Vanaf nu serieus proberen


Plaats reactie
Peter van der Meulen
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-10-2016 11:18

14-09-2017 20:53

Ik heb mij na een tijdje hier al meelezen en info verzamelen te hebben maar even voorgesteld, wel zo netjes. Dat hier gedaan: http://carpboard.karperwereld.nl/viewtopic.php?f=63&t=83122

Laatst eindelijk wat serieuzer materiaal gekocht voor het wat serieuzere werk.
Tijdje op klein water hier gevist met oudere hengels en molens 2,5lb, deze blijf ik ook zekers gebruiken op kleiner water omdat de soepele aktie van de hengels mij wel zeker bevalt. Ik ben dan ook eigenlijk een visser welke met zo licht mogelijk materiaal wil vissen. Het moet wel vis veilig zijn natuurlijk ben niet geheel onnozel.

Nu dus een paar nieuwe hengels aangeschaft om het wat groter aan te pakken. Het kanaal hier in de buurt om het maar makkelijk te doen.
Heb nu drie Soul "the classic" 2,75lb hengels met daarbij Shimano Ultegra 14.000 XTD molens met daarop 0.35 Korda touchdown.
Ik heb de hengels en molens eerst al even op een kleiner water hier in de buurt geprobeerd en ook al mee gevangen en moet zeggen dat het spul mij wel bevalt al hadden alleen de hengels wel wat soepeler gemogen, tenminste daar dan op dat water. Grootste welke ik had daar was een spiegel van 84 cm en bijna 13,5 kilo.

Nu dus een aantal dagen al gevoerd op het kanaal bij een T-splitsing. Hier ligt in de uitmonding van de vaart een zandplaat en daar dus op en rond gevoerd net als in de uitloop van de vaart.
Mijn bedoeling is om hier vanaf zaterdag middag tot en met de zondag middag te vissen, en mijn uitgangspunt is dat ik ga blanken dan kan het in ieder geval niet tegen vallen.
Ik neem in ieder geval mijn wincklepicker mee met method feeder, dan zou ik overdag er gewoon naast kunnen vissen.......

In ieder geval gooi ik er hier wel een update in over hoe het gegaan is.
Kan ook best zijn dat ik een boel vragen heb daar ik nu begin te vissen op de voor mij bekende manier en met de bekende rig, motto bij zo licht mogelijk is ook zo simpel mogelijk.
Teller 2017
Spiegel: 6
Schub: 10
Peter van der Meulen
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-10-2016 11:18

16-09-2017 17:13

En we zitten.
Maar eens even kijken of er hier nu karper zit en of ze er zin in hebben.

Afbeelding
Teller 2017
Spiegel: 6
Schub: 10
Peter van der Meulen
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-10-2016 11:18

17-09-2017 11:17

Ging uit van een blank maar was niet voor niks. Een kanaal schubje van 61cm.

Afbeelding

Het begin is er in ieder geval.
Teller 2017
Spiegel: 6
Schub: 10
Plaats reactie