Doe ik wat verkeert of is het gewoon pech....??


Plaats reactie
Chris van Brummelen
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Putten
Contacteer:

30-07-2003 00:34

Hoi ik heb vandaag voor het eerst zitten karpen met me nieuwe spullen maar ik had geen 1 beet.
Ik heb met boilies geprobeert en met mais aan de boilie rig maar er gebeurde helemaal niks.
Ik voerde mais bij....
De anderen op de plas hadden allemaal wel gevangen 1 of 2 sommige hadden ook niks maar ik zat er toch tussen in.
Doe ik wat verkeert of is het gewoon pech.
Me hengel en het systeem is niks mis mee dat heb ik daar al gevraagt.

Kunnen jullie mij helpen of tips geven ??.
remco wieser
Berichten: 164
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

30-07-2003 07:53

Hoi Chris

Ik denk dat je gewoon pech had, je kan natuurlijk niet altijd wat vangen dus gewoon volhouden dan vang je vanzelf wel wat.
Succes

MVG
Remco
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

30-07-2003 07:56

Blanken hoort bij eht karpervissen en kan gebeuren! Als je war vaker op dit board kijkt zul je zien dat meerdere hier last hebben van matige vangsten!
dennis v schoten
Berichten: 66
Lid geworden op: 17-06-2003 02:00
Locatie: den haag

30-07-2003 18:38

Met blanken is niets mis gebeurt vaak in de zomer.
Had laatst vier sessies blank achter elkaar.
Op de zelfde stek en vorig weekend hebben we er met zijn tweeen 5 weten telanden.
geef de moet niet op en je gaat vanzelf wel vangen.
Met landende groet
Haagse Dennis
als me pieper maar blijft piepen
Chris van Brummelen
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Putten
Contacteer:

31-07-2003 19:47

We hadden gister 1 karper van de 3 hengels dus het begint beter te worden.
Op de plas waar wij zitten is altijd 1 plek waar er op 1 dag wel 10 a 15 uitworden getrokken morgen gaan we er om half 5 heen en daar zitten als hij dan al niet bezet is dus hopen :smile:.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

31-07-2003 22:52

Als je één keer niets vangt kan het gewoon pech zijn. Pas als je na tig keer nog geen beet hebt gehad op een makkelijk water weet je vrijwel zeker dat je iets verkeerd doet. Wat? Gewoon proberen! Af en toe blanken hoort bij het karpervissen, daar doe je soms niets aan.
Marc Verstappen
Berichten: 43
Lid geworden op: 18-07-2003 02:00
Locatie: Brabo

01-08-2003 16:24

Ik lees in bijna elke reactie: "Blanken hoort erbij, blanken is niets mis mee, blanken doe je niets aan, etc.". Dit klopt natuurlijk wel, maar aan deze informatie heeft Chris natuurlijk niet zo veel. Ik denk dat hij ook wel weet dat je niet elke keer, dat je aan de waterkant zit, vis kunt vangen.

Je kunt verschillende alternatieve vismethoden proberen (penvissen, bodemvissen, oppervlaktevissen, etcetera).
Je kunt verschillende soorten aas proberen (bolies, kattebrokken, hondebrokken, het oude vertrouwde brood, etcetera).
Probeer eens iets zoals een overrijpe aardbei, een sprinkhaan (in veel dierenwinkels te verkrijgen), een slak of een kever.
Neem je vistuig (met name de verschillende soorten montage) eens onder de loep. Lees hiervoor eens aandachtig de verscheidene topics die hierover op dit forum zijn geschreven.

Zoals je ziet zijn er voldoende mogelijkheden en methoden om te proberen tot een betere vangst te komen.

Als helemaal niets effectief is, dan raad ik je aan om eens een ander water te bevissen. Wellicht dat het water overbevist wordt of dat de temp. van het water te hoog is omdat het om een relatief klein watertje gaat.

Visgroeten,
Marc Verstappen
Jos Kuiper
Berichten: 24
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: Veendam

26-08-2003 22:21

Ik ben altijd dik tevreden met 1 vis, soms zelfs nog wel met het zien van vis!
Plaats reactie