Tips en hukp gevraagd


Plaats reactie
Youri sondorp
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-08-2018 12:15

30-08-2018 12:21

goedemiddag, ik ben youri 20 jaar en woon in de buurt van uitgeest.

Ik ben sinds kort begonnen met karpervissen na alle spullen van mijn vader over te hebben genomen, en het bevalt me erg goed. Echter heb ik weinig tot geen ervaring.

Nu heb ik een mooi water gevonden dat heet het Binnenmeer in uitgeest dit is een water dat aansluit op het uitgeestermeer, er zit wel een sluis tussen. Je kunt hier niet zomaar komen en er vist hier nooit iemand. Alleen staan er een aantal fuiken van een beroepsvisser. Ik heb hier een keer ongeveer 5 uurtjes gezeten. Niks gevangen. Het water zit vol met wier en de bodem is blubberig. Heeft het zin om hier tijd en moeite in te steken en zit hier uberhaupt karper?

Als iemand mij kan helpen hoor ik dat graag :)

Met vriendelijke groet,

Youri
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

30-08-2018 20:21

Hallo Youri,

Vroeger werd daar best veel gevist en er zat erg veel karper. Er werd in die tijd ook warm water geloosd. Je kon er als het vroor nog karper vangen. Door die beroepsvisser zijn ook wel eens karpers weggevangen. Ze zitten er zeker nog hoor want ik heb ze deze zomer nog zien zwemmen. Ik weet dat er vroeger karpers zijn gevangen tot zo'n 25 pond maar heb wel eens een grotere zien zwemmen. Wilde zelf vorig jaar op de verder gelegen meertjes vissen maar toen ik al die fuiken zag had ik er meteen geen zin meer in.
Youri sondorp
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-08-2018 12:15

30-08-2018 21:34

Bedankt voor je reactie!

Ik zal binnenkort de bodem eens peilen en proberen een schoon plekje te vinden en te voeren.
Nogmaals bedankt.

Groeten youri
Michael Corvers
Berichten: 8
Lid geworden op: 12-04-2018 09:11
Locatie: Maastricht

05-05-2019 11:47

Beste youri,

je Hoeft echt geen schoonplekje tevinden om te vissen overal zit vis geloof mij.
karper houdt zich graag op bij fonteinen, wierr, eilanden, lelie velden dat soort
plekken. ik raad je aan als je in wier vist dat je gewoon eens een chod rig of helicopter rig probeert dan valt je rig eigenlijk op het wier en is voor de karper het aas ook beter zichtbaar veel succes!
Plaats reactie