Wil Zaterdag vissen,,heb wat advies nodig


Plaats reactie
Jeroen Roos
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: Almere(Parkwijk)

13-08-2003 22:37

Hallo...heb wat vissers gesproken bij mij aan de Hoge Vaart in Almere je hebt daar van die bruggen met van die palen eronder, ze zeggen dat je zowat tegen of net onder die palen moet vissen...ze vissen met gele bolies schijnen goed te werken....

Nou wil ik dus ook eindelijk wel een karpertje vangen...zit te denken aan een voerstek te maken onder 1 van de bruggen...hoe moet ik te werk gaan...hoeveel dagen van te voren moet ik voeren...Hoeveel moet ik voeren en waarmee?Ik wil gaan vissen met die gele bolies?Maakt het tijdstip uit van voeren...bv als ik savonds voer en de volgende dag smiddags ga vissen of wat dan ook?Kan ik bv met mais voeren maar met bolies vissen..?pff wat een vragen zeg!!

Ik moet dus zo dicht mogelijk tegen de palen aan gooien...en hoelang moet ik laten liggen zonder op te halen...1 uur,2uur,3uur,4uur.enz..of gewoon tot ik een run krijg...Ik wil dus zaterdag ochtend gaan vissen rond 06:00 somorgens..wanneer moet ik dan voeren en hoelaat/hoeveel...en moet ik ook op moment van vissen voeren...hoop op veel advies..bedankt weer

Sorry voor alle vragen...maar julie zijn de experts...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jeroen Roos op 2003-08-13 22:42 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

14-08-2003 00:31

Jeroen,

Ten eerste, laat je niet gek maken door gele of andere kleuren boilies. Een karper heeft niet het vermogen kleuren te onderscheiden.

Ik zou gaan voor freezerbaits. Deze zo'n 3 dagen lang voeren. En dan een kilo per stek per dag. En dit dan redelijk ruim om en nabij de te bevissen stekken.

De brugpeilers zijn in de regel inderdaad goede stekken om karper te vangen. Dit komt omdat er vaak naruurlijk voedsel in overvloed aanwezig is op die stekken.

Zorg dat je nauwkeurig ingooit en laat dan het hele zaakje liggen tot je een run krijg. Tussentijds ophalen heeft vaak geen zin, of je moet twijffelen of je onderlijn wel goed ligt! Verder gewoon na elke run op de zelfde voerstek weer ingooien en blijven vissen. Eventueel na elke run een handje boilies bijvoeren.

Als je het zo doet kan het bijna niet mis gaan.

PS: uit ervaring kan ik zeggen dat (geweekte) duivenvoer het ook heel goed doet op de Hoge Vaart. En dan als haakaas gebruik je de (geweekte) maiskorrels (2 of 3 op de hair) uit het duivenvoer.

Veel succes.
Bart
Jeroen Roos
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: Almere(Parkwijk)

14-08-2003 05:47

Bedankt maar hoezit het met tijdstippen van voeren..als ik bv zaterdag ochtend rond 05:00 wil gaan vissen..moet ik dan 3 dagen van te voren per se om rond 05:00 voeren?

Bedankt weer
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

14-08-2003 06:04

Absoluut niet noodzakelijk. Er zijn vissers die dat een must vinden maar ik heb er nog geen meerwaarde aan kunnen ontdekken.

Ik voer in de regel wanneer het mij uitkomt en dat is elke dag verschillend.

Daarnaast trekt de vis op de Hoge Vaart enorm. Wat mij opviel was dat je binnen 1 of 2 uur vaak meerdere runs kreeg en dan weer 1 of 2 uur niks, dan weer in eens meerdere runs. Hieruit concludeer ik dat de vis daar dus behoorlijk heen en weer de vaart afzwemt.

Met voorvoeren kun je dus proberen de karpers een beetje op de stekken te houden. Vergeet voooral niet na elke run bij te voeren zoals in m'n vorige bericht beschreven.

Cheers
Jeroen Roos
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: Almere(Parkwijk)

14-08-2003 07:01

En gewoon voeren met bolies....kan dat ook 2 dagen van te voren...aangezien het vandaag donderdag is en ik zaterdagochtend wil gaan vissen....dus voeren met bolies en vissen met bolies...dus donderdag 1 kilo bolies voeren en vrijdag 1 kilo voeren...zaterdag zo precies mogelijk op de stek gooien..zonder te voeren..dan weer voeren na eerste run....is het handig om met dezelfde bolies te vissen als waarmee ik voer..?

Bedankt weer
remco wieser
Berichten: 164
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

14-08-2003 09:30

Hoi Jeroen

Als je donderdag en vrijdag voert is dat ook goed. Als je er zaterdag gaat vissen moet je er gelijk een paar handen voer bij gooien dus niet pas voeren na de eerste run.
Je kan het beste vissen met de boilies waar je mee gevoert heb.
Succes

MVG
Remco
Jeroen Roos
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: Almere(Parkwijk)

14-08-2003 14:38

Mooi...nou vis ik dus met 2 karperhengels...ongeveer 5meter tussen de 2stekken in...houd dat in dat ik vandaag 2kilo bolies moet voeren...ongeveer 1kilo per stek..en morgen dus ook?

Bedankt weer
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

14-08-2003 15:07

Nou, ik denk dat als er maar 5 meter tussen de twee stekken zit, het niet echt nodig is om op allebei stekken een kilo boilies erbij te pleuren.

Gewoon een kilo, of ietsjes meer, maar 2 kilo is denk ikniet nodig.

Yep,
gewoon elke dag kilo erin pleuren en zaterdag voordat je gaat vissen, een paar handjes per stek.

Vang ze!

Koen
Jeroen Roos
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: Almere(Parkwijk)

14-08-2003 17:18

Nou jongens heb net om 17:00 een kilotje bolies(tutti Frutti)vanaf de brug gegooid op de stek...nou ga ik morgen(vrijdag)rond 17:00 weer een kilotje erin kwakken en dan zaterdat morgen rond 05:00/06:00 zitten en hopen...op een run...ik ga maar tot een uur of 09:00/10:00 zitten hopen dat,dat lang genoeg is...
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-08-2003 18:07

En nou maar hopen dat er zaterdagochtend om 04.00 uur niet al iemand zit te vissen met tutti fruttiboilie's :eek:
Ik snap sommige mensen echt niet hoor !!!!
Sorry hoor,jij vraagt er gewoon om dat er iemand op "je" stek gaat "pezen" !!
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Jeroen Roos
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: Almere(Parkwijk)

14-08-2003 21:58

Hoezo vraag ik daarom..weet je hoe groot de vaart is in almere en hoeveel bruggen met peilers er zijn?No problem man...

Trouwens hoeveel bolies moet ik bijvoeren op het moment dat ik ga vissen...

Laterz
Gebruikersavatar
melvin tijssen
Berichten: 263
Lid geworden op: 11-08-2003 02:00

14-08-2003 22:51

een stuk of 15 bolies per hengel
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

14-08-2003 23:16

Jeroen,

Ik zou de andere hengel op een heel andere stek uitwerpen, dus niet te dicht bij de brugstek! Beetje zonde om twee hengels op 1 stek te bevissen. Stel er komt geen vis langs de peilers!!! Gelijk alle kansen weg.

Gooi de andere bijvoorbeeld 100 meter voor de brug o.i.d. Voer daar dan ook vanaf morgen op precies de zelfde manier als eerder uitgelegd.

Groeten.
Jeroen Roos
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: Almere(Parkwijk)

15-08-2003 16:45

Zo mensen,vanddag weer gevoerd...om 16:30 zo een 150 bolies(ongev 1kilo)hoop dat ik morgenochtendvroeg succes zal hebben in de ongeveer 4 uurtjes die ik ga vissen...
Jeroen Roos
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: Almere(Parkwijk)

15-08-2003 20:08

Trouwens jongens...is het niet te vlot...dat ik vandaag om 16:30 1kg bolies neergegooid heb en morgenochtend heel vroeg al ga zitten...dan ligt het toch nog helemaal vol met gevoerde bolies...of heb ik er echt geen balle verstand van?

Ik hoop op een reactie..

Bedankt weer
remco wieser
Berichten: 164
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

15-08-2003 21:37

Hoi Jeroen

Ik denk niet dat het te vroeg is want er zit toch ong 13 uur tussen, maar ik zou niet met 2 hengels op 1 stek gaan vissen maar net als wat Bart zij de andere 100 meter verderop gooien.
Succes
MVG
Remco
Jeroen Roos
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: Almere(Parkwijk)

16-08-2003 10:26

Nou jongens hier mijn eerste verslagje van mijn eerste karpersessie ooit..

Om 05:00 aangekomen op mijn stek....problemen..pikke donker...ik paar keer werpen maar kon niet goed zien of ik goed op de stek lag...en ik ben erg onzeker...na een uurtje werd het iets lichter..opnieuw proberen zo goed mogelijk op de stek te komen....worp naar worp...voordat hij redelijk goed lag...weer ongeveer een uur later...toen ging ik weer twijfelen...mischien is mijn onderlijn in de war gegaan met werpen...mischien toch niet helemaal op de stek gegooid...en na 5 min...een klein flauw piepje...verder niks...ik een kwartiertje gewacht....niks meer ik binnengehaald....en voor de laatste keer ingegooien had ik mezelf belooft...het was toen rond 08:00 en ik beloofde mezelf om hem tot 09:15 te laten liggen want dan zou ik naar huis gaan....ik lag een paar metertjes naast mijn voerstek...tegen de houten peilers aan zowat...ik heb hem gewoon laten liggen....
Om ongeveer 09:00 kwam er een man die zei dat hij gisteravond de ene naar de andere run kreeg...ik dacht hmm...zal wel...ik had ook mijn feederhengel uit liggen...en besloot deze vast op te ruimen....en plots een felle piep....ik kon mijn oren niet geloven...ik vloog naar de hengel...en treuzelde...keek alleen naar mijn spoel...die rolde af als een idioot...ik sla aan....een hengel zo krom ...ik dacht Yes mijn eerste run.....dat was ook zo..maar helaas vloog hij onder de pijlers door....en verspeelde ik hem...
mijn beetrunner op mijn molen stond op de meest soepele stand...mischien moet ik die in vervolg strakker zetten..zodat de karper minder snel onder de peilers door kan zwemmen..of moet ik hem gewoon een paar meters van de peilers afgooien...?ik heb namelijk het idee dat de karper zich hoofdzakelijk onder de peilers ophoud..

Hoop op een paar reacties....
Het schijnt dat de karpers savonds het meest actief zijn hier in almere...dus ik ga morgenavond(zondag)een uurtje of 3 weer proberen....en wou gewoon een handje bolies erbij gooien is dat voldoende?

Bedankt weer
Plaats reactie