capucijners


Plaats reactie
Ed van Peppen
Berichten: 131
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Delft

29-04-2002 13:51

beste rob,
Ik vis al meer dan tien jaar met capucijners, zowel met de pen als met de waker. Meestal vis ik er alleen mee met de pen, dan gebruik ik capucijners uit de supermarkt (huismerk) en deze mix ik met een particlemix ao. bestaande uit duivenvoer, hennep, tauge ed. en maak hiermee voerplekjes (deze particlemix is natuurlijk geweekt en gekookt) . Bij het vissen met de waker koop ik meestal bij een molenaar droge capucijners, laat deze 48 uur weken en kook deze vervolgens tot ze net gaar zijn. Als je ze te lang kookt zijn ze bijna niet meet te gebruiken op een hair. (nb. bij het koken voeg ik altijd een beetje zout toe aan de capucijners). De kookduur is meestal zo'n half uur, afhankelijk van de hoeveelheid die je kookt. Capucijners is een aasje met een hele hoge instant, en zeker heel goed te gebruiken als karperaas, ik prefereer wel de kant en klare blikken uit de winkel, vanwege het vieze sappie waar de capucijners in zitten. mvg, Ed
Gebruikersavatar
Bas van den Broek
Berichten: 49
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Best
Contacteer:

30-04-2002 12:06

Ik vis met capucijners hoofdzakelijk in de winter. De resulaten die ik dan krijg zijn veel beter dan met boilies, of ander aas. Wanneer ik capucijners in de zomer gebruik blijven beten meestal uit??? Ja wel van witvis.

Ik denk dat de slijmerigheid een extra aantrekkingskracht heeft?? (gebruik capucijners uit blik). Maar een verklaring voor het verschil met de zomer heb ik niet.

groetjes

Bas
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

30-04-2002 17:02

deze week voor het eerste gevist met capucijners en de resultaten liegen er niet om:

2 uur

3 knollen en 2 biggen
Plaats reactie