Advies gevraagd riviervisserij !


Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

08-10-2016 20:15

@ rik & siemen:

hoho, dat zijn geen kanalen of sloten, die riviertjes in Brabant. kanalen zijn gegraven, en sloten ook. de riviertjes waarover hier gesproken wordt zijn kronkelende, vaak snel stromende riviertjes met een goed maar niet overbezet bestand en met leuke en ook grote vissen. het is gewoon leuk vissen op dat soort water. en TS sprak toch over een riviertje in Brabant en niet over de grote rivier. dus je moet het je zelf maar kwalijk nemen dat je het verkeerd geinterpreteerd hebt in plaats van denigrerend te doen over iemands anders zijn visserij puur omdat het geen 100m+ breed water is.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

08-10-2016 21:50

Joost, diep in de grond kun je Rik best wel hebben.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-10-2016 23:11

Het is totaal niet denigrerend bedoeld, ik vis zelf op zeer divers water, en daar behoren ook pis slootjes bij.
Maar voor een goed advies over rivier vissen, kun je het stukje wat ik adviseerde gewoon vergeten op zo'n slootje.

Nieuw advies.... ros er een kilo verspreid klein aas in, trek ze weg uit hun holding area's waar de obstakels zitten, en vang ze op met een dichte slib waarbij je strak achter je hengels zit om te blokken voor ze de stroom in knallen.

Goeie klauw haak eraan hangen en gaaaaaan
Gebruikersavatar
Thomas v Hastenberg
Berichten: 104
Lid geworden op: 21-12-2014 19:46
Locatie: Een of ander dorpje in Brabant

09-10-2016 01:17

Tis ook de dommel ;). T is inderdaad een snelstromende kronkelende rivier(tje). Ga verder niet teveel zeggen foto's zien jullie wel verschijnen :P .

Denk dat ik volgende keer helicopter montage ga gebruiken, dan blijft m'n aas er mooi op liggen + pva zakje eraan. Volgend jaar ga ik vol op de dommel vissen dus hoop dat die dertigers eruit gaan komen.

@Rik, het is dan niet de ''echte'' rivier maar met 35/00 redt je het hier ook echt niet hoor. Liggen bomen en alle troep erin. Zitten ook mosselbanken en kreeften en 80 gram wordt gewoon meegenomen door de stroming hoor.

Vandaag had een vriend van me er nog een kunnen vangen van 20 pond, maar grotere zien zwemmen. Wordt vervolgd...
Gewoon genieten van t leven, Enjoy!

PB Schub: 26 pond
PB Gras: 17 pond

Snoek: 78 cm riviersnoek
Baars: 30 cm
Brasem: 60 cm
Zeelt: 54 cm
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

09-10-2016 07:59

Recht in de stroming vissen,ik neem aan dat het gewoon een stuw is met een vistrapje ernaast..
Zo veel lood als nodig is, als dat 250 gram is het zij zo.
Hang er eens een dikke pier onder en kijk wat er gebeurd.

Ik lees wel wat vreemde dingen, recht in de stroming ligt er vuil en het dode hoekje is schoon.......
Normaal is dat andersom :roll:

Zelf altijd heerlijk gevist in de Donge, prachtige vissen ook met wild bloed, stroming, sterk en weinig andere vissers in de buurt.
Wat dat betreft kun je het wel vergelijken met de grote rivieren, hier alleen geen vistrapjes maar blokkerende stuwen.
De Dommel staat er wat dat betreft een stuk beter voor.
siemen post
Berichten: 215
Lid geworden op: 22-01-2016 10:23

09-10-2016 11:37

@joost
zo is het niet bedoeld.
maar er werd advies gevraagd voor op de rivier, daar kan ik mn steentje wel aan bij dragen.
met een rivier van 7 meter breed ,had ik geen rekening gehouden. :o
hier heb je de oude ijssel en oude rijn, die nagenoeg stil staan,
en toch zijn er vissers die beweren, ik vis ook op de rivier!!
tja en ieder zn eigen ding heh.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

09-10-2016 12:09

Thomas had het vanaf het begin over een riviertje in Brabant, voor mij als Brabander duidelijke taal. laten we het er maar op houden dat jullie niet zo bekend zijn in Brabant dan.
ach, 'ik vis op de rivier'.... ook op de grote rivier zijn er maar weinig die vol in de stroming vissen op de rivier zelf, vaak wordt er gekozen voor dode armen, inhammen, kommen waar het niet stroomt en dergelijke, en ook die mannen willen nog wel eens pochen dat ze 'op de grote rivier' vissen, want het staat toch allemaal met elkaar in verbinding. klopt ook niet helemaal, maar mij maakt het weinig uit, iedereen doet en zegt maar wat hij/zij belieft.

in ieder geval, succes Thomas, moge je maar mooie vissen vangen op het Brabantse riviertje. :)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-10-2016 15:26

Let er wel op dat je zeker binnen 50 meter van een stuw en vistrap niet mag vissen in het Brabantse volgens mijn inlichtingen.

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Thomas v Hastenberg
Berichten: 104
Lid geworden op: 21-12-2014 19:46
Locatie: Een of ander dorpje in Brabant

09-10-2016 19:59

Klinkt misschien raar maar zo is het wel. Loopt een grote autoweg net over dat stuk heen dus ze gooien er vanalles in. Enorme boomstammen, stoelen, fietsen, noem maar op en het ligt er. Dit drijft natuurlijk niet netjes naar een dood hoekje en ligt dus aan het einde van de grote stroming. De zijkant zit dus al het slib/takken/bladeren wat daar wel kan afzinken. Ik ga het volgende keer met helicopter systeem proberen en dan hopen dat het minder wegzakt. Bedankt mannen.
Gewoon genieten van t leven, Enjoy!

PB Schub: 26 pond
PB Gras: 17 pond

Snoek: 78 cm riviersnoek
Baars: 30 cm
Brasem: 60 cm
Zeelt: 54 cm
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

09-10-2016 21:35

Zo'n vuilnisbelt maakt het wel een stuk lastiger :(