Mijn '2de karper set'


Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

20-05-2017 14:38

Marcel, Wanneer jij er ook een aardig loodje mee wil kunnen wegzetten en op de Rhône wil gaan vissen, dan is 2,75 zeker vanwege het werpen een optie. En ja; je geeft je geld maar een keer uit. Maar voor de Vliet is het echt niet nodig.

Belangrijkste is dat je voor je visserij, die dus ook op kleinere wateren zal plaatsvinden, een hengel kiest die zeker geen topactie heeft, maar lekker over de hele lengte buigt. Ze noemen dat parabolisch, maar het is eigenlijk een progressieve buiging. Dat kan ook bij een 2.75lb hengel het geval zijn. De kracht die jij zelf moet zetten om de hengel te buigen ligt echter hoger naarmate de lb klasse zwaarder wordt. Lees onderstaande maar eens...

http://www.rodvisions.nl/rod-visions-vi ... -artikelen

En zo typisch zijn die trolley rijdende snurkers in hun rukbunkers niet.., ze vallen alleen het meest op :wink:. Er is hier op CB trouwens ook een Penvis hoek. Maar met een simpel foedraaltje, een stoeltje, 2 hengels (of 3 als de stek 't toelaat) en een plu is het sowieso op een licht bepakte manier erg goed korte "dagjes" maken. Samen met penvissen eigenlijk mijn ding. Liefst voer ik een paar daagjes voor bij een statische visserij. En in jouw geval leg je er een Feedertje naast (achterwege laten wanneer je voor gevoerd hebt!)...

Leuk toch :wink:.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).