schuilmiddel tegen de weers invloeden


Plaats reactie
Raph Bonheur
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-07-2021 13:43

29-09-2021 14:04

als beginnende karpervisser (ben meer allround) ga ik terug beginnen met vissen. Door mijn job, ziekte en Covid situatie heb ik al tijd niet kunnen vissen helaas. ik woon in het buitenland (B en FR) en ik heb een aantal topics gelezen betreft 'problemen' met een bivvy/ brolly en de huidige regelgeving. ik wil graag een schuilmiddel gaan kopen maar weet kom er helaas niet uit wat nu mag of niet?
ik heb heel wat karpervissers gevraagd, hengelsport winkeliers in NL, bekende karpervissers, sportvisserij NL en verschillende hengelsport verenigingen en zelfs de politie. 1000 verschillende antwoorden helaas.
ik heb weinig zin om met het gerecht in problemen te komen en hoge boetes te krijgen. en omdat ik in het buitenland woon zal ik die vast en zeker gelijk moeten voldoen.

wat kan ik nu het beste gaan kopen? een visparaplu die ik heb voldoet gewoon weg niet tegen harde wind en regen.

een brolly 'systeem' of een bivvy 'systeem'? prijzen daar buiten gelaten.

en merken jullie karpervissers echt verschil tussen de 'goedkopere' modellen van ca 200E en of de duurdere modellen bv Trakker tempest 100 system of fox ultra brolly system 60.

maakt het doek 10.000 of 20.000 'ventec of hoe het ook heet' echt een verschil?

en dan lees ik ook nog dat men geen stretcher of slaapmiddel mag plaatsen zelfs? wel een chair/ stoel? en men niet slapende gevonden mag worden door de controlerende diensten boa of politie?
dan natuurlijk de grote vraag 'waarom wordt het overal verkocht als het toch niet gebruikt mag worden'? pure commercie en geld?

hopende op advies en hulp in de aankoop.
Raph Bonheur
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-07-2021 13:43

06-10-2021 14:47

update: ik ga de keuze maken tussen de trakker tempest brolly 100t en de solar compact spider shelter.
iemand ervaringen hiermee? voordeel/ nadeel? beiden nu te koop voor ca 260E en koop dan excl btw.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

08-10-2021 07:11

Hoi Raph wat is het stil geworden op dit forum hé? Soms zijn er inderdaad strenge regels en op een enkel water met een fanatieke boa of controleur kan je problemen krijgen. Maar gelukkig wordt er op de meeste wateren niet moeilijk gedaan. Hou het rond de tent netjes en ga geen harde muziek draaien of kampvuur maken of zoiets. Praat met wat locals en dan weet je meestal wel hoe het er aan toe gaat. Of ga er eerst overdag vissen.

De Trakker is gemakkelijk op te zetten, maar wel een flink pakket om mee te nemen alles bij elkaar. De Solar heeft een optie om er een vast grondzeil in te ritsen. En z'n hor met magneetjes is ook wel mooi. Ik heb er geen praktijk ervaring mee.
Let op slagboom !
Raph Bonheur
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-07-2021 13:43

25-10-2021 20:11

Dennis mercikes voor uw reactie. Ah nee ik ben geen luid muziek amok maker, kampvuur maker of troep maker. Ik vis alleen overdag eigenlijk.

Heb alleen geen zin in boetes ivm schuilmiddel keuze en controlerende diensten waarvan de ene het toelaat en de andere beboet.

Een paraplu voldoet helaas steeds slechter aan het water. Maar wil een snel opzetbaar iets.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

26-10-2021 18:52

Dan zou voor een Trakker brolly gaan. Die kan je verder naar je eigen wens aanvullen. Paneeltje erin. Sculkapje erop.
Let op slagboom !
Plaats reactie