Karper aas en eventueel voorvoeren


Plaats reactie
Peter Molenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-09-2018 23:49

17-09-2018 23:59

Hallo allemaal ik ben nieuw hier. Na 15 jaar niet gevist te hebben wil ik weer gaan vissen. Ben meestal net voor het donker gaan nachtvissen tot in de ochtend. Hierbij gebruikte ik altijd boilies. Soms in de zomer kattenbrokken, maar meer niet.

Tegenwoordig vis ik overdag.

Nu ben ik na zoveel jaar begonnen en vis ik met een vriend die niet echt vist maar vindt het wel leuk op voorntjes etc, en heb ik 2 karperhengels uitleggen. Ik vis met aarbeien boillies.
Meestal in een kleine sloot, of een grote sloot zoals de kanovijver in het zuiderpark in Rotterdam.

Nu is mijn vraag, is er veel veranderd kwa wat je gebruikt, uiteraard moet je het uitproberen. Maar wat kun je in de kleine slootjes het best gebruiken. Voor karper uiteraard.

Iemand kwam naar mij toe tijdens het vissen, en ik had ingegooid bij een omvallende boom, en de andere was ik mee bezig, toen zei die onbekende, ja tegenwoordig hoef je niet meer bij riet of aan de kant te gooien..
Heb lang niet gevist, weet niet wat de karpers het best aantrekt, hoop dat ik een beetje info kan meenemen van hier :).

Duidelijke vraag: Is er een betere manier om overdag karpers te vangen dan met bollies.

Groet,
Peter
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

18-09-2018 17:35

Uhm, niet zo gemakkelijk dus sloot of grotere sloot! Je noemt ook wel wat op, druk bevist in het verleden, misschien observeren of er überhaupt karper in de zone van het park zit waar je gaat vissen. Ze kennen alles daar qua aas denk :wink: , dus bollen/ particles/ pop up/ noem maar op, zou zelf voor een pinda/ tijgernootje/ harde mais gaan. Ook let op, kanovijver, bagger/ afgestorven blad op de bodem. Kozen daarom voor een wat langere onderlijn, ook viste wij met een lange onderlijn op half/ 10 cm onder het wateroppervlak! Praat nu over 25 'a 30 jaar geleden voor mij, nog het een en ander verandert nu in het park, omgevallen boom waar ik aan denk ligt er niet meer volgens mij. Kantstekken leverden toen juist aanbeten op, maar goed .......

Succes.

Groet.
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

18-10-2018 01:37

in navolging van mijn voorganger zou ik ook voor partikels gaan, mais in mijn geval, 'hard' of uit blik hangt af van het witvisbestand evt wat goedkope 6 tot 12mm pellets erbij....subtiel vissen, max haakmaatje 8 en een wat langere 40cm onderlijn zou ik aanraden. Dagje/dagen voorvoeren maakt echt verschil en zeker in deze tijd en dat hoeven geen bergen te zijn.
Ik lees sloot...ga wat verder van de kant zitten als je wilt socializen, maar ik denk dat ik dat jou niet hoef te vertellen...het is al laat bij vragen roept u maar...niet dat ik alles weet maar doe gewoon robertino na (;
Michael Corvers
Berichten: 8
Lid geworden op: 12-04-2018 09:11
Locatie: Maastricht

05-05-2019 11:58

aas voor karpers

-Mais
-Boilies
-Partikels
-aardappel
-frikandel
-kaas
-Maden
-hondenbrokken

en zo kan ik nog uren doorgaan. gewoon vooral proberen!
Plaats reactie