Vraag over peilen en voeren


Plaats reactie
doede de boer
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-05-2018 19:02
Locatie: Zuid-Holland

12-05-2018 18:22

Beste collega vissers,

Ik vis nu een aantal jaren op putjes bij mij in het bos. De vangsten zijn goed. Ik vis altijd tegen stekken die op het oog goed lijken, denk aan rietkragen, lelies, overhangende bomen, takken etc. Helaas, en volkomen logisch, vissen de andere vissers op dezelfde stekken. Daarom ben ik op zoek naar nieuwe stekken. Daarme bedoel ik waar ik mijn montage neerleg, dus niet ander water. Ik lees en zie dat andere vissers dat doen door middel van peilen. Dat peilen lijkt mij ook wel wat, omdat ik dan op stekken vis waar bijna niemand vist en ik dus mogelijk meer vis vang en ik kan voorvoeren met minimale kans dat iemand op “mijn :lol: “ stek vist. Ik beschik over een jerkbait hengel en een reel met gevlochten lijn, is dit geschikt om mee te peilen? En wat moet ik aan de lijn vastknopen? Ook wil ik graag advies over hoe ik het beste een stek kan opbouwen. Alvast bedankt mannen!
erik bruinink
Berichten: 21
Lid geworden op: 03-11-2015 21:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

12-05-2018 21:00

Peilen kun je ook met je gewone karperhengel doen, een molen erop met een gevlochten lijn is wel aan te raden omdat je dan duidelijker voelt over wat voor soort bodem je lood schuift als je die langzaam binnen trekt met je hengel.
Je knoopt een grote lus aan het eind van je lijn, de lus haal je door het oog van een wartellood zodat die vrij over de lijn schuift. Dan haal je de lus door het oog van je peildobber of snoekdobber, vervolgens haal je door de lus weer je peildobber zodat eigenlijk een lus in lus verbinding krijgt met de wartel en je lijn.