Mijn '2de karper set'


marcel verbeeck
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-04-2017 21:33

29-04-2017 10:42

Vroeger...praat ik als 42-er toen ik nog een klein eikeltje was van 15-16...had ik ooit bij een lokale hengelsport winkel in Haaksbergen een karperhengel gekocht met één van de eerste electronische beetmelders op de markt ' denk ik' ..van shakespeare. Wow wat een mooi ding vond ik dit..reuze interessant al dat gepiep en gedoe. Die jaren erop geregeld op karper gevist met mijn 2 losse steuntjes..mijn beetmelder en als hengel een bezemsteel althans wat ik nog in gedachten heb.
Maar mijn karpers heb ik ermee gevangen destijds.

Nu jaren later...vis normaal met mijn feederhengel method methode. Leuke karpers en andere vissen gevangen..een zeelt van 57cm.

Nu wil ik mijn 2de karperset kopen. Ik net als menig andere deze tijd lees wat ik kan op internet, vraag mijn vragen in de hengelsport winkels...krijg zoveel informatie en verschillende meningen dat ik er gek van word. Mijn budget...tsjaaa heb ik eigenlijk niet. 500?? Althans wil eens proberen niet zoveel ervoor te gaan uitgeven. Maar ja...menige visser kent dit gevoel maar al te goed. Ik heb het geluk financieel onafhankelijk te zijn ..wil geen beginners goedkoop spul..maar ook zeker niet het duurste van het duurste.

Ik wil de andere vis disciplines (feeder, roofvissen, strand/ bootvissen etc) combineren met het karpervissen. 3de hengelvergunning aangevraagd..2 karperhengels en actief met de method feeder ernaast.

Ik zou graag alle kenners aka zelfgemaakte experts uwe meningen horen over mijn zelf bij elkaar gedachte karperset.

Zowel jrc als sonik heeft nu een mooie hengel actie..2=3. Het gaat om de jrc cocoon 2G karperhengel en de Sonik s3 of s4. Een mooie actie waar ik graag gebruik van ga maken. Dus hoogstwaarschijnlijk zal het een van deze hengels gaan worden. De reviews van experts online al gelezen en allen lovend over de hengels. Ik zal in het begin hoofdzakelijk gaan vissen in lokale stadsvijvers, polders, kleine rivieren zoals steenbergsche / roosendaalsche vliet, ...en wanneer meer geoefend zou ik graag eens naar de lakes in France gaan (waar ik hoogstwaarschijnlijk heen ga verhuizen over een tijd).

Zelf dacht ik aan een 12ft 2,75 of 3,00 lbs hengel.? Wat zijn jullie meningen hierover?

Qua beetmelder zit ik te denken aa de optonic smt of de jrc radar cx of dsi. Allen in set van 3+1. Want in de toekomst wil ik wel ook gaan nacht karpervissen. Nu zal ik voornamelijk alleen overdag gaan vissen.

Sonik heeft net als mitchell ook een mooie actie staan..2=3 actie. De sonik 6000fs en de mitchell 7000 serie volgens mijn.

Zelf vis ik met de method feeder met een korum vrijloop molen. Bevalt me supergoed. Sterk. Heeft al karper en sterke zeelt binnen gehaald. Prijs kwaliteit voor mijn perfect...alleen helaas niet meer te koop. Daar ik 3 hengels ga kopen dan maar een actie voor 3 vrijloop molens dacht ik maar. De sonik qua prijs kwaliteit bevalt me het meeste.

Ik heb al een dikke goede onthakingsmat van jrc. Qua draad denk ik dat ik een combinatie van nylon en ...ben de naam vergeten. Las iets over een draad als hoofdlijn ..het beste van en een combinatie van een gevlochten draad en monifile nylon. Naam vergeten?? Paralladium ofzo zou 'het beste verkrijgbaar zijn'??

Ik koop een 2dehands rodpod denk ik...misschien amiaud? Heb een mooie gezien van jrc en ultimate..

Qua klein materiaal zal ik jullie forumlezers maar niet verder mee vervelen .

Ideeen? Suggesties?

Alvast uwe merci
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

30-04-2017 21:47

Denk dat je met het volgende toch wel een hele mooie "startset" hebt

Shimano Tribal Velocity 2.75LB 50mm startoog € 60,- per stuk (hareco), deze hengels zijn echt goed en hebben een hele mooie actie!
Spro Strategy Si 3+1 beetmelders € 109,- goedkoper en beter als de JRC CX.
Molens> Shimano XT-A LC Medium € 159 per stuk (of voor € 10 meer de BIG), beste prijs kwaliteit met afstand.
Rodpod> koop er 1 die mooi, functioneel en draagbaar is (RVS is echt zwaar)
marcel verbeeck
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-04-2017 21:33

01-05-2017 14:26

Hallo Arno dank voor uwe reactie. Even een paar vragen svp..waar basseerd u het op dat de jrc cx of ds3 minder zijn? (Voorkeur gaat uit voor mijn naar de nieuwe ds3). Ben ook aan het kijken naar de fox mrx+ maar kosten stuk duurder.

En wat betreft de hengels jrc vs shimano? Tis dat de cocoon 2G nu 2=3 actie heeft. Shimano heb ik hengels van en off course is top..idd shimano ook een optie.

Qua vrijloop molen gaat mijn voorkeur uit naar shimano of daiwa. Ik heb nog een 6000D liggen dus met 2 nieuwe erbij moet het gaan lukken.
Maar wil eerst de hengels in huis hebben zodat ik de molens eronder kan voelen.

Ik heb een karper expert gesproken en die vertelde mijn geen beetmelder te kiezen waarin de snag ear is ingebouwd. Helaas zijn de delkim en fox nu momenteel te prijzig qua set 3+1. (Moet keuzes maken heb ook nog andere kosten)

Als ik echt ga vangen in de toekomst en ben wat meer geleerd kan ik altijd nieuwe kopen. Geef liever meer uit voor goede vrijloop molens.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

01-05-2017 16:46

Ik heb zelf de DS3's gehad en na 2,5 jaar gaf 1 melder geen geluid meer, de ander piepte uit zich zelf en reageerde niet meer op de knoppen en de 3e had net zoals de eerste toen deze het nog deed een kraak in de speaker.

Ze zijn niet goed gesealed, de print is gewoon te zien!

De JRC CX en de Strategy Si heb ik beide in mijn handen gehad door het bovenstaande geval, de registratie op de sounderbox is veel beter op de Si's en het bereik ook. (heb ze uitgelopen en getest)

Heb daarom ook de Si's aangeschaft en deze doen het goed, ook de AAA batterij vind ik een groot voordeel.

Zat zelf met het zelfde issue, delkim is duurder en heeft sounderbox bereik issues (niet betrouwbaar)
De Fox Mxr heeft een hoog plastic fantastic gehalte en is gewoon te duur voor wat je krijgt (slechte instelbaarheid van de gevoeligheid) en de NTX-r is veel te duur.
De ATTS viel af omdat ik niet altijd met receiver wil vissen.

Voor mij moeten piepers het gewoon doen en een goed instelbare gevoeligheid hebben voor een betaalbare prijs.

No Offence naar JRC maar jaren geleden was de kwaliteit veel beter, maar dit geld ook voor de andere merken die door Pure Fishing zijn ingelijfd.
Chinese kwaliteit...
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

01-05-2017 17:18

Eerst ben je financieel onafhankelijk (lijkt mij zo lekker als je dat kan schrijven) maar een post later moet je op de kosten letten! :D
Let op slagboom !
marcel verbeeck
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-04-2017 21:33

01-05-2017 19:35

Ja officieel hoef ik niet meer te werken...heb steady inkomen. Maar dat zegt niet dat ik gelijk dure materialen Moet gaan kopen, ik moet het wel waard vind om gelijk te moeten gaan kopen, niet? Ik strooi niet met mn geld..probeer weloverwogen beslissingen te maken.

Daar het mijn eerste echte karper materiaal zal zijn wil ik toch wel goed materiaal kopen maar wil ook niet het duurste kopen.

Idd de shimano hengels is een zeer goede optie. Ik woon in Antwerpen en zal eens gaan kijken in merksem bij megafish of ze de shimano velocity hengels hebben zodat ik ze in handen kan voelen. Of de jrc.

Ik heb ook de skarp s5 hengels gezien?? Ken ze niet..heb gezocht op dit forum en internet voor wat informatie.

Heb ook gekeken online naar de daiwa emcast br4500 a vrijloop molens. Iemand ervaring hiermee?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

01-05-2017 20:14

Weloverwogen je geld uitgeven kan nooit kwaad.

Wat betreft hengels was er een tijdje terug een topic hier gaande waar er 3 stuks nieuwe 2.5lb Shimano Alivio hengels voor erg weinig werden verkocht. Dit zijn geen bezemstelen en er is voldoende goeds over geschreven. Zoekfunctie onder Navigatie even gebruiken door het merk en naam in te typen.

Een leuk nieuw rodpodje heb je al voor 50 a 80 euro. Je wilt met drie hengels vissen, dus let op een dubbele verbindingsbuis. Op een enkele buis rust je swinger namelijk bij een zakker. Wil je niet. Spro heeft bijvoorbeeld leuk spul (doe zelf al een tijd met een 2e handsje). Let, ongeacht merk, wel op goede verstelbaarheid van poten, buzzerbars etc, en koop eventueel een extra set lange poten (bankstics). Een 4 poot - 2 aan elke kant en niet vanuit het centrale midden - is in mijn ogen intrinsiek stabieler dan een driepoot.

Verder drie swingers.., of hangers naar wens. Een swinger heeft naar mijn idee een goede en snel flexibele instelbaarheid. Een simpele Fox micro swinger voldoet in erg veel gevallen (niet bij gevlochten lijn, i.v.m. plastic lijnclip) en ik doe er al bijna twintig jaar mee. Die kan je van heel licht naar redelijk zwaar afstellen. Moet het zwaarder, dan hang ik er via een warteltje bijvoorbeeld een 20 grams wartelloodje voor.

Molens, wel zo belangrijk. Houd het bij de bewezen grote merken. Alleen de slip voorop gebruiken of een echt baitrunner model, dat is een eigen keus. Wat mij betreft is de molen wat belangrijker en meer geld waard, dan de hengel. Een molen hoeft trouwens zeker niet een zeevismodel zijn. Ik zou om te beginnen een tussenmaat nemen. Die wegen ook niet zo zwaar, en je gaat vast niet direct op 300+ meter afstand vissen.

Succes.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
marcel verbeeck
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-04-2017 21:33

01-05-2017 21:56

Bedankt marco voor uwe reactie. Idd worpen van 100mtr +... neen niet echt. Met het feedervissen nog niet eens..althans geen gemak zover te gooien ook zonder alles in de war te laten geraken.

Ja alleen mijn keuze beetmelder ben ik nog niet uit.

Heb verschillende karper experts gecontacteerd betreft adviezen en tips qua materiaal. Idd de molen is eigenlijk wel een van de belangrijkste dingen. Mijn voorkeur gaat uit voor een vrijloop molen. Daar vis ik al jaren mee met de feeder ook.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-05-2017 04:11

Welk merk heb je op de feeder zitten? Zelf zou ik voor Shimano gaan.
Let op slagboom !
marcel verbeeck
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-04-2017 21:33

02-05-2017 15:43

Hi Dennis...op mijn daiwa feeder vis ik met een ouder model vrijloop molen van Korum. Bevalt me prima. Menig karper, brasem en zeelt eruit getrokken. Wel kleinere karpers dan.

Op mijn river feeders van Preston heb ik een shimano 6000D vrijloop. Zeer sterke molen met goede slip.

Ik heb een kennis die heeft de verouderde maar bijna nieuw shimano br4500a vrijloop molens die ik waarschijnlijk kan overkopen goedkoop.
Misschien wel een mooie optie.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-05-2017 18:44

Zijn top molens. Daar zijn de meeste hier mee begonnen. Ze spoelen alleen slecht op. De b versie doet het iets beter.
Let op slagboom !
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

02-05-2017 19:20

Zijn topmolens, ze spoelen alleen slecht op? Dat kan ik niet rijmen. Het goed opspoelen is toch een eerste vereiste? Voor mij wel in ieder geval.
marcel verbeeck
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-04-2017 21:33

02-05-2017 21:34

Indeed Wim...dus valt al af die optie. Koop ook liever nieuwe ivm garantie. Ik ben niet echt merk geil....als het goed is is het goed. Betaal wel liever iets meer aan goede materialen dan voor het goedkoopste te gaan.
Alhoewel ik ook van mening ben dat men met een houten tak ook vissen kan vangen als het moet.

Alleen mijn keuze beetmelder valt me moeilijk. Zoveel merken zoveel types. Idem verschillende gebruikers ervaringen...
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-05-2017 21:59

4500 zijn gewoon hele goede degelijke baitrunners. Ze spoelen alleen niet zo heel erg mooi op. Maar zijn dan nog beter dan vele andere molens van de mindere merken.
Let op slagboom !
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

02-05-2017 23:48

Je kan beter een 8000 D EU baitrunner kopen i.p.v. een 4500 als je dan toch dit model wil, dan heb je wel alle voordelen en carbontex slipschijven maar niet de nadelen o.a. de slechte lijn opspoeling van de 4500.
een 4500 heeft een beetje een cultstatus, vergelijk het maar met een GTi uit de jaren 80 was toen heel wat maar een moderne middenklasser is al sneller...

Gezien hij straks ook op grotere wateren wil gaan vissen raad ik hem toch de Shimano LC medium aan, met deze molen kom je zo goed als overal mee weg.

Op een Shimano Tribal Velocity 2.75 met Daiwa sensor 12LB lijn met 68 gram lood gooi je dan dan zo 130 meter> moet je wel pindakaas gegeten hebben vroeger :D
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

03-05-2017 11:53

Ik heb de JRC DSi, goedkoop op de kop kunnen tikken en eigenlijk eigenwijs op basis van Looks gekocht, mede omdat ik niet zoals iedereen fox of Delkim wil. maar zou het je niet aanraden.
mijn oude beetmelderset B merk van 60 euro is steviger qua materiaal.
1 pieper piept veel te zacht, de knopjes draaien door en ik ben eergisteren plotsklaps het wieltje verloren. Lees online ook veel klachten over waterschade na 1 nachtje regen...
Ik zou als ik jou was als financieel onafhankelijke:-P voor fox, delkim of atts gaan.
de hengels waar je het over hebt lijken me prima, ik zou niet voor 3lb gaan in poldersloten en putjes.
marcel verbeeck
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-04-2017 21:33

03-05-2017 14:12

Thanx voor uwe bijdrage...

Wat mijn verwonderd is het feit dat het alleen maar gaat om de fox en delkim?? Er zijn zoveel andere beetmelders op de markt..zijn die allemaal shit dan??

Op karperwereld en andere websites lees ik verschillende reviews lovende reviews over de jrc radar cx en dsi. Anaconda tika taka...starbait D tec E.etc etc

Omdat het mijn eerste karperset ' of eigenlijk mijn tweede' zal zijn..ik probeer geld te besparen waar ik kan..ja zelfs mensen die financieel onafhankelijk zijn kunnen bewust met hun geld omgaan.
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

03-05-2017 15:01

en gelijk heb je!

wat betreft de beetmelders, datzelfde had ik dus ook vandaar mijn keuze.
maar ik denk dat de genoemde beetmelders toch hun toegevoegde waarde hebben bewezen door de jaren heen. Voor het geld van de DSi's koop je overigens een setje fox of vorige models atts, atts heb ik nog nooit iets negatiefs over gelezen: http://www.hengelsportvught.nl/beetmeld ... plus-1-set
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-05-2017 15:05

Marcel,

Wat betreft de niet bekende merken beetmelder, dan heb ik - zeker voor het geld dat een trio of kwartet kost - goede dingen gehoord over de volgende beetmelders:

http://www.qcarp.nl/index.php?pagina=we ... bcat=Qcarp

Ze zijn (waren) ook bij markerworld te vinden, en anders wel die tiki taka beetmelders. Zo heb je evt. voor weinig tot minder geld meteen reserve piepers bij de hand ..En duurdere, A merk beetmelder kunnen ook stuk gaan.

Carpsounder is - wat ik begrijp - ook een goed merk wat nog niet genoemd is. Kan misschien met de leverbaarheid in NL te maken hebben of het feit dat het volume heel specifiek geregeld moet worden bij de goedkopere varianten?!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
marcel verbeeck
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-04-2017 21:33

03-05-2017 16:40

Ik denk voor een leek en beginner als mijn..geld of niet. Een hele karperset kost best wel iets. En dan heb ik het nog jiet over een tent en al erbij.

Ik geloof wel in goedkoop is duurkoop! Geef liever 50 euro meer uit aan kwaliteit dan de goedkoppste te nemen. En ik kijk ook zeker naar de toekomst war ik nodig zal hebben. Uiterlijk vind ik iets minder belangrijk nu.
Belangrijkste vind ik dat ze waterproof/weatherproof zijn. Zowel geluid, toon en gevoeligheid kan regelen. Run en zakkers verschillend geluid en of licht. Nachtled. Ze moeten tegen een stootje kunnen. En een ontvanger met de tijd.

In het begin zal ik toch maar met 2 karperhengels tegelijk gaan vissen. Ik vis nog te graag met de method feeder erbij.

Ik zat te denken dan aan de fox mrx+ ..voor 100 euro per st kan ik ze nu kopen. De hoogste versie nxt ofzo vind ik teveel van het goede. In begin hoef ik de ontvanger ook niet. Omdat ik nu al best wel aan een bedrag ga komen en de vrouwlief toch te vriend wil gaan houden...de 3de beetmelder zal ik dan de maand erop kopen en de ontvanger ook.

Mijn gedachte is de shimano tribal velocity. Een shimano of daiwa vrijloop molen. Rodpod of losse banksticks. Fox mrx+. ..dan nog hangers, snag ears rvs, kleinmateriaal ca 100-200 euro. Dan nog basisvoer maken en boilies kopen ook zon 100-200 euro. Mooi binnen mijn gedachte hopende 500 euro gebleven hahah :lol: :lol:
marcel verbeeck
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-04-2017 21:33

18-05-2017 18:31

Ik ga de shimano tribal velocity 2,75lbs karper hengels kopen 3 st.

Maar zou ik jullie forum bezoekers mogen vragen over jullie ervaringen betreft de volgende beetmelders?(heb op functie zoeken gezocht maar nog te weinig info gevonden voor doorslaggevende keuze te kennen maken)

Volgende beetmelders hebben mijn voorkeur:(allen 3+1 set)..graag zo goed mogelijke argumentering erbij svp.
- starbaits D tec
- jrc radar cx of dsi
- prologic smx
- anaconda taka tika

Ik heb in de afgelopen tijd vele winkeliers om info gevraagd en idem argumetering. Lack of klantvriendelijkheid hebben nogal heel wat winkeliers...dus vele wilden niet echt de moeite nemen om mijn van goede info te voorzien. 2 kwamen er zeer goed uit de 'test' .
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

19-05-2017 12:40

jrc radar cx of dsi

ik heb de dsi.
naar ik het begrijp is de ds3 de betere opvolger.
dsi hebben aardig wat mensen wat issues mee
voor dat geld atts bij je rijtje nemen:-)
marcel verbeeck
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-04-2017 21:33

19-05-2017 14:41

Thanx voor uw reactie. Ds3 opvolger van...ok. Ja zoveel tegenstrijdige verhalen en gebruik ervaringen online op forums. Wel\ niet waterdicht...att moet ge altijd ontvanger bij u hebben...niet mijn ding denk.

Heb de siren ook bekeken maar wel heel klein en fijn. Wel mooi..maar gebruiksvriendelijk functionaliteit en waterdicht vind ik belangrijker dan uiterlijk!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

19-05-2017 15:25

kleine rivieren zoals steenbergsche / roosendaalsche vliet,
laten we niet overdrijven met kleine rivieren Marcel. Kanalen eej :wink:, en 't ene een stuk smaller dan 't andere...

Ik heb er over de jaren heen vaak gevist en er zijn eigenlijk wat mij betreft geen stekken waar je überhaupt een 2.75lb hengel nodig hebt. Met 2.75 of 3lb stokken vond ik het totale overkill, en m'n 2.5lb progressief buigende hengels heb ik eigenlijk alleen op één plaats nodig waar ik ze echt moet stoppen (maar ik ben lui, dus op die wateren ondertussen mijn 'to go set'). Dan heb ik het dus niet over het richting de overkant vissen bij een paar dukdalven van één van de bruggen, want daar voldoen m'n oude 2lb composiet DAM stokken zelfs nog. Heb daar ook jaren mee op die wateren (e.o.) gevist.

PS wanneer ik naar mijn hengels kijk, dan is er per lb klasse daadwerkelijk sprake van een steeds iets zwaardere actie, en wanneer jij dan toch in die 2.75 klasse een hengel zoekt, dan kan je misschien ook eens hiernaar kijken. Een progressief buigende 2.75lb hengel met 9 ogen. Een stok voor niet te grote wateren;

http://www.prologicfishing.com/product/c2-celebration/

Wat betreft de Steenbergse vliet kan ik je verder zeggen dat na langdurige regenval het er (sporadisch) behoorlijk kan stromen, en in die situatie 120-140 gram nog weg kan spoelen. Maar zelf dat gewicht zet je daar die paar meters met een lichtere stok weg. Ik zou dan overigens gewoon een ander water opzoeken, maar dat is mijn mening. Lichte stroming is er niet verkeerd vissen.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
marcel verbeeck
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-04-2017 21:33

19-05-2017 18:22

Beste Marco..bedankt voor uwe reactie.

Eigenlijk kom ik op de 2,75lbs door de review van kmo karperwereld. Ik weet ik moet nog veel leren...vroeger toen ik voor het eerst karper ging vissen had ik de eerste shakespeare beetmelder..1 karperhengel in een set gekocht. Ving er geregeld mn karpers mee..geen grote ofzo maar wel spannend. In kleine beken, vijvers.

Als k nu kijk in de hengelsport winkel ..amai zeg wat een karper spul is er te koop!! Schrikwekkend en ook de prijzen. Waneer ik meer geoefend zal zijn kan ik altijd nog duurdere materialen gaan kopen.

Ik ben en zal ook geen typische karpervisser zijn die volbepakt met een trolley..tent en al dagenlang aan de waterkant zal verblijven. Ik vind het nog te leuk om andere vis disciplines uit te oefenen ozals feedervissen, roofvissen etc

Maar omdat ik ook graag in de toekomst ( misschien deze zomer al wel?) wil gaan vissen op de Rhone of le Lot et Garonne...was mijn aangeraden om te vissen met een 2,75lbs omdat deze dan ook kon op die wateren. In nl of B zal ik hoofdzaklijk gaan vissen op stadswateren en kanalen zoals de steenbergsche vliet ofzo. Twentekanaal? De Eem?

Eerst wilde ik de jrc cocoon karperhengels gaan kopen omdat die in een actie zijn 2=3. Maar heb de heer Harry gesproken van Hareco (en andere winkeliers) en die vertelden mijn dat de shimano tribal velocity hengels een stuk betere kwaliteit zou zijn. En nu maar voor 60euro de hengel!!

Gvoelsmatig zou ik zelfs een 2,25-2,50lbs kiezen maar lijk me te licht voor op de kanalen hier?? Ik ga geregeld naar France toe..heb er jaren gewoond. En ja voor elk water een andere hengel...zou ideaal zijn maar ook al zou ik het kunnen, ga nu niet gelijk met geld strooien en voor duizenden euros kopen. Ik denk koop verstandig...nu beetje allround hengels om te oefenen en eerst maarwat vangen.

Heb al voor ruim 6-7 duizend aan gerief thuis staan hahaha.