vissen op je stek houden


Plaats reactie
Jan Polder
Berichten: 15
Lid geworden op: 06-08-2003 02:00

06-08-2003 17:56

hallo allemaal, ik ben sinds 4 jaar weer aan het karpervissen geslagen en nu eens niet op de makkelijke vijvertjes maar in de polder.. het is een kilometers lange stromende sloot van 4 meter breed met wier aan de zijkanten .. nu heb ik 2 keer gevist met voorvoeren ! Dit deed ik 2 a 3 avonden vantevoren met mais en boillies .. 1e keer een 21 pond en een spiegel en 1 losschieter in het wier op van half 11 tot half 3(savonds/snachts) 2e keer kreeg ik 2 keer beet een uurtje nadat ik normaal voerde en toen was het helemaal niks meer.. hoe kan ik vissen op mijn stek houden of had dit met het warme weer te maken

Alvast bedankt voor de reacties , Jan
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

06-08-2003 18:36

Een hek erom heen bouwen :smile:



nee gewoon om bij voorbeeld elke 2 uur wat bij te voeren of na elke vangst bij te voeren zo hou je je stek op peil en blijft de karper als het goed is komen tijdens het vissen niet te veel voeren anders ligt er op een gegevenmoment een tapijt voer van hebik jouda verder zou ik het niet weten


succes
marcel poppe
Berichten: 38
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: ijmuiden

06-08-2003 19:55

ik zou als ik jou was niet gericht op 1 plek gaan voeren maar gespreid over het water ik heb deze tip ook van een medevisser gekregen en het werkt ook ben ik achter gekomen.
Als je vist moet je ook geen voer of boilies bij je lijnen gooien maar ook weer gespreid.
Het schijnt dat als je bij je lijnen voert dat het de vis afschrikt.
Als je het zo probeert heb je een grotere kans van slagen dan dat je gericht de vis op een stek wil houden en ook niet te veel +- 1 pondje boilies op een dag voeren moet voldoende zijn mais kan ik opzich weinig over vertellen daar voer ik niet mee

groetjes marcel
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

06-08-2003 20:14

Jan,
Misschien helpt het als je op verschillende tijdstippen voert.
De vissen komen er dan op verschillende tijdstippen langs en komen dan telkens weer voer tegen en dan zullen ze er wel in de buurt blijven.
Als ze op 1 bepaald tijdstip telkens voer aantreffen, dan zullen ze dan pas komen.
En de kans is groot dat je de vissen dan voor een hele tijd wegjaagd als je er een vangt.
Aangezien dat de polder maar 4 meter breed is.

Hoop dat je hier wat aan hebt,
Koen Workel
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

06-08-2003 22:31

Hoi Jan

Op lange wateren waar je het over hebt is het sowieso lastig om vissen op een stek te houden. Zeker na enkele vangsten zal het pijlsnel bergafwaards gaan.
Je zou ervoor moeten zorgen dat je -wanneer de stek 'dood' is, alvast een andere stek hebt bevoerd voor de volgende dag(en)
Pin je absoluut niet vast op 1 stek, dat heeft geen zin op dergelijke wateren, maar probeer mobiel te blijven, en meerdere voerstekken te maken.
De tip van Rick klinkt leuk, maar werkt helaas niet op langgerekte wateren. In het begin van de sessie zul je vissen vangen welke op het voer zitten, maar in een later stadium moet je het van toevallige voorbijgangers hebben. Beter is het reeds dan al opgekrast te zijn, en vissen op een 'verse' voerstek, een eind verderop.
De tip van Koen zou kunnen werken, maar alleen dan wanneer de karpers op je water geen uitgesproken tijd op nahouden wanneer ze gaan vreten. En mijn ervaring op dergelijke wateren is juist dat je het van die enkele uurtjes moet hebben wanneer het productief is.

Groeten ChrisN
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

07-08-2003 00:46

jah,
Misschien is het op zulk water juist leuk om ff met de pen aan de slag te gaan.

Op een paar plekjes voeren en vissen maar.
Lijkt me een perfect water om met de pen te bevissen.

Koen
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

07-08-2003 12:22

Jan,

Ik kan de woorden van Chris beamen! Op een langgerekt water is het onmogelijk de vis op een stek te houden! De vis zal er zeker trekken en zullen even stoppen bij je voerplek om daarna weer hun dagelijkse ronde te doen! Wat je kan doen en ook verstandig is op zo´n water is meerder stekken te bevoeren, eventueel met verschillend aas! Je kan een stek maken met boilies, 100 meter verderop een stek met maïs en weer een stek verderop voer je met bijv. kikkererwten of een mix van deze 3.
Het idee erachter zal ik proberen uit te leggen!
De vis zwemt er in scholen dagelijks hun vaste rondje, oftewel hun trekroute! Aangezien het geen brede vaart of sloot is zullen ze te alle tijden langs en over je stek heentrekken! Karper zwemt in scholen en stel, er zwemt een school over je stek en ze kennen het aas al van de vorige dagen, dan zullen ze gaan azen en zul je gaan vangen, maar door de schrikreactie van de geprikte/gehaakte vis zullen de ander karpers ook schrikken en stoppen met azen op dit voer, want ze gaan het zien als 'gevaarlijk'.
Als deze vissen dan op je andere stek aankomen en op het andere voer gaan azen gebeurd hetzelfde!
De karper zwemt niet in 1 grote school, vaak zwemmen er 3 tot 6 karpers met elkaar en je hebt natuurlijk meerdere scholen met karpers! De dikke vissen zijn meestal de eenlingen.. Je kan door zo mobiel te vissen meerdere stekken bevissen! Als je 2 uur per stek bevist kan je makkelijk meerdere vissen per sessie vangen! Doordat je steedsa van stek verhuisd kan de (gevangen) stek rust krijgen om te herstellen! Niet vergeten om wel weer bij te voeren na een run...

Succes!

_________________
Behandel een karper van 10 pond met hetzelfde respect als die van 50!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marijn ham op 2003-08-07 12:23 ]</font>
Jan Polder
Berichten: 15
Lid geworden op: 06-08-2003 02:00

08-08-2003 15:56

bedankt voor alle tip's ! Ik ga 1 dezer dagen weer en zal verschillende tijdstippen en op verschillende stekken voeren (met verschillend aas) .. Ik ben benieuwd !
matthijs voschezang
Berichten: 67
Lid geworden op: 10-07-2002 02:00

09-08-2003 17:06

moet je even op de site van ervert van aalten (ofzoiets kijken) staat een prima artikel over op.

m.v.g. Matthijs Voschezang
Plaats reactie