Vis komt vast te zitten


Plaats reactie
yannick tritsmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-08-2018 08:44

02-08-2018 08:58

Hallo allemaal,

Ik vis al ongeveer 10 jaar, bijna altijd op kleine lokale vijvers. Hier viste ik op karper, meestal van een kilo of vijf.

Ik ben sinds een paar maanden bezig met vissen op grotere meren zoals de paalse plas en het meer van Schulen.

Ik heb twee hengels waarmee ik vis. De laatste tijd ondervind ik echter een vervelend probleem.

Het is dit jaar nu al 5 keer voorgevallen dat ik beet heb en vermoedelijk een relatief dikke karper aan de haak heb geslaan. De vis trekt dan eerst een paar minuten, tot het plots gebeurt dat ik geen beweging meer krijg. Het lijkt dan dat de vis ergens op de bodem is komen vast te zitten. Wat ik ook doe, ik krijg plots geen beweging meer in mijn lijn. De vis "trekt" niet meer, de lijn is dus ontspannen wanneer ik er zelf geen druk op zet.

Probeer ik dan om aan mijn molen te draaien en mijn lijn zelf op te spannen, dan merk ik dat ik er totaal geen beweging in krijg. Het lijkt alsof ik een steen van 100KG aan de haak heb. Dit doet mij dus vermoeden dat ik ergens op de bodem ben komen vast te zitten.

Ik heb al alles geprobeerd. Geduldig wachten, Hengel een tijdje neerleggen met slib open, slib net helemaal toedraaien en proberen te trekken, ... niets lijkt te werken.

Ik heb dit probleem al op verschillende plaatsen gehad, dus ik vermoed dat het toch aan mij moet liggen ...

Kan iemand me met dit probleem helpen ? Heb ik gewoon veel pech of kan ik hier iets aan doen ?
Cor van Steen
Berichten: 172
Lid geworden op: 01-11-2016 12:08

02-08-2018 10:00

Klinkt als iets van een flinke tak of wortel die op de bodem ligt.

Als je de plek ongeveer weet zou ik je aanraden om met een zwembroek, zwemschoenen en een hark aan de slag te gaan om het obstakel weg te halen.
yannick tritsmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-08-2018 08:44

02-08-2018 11:03