewoon van voer + water gemaakt. Zou je de rest van t voer ook met deze maispuree aanmaken, dan krijg je echt keiharde ballen, maar dat kan ook in je voordeel werken. Kijk maar wat je ermee doet,

Groeten,

Albert
Waterbouw... werk voor echte mannen!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

12-02-2004 14:53

André,

Ik heb ook zeer goede ervaringen met "The Method" zowel in gebruik als met het vangen..... :)
De korven van Korda vindt ik goed in gebruik omdat het loodgewicht aan 1 kant zit zodat de korf met de zwaarste kant op de bodem ligt......

TTX Maís is een goede binder en smaakmaker, wat ik je als tip misschien mee kan geven is vloeibare Copra Melasse door je voer (al moet je wel rekening houden met het witvis bestand, brasem en winde zijn er zot op (helaas))
Gebruik ook een niet al te lange onderlijn (10 a 15 cm) om zo het prikken van de haak te bevorderen omdat de karper op een kleine oppervlakte aast....
Met boillies en "The Method" heb ik altijd goed kunnen vangen, de beste resultaten met 12mm boillies die je ook nog door je voer doet.
Ik maakte mijn mix van Justus Rood,TTX Mais,Trouvit no.3,Scheutje melasse met het aanmaakwater,KN Maiscorn Liquor (soort olie voor The Method mix) en wat SB boillietjes van 12mm (chocolate).... :wink:

Hopelijk kom je goed op weg!

MVG Koen
ruud stoop
Berichten: 36
Lid geworden op: 08-01-2004 15:23
Locatie: wouw

12-02-2004 15:30

Gewoon kant en klare method voer, beetje water erbij en gaat vanzelf.
je voerballen van te voren kneden en in de zon (valt niet mee in nederland) laten liggen, de buitenkant wordt dan lekker hard en je kan er een flink eind mee gooien zonder dat ze uit elkaar spatten.

gegroet,

ruud
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

12-02-2004 21:11

Hee lui allemaal bedankt voor jullie tips!! 8)

ik vond ze allemaal best bruikbaar. ik had laatst ook nog wat gelezen over dat pescaviva spul. k was het nog nooit tegen gekomen in de viszaak, maar ik was er nog niet opgekomen om mais in de blender te doen dus bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels even een handje van de mix wat bevochtigd en een bal van gekneed. Het wordt toch behoorlijk hard zo. k heb ze nog even getest door ze ver omhoog te gooien en op de tegels te laten vallen maar ze bleven gewoon heel.

Wat betreft de bart-smit bootjes.. ik ben geloof ik net zoveel geld kwijt aan benzine als voor het bootje die van mij wil nog wel, maar dan moet het wel warm zijn :roll:

Nog even vraagje: Ik wil voor the methhod een wat oudere 2,5 ponds (LBs) hengel gebruiken. In vergelijking met andere 2,5 ponds hengels lijkt deze echter behoorlijk wat stugger dus het kan ook best een 3 ponds hengel zijn. Hoever zal ik hiermee ongeveer kunnen gooien in combinatie met een niet te grote bol voer om de veer??

MVG Andre
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

12-02-2004 21:27

owja kan ik het aas beter in bol stoppen of er los er naast? Het water waar ik het uit wil proberen kent een heel groot bestand aan 10-12 ponds karpers, maar ik geloof niet dat ze onder deze omstandigheden zo enorm gulzig zijn, dus wat raden jullie me aan?

MVG Andre
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

13-02-2004 11:53

Niet zo gulzig? Hongerig zullen ze zeker zijn als er echt veel vis en er op het moent bijna niet zal worden gevist. Mijn vismaat ving gister in ieder geval al 4 karpers in nog geen 4 uur.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

13-02-2004 22:03

Andre,

Hoever je met een 2,5ponds hengel gooit????Licht aan je eigen.
Ik gooi hooguit 20 a 25 meter met een method-bal (is al snel 200gram) met m'n 2.75ponds stokken....

En met het haakaas in de bal prikken zal ik niet doen,zit alleen maar in de weg is mijn idee,ze zullen je boillie ook wel buiten de voerbal vinden!!

Aan gezien de watertemperatuur boven de 10graden is zal ik niet veel voeren....Ze hebben aan je voerbal toch voldoende..

MVG Koen
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

14-02-2004 11:28

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=8426


check deze link ff en je meeste method problemen zullen opgelost zijn
als je nog vragen hebt hoor ik het wel

mzzl
volg mij op twitter: @rickschoonaard http://twitter.com/rickschoonaard
Gebruikersavatar
bart willems
Berichten: 76
Lid geworden op: 01-11-2003 01:00
Locatie: Emmeloord

14-02-2004 13:11

hallo Andre
IK meng altijd een halve kilo maismeel en een halve kilo koekjesmeel door een kilo sensas heen en dan gewoon aanmaken als lokvoer daar de rest door heen mengen, goed aan kneden om de voerveer. en dan moet het goed komen. Ik gebruik wel anderhalve 18mm boilie om minder last te hebben van de brasems.
Bart.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

14-02-2004 16:05

zo ben dr weer. k heb het gister uitgeprobeerd. de mix mocht toch wel wat steviger. k heb de hele dag zo'n beetje gevist. (7:30 tot 18:30 uur) en pas op het allerlaatst.. je weet hoe dat gaat eerst de rest opruimen en dan pas de hengels binnenhalen...een run gekregen waarop een een mooie 18 ponds schub werd geland. deze beet alleen niet op de hengel die ik volgens the method viste, maar op een pop up aan een shot on the hook rig die ik singlehookbait viste. toch nog niet zo gek bedacht van die Frank Warwick (en nog iemand geloof ik toch?) 8)

ik kon toch nog een behoorlijk eindje gooien met the method. ik ben niet zo goed in het schatten van het aantal meters maar het waren er in ieder geval meer dan 20-25. ik kon er ook nog met gemak 2 of 3 kleine bolletjes voer bij schieten met de katapult. (k heb dan ook wel een flinke katapult).

ik ga the method nog wel een keertje proberen als het weer een beetje warmer is en wanneer ik de lijnen ook weer kan uitvaren.

MVG Andre
Plaats reactie