Help! Marker


Plaats reactie
Guillaume delarue
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-09-2016 11:35

22-09-2016 11:41

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een marker gekocht en ik heb gelijk mijn stek gaan uitmeten maar op sommige plekken komt mijn marker niet boven water en het is gelijk hoeveel draad ik geef hij komt niet boven. Is dit omdat hij vasthangt in de planten of omdat het te diep is? Of ist het omdat ik nylon gebruik? Als ik op een andere plek smijt komt hij wel mooi boven water. Ik heb me al rotgezocht naar het antwoord maar op het internet vind ik er niets over, hopelijk weten julie hier meer over dan ik.

Mvg
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

22-09-2016 11:55

het meest voor de hand liggende is dat hij ergens achter blijft hang, met gevlochten lijn heb je meer gevoel, dan kun je de bodem min of meer aftasten
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

22-09-2016 11:58

Hoi Guillaume,

het lijkt mij dat :
* de marker ergens onder de waterplanten blijft
* of ergens blijft steken (vuil hangt aan de lijn, waardoor de lijn geen doorvoer heeft)
* of je gebruikt een voorslag met een wartel en die wartel komt niet door het oog van de marker
* of.....

Te diep lijkt me niet, zou er niets mee te maken moeten hebben.
Gebruik van Nijlon staat er ook los van.

Succes
Guillaume delarue
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-09-2016 11:35

22-09-2016 12:27

Dan zal hij wel vast zitten. De wartel hangt rechtstreeks aan de dobber dus dat is het probleem niet denk ik, waarschijnlijk zijn het dan waterplanten. Want als ik indraai trek het ook hel hard tegen maar er blijven wel nooit planten of resten hangen aan mn lijn of lood wat ik raar vind. Het is maar een klein stuk zo, de rest is slib grond is het dan goed op de plaats met planten te vissen of er juist naast?
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

01-10-2016 15:37

Zo snel mogelijk gevlochten lijn gaan gebruiken! Is voor goed peilen gewoon een vereiste, diepte wil met nylon nog wel een beetje, maar je voelt met nylon niet half zo veel wat de bodemstructuur.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een marker niet boven wil komen, meestal hangt het loodje ergens achter waardoor de lijn er niet goed doorheen wil lopen, een zijlijntje ipv de lijn direct door het oog van het lood wil daar al veel bij helpen, maar je ontkomt er nooit 100% aan. Vooral in wierbedden gaat het ding nooit omhoog komen.
Dieper water is op zich geen probleem, alleen moet je natuurlijk meer lijn geven en duurt het hele proces veel langer dan op wat ondieper water.
Stroming kan het ook heel moeilijk maken, op stromende wateren peil je het beste als de stroming wegvalt of als dat nooit gebeurd gebruik je andere methodes.
Bij gevlochten lijn merk je meteen dat de marker als hij vast zit ook niet trekt, omdat je nylon gebruikt en wel lijn geeft denk ik dat de lijn gewoon afzinkt en daardoor van de spoel af loopt. Op grote afstand kan dit probleem met nylon groter worden en dat maakt het ook moeilijker voor de marker om omhoog te komen, al zou hij uiteindelijk wel moeten komen.

Kortom waarschijnlijk blijft ie hangen in troep, gooi er gevlochten lijn op en je kan beter voelen wat er aan de hand is.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

01-11-2016 06:28

vergeet hele steile taluds niet op wat grotere afstand. Ook wel eens een probleem, zonder dat er vuil ligt. Kost het even wat moeite om de dobber los te trekken waarna je hem zo verder binnen draait? Dan waarschijnlijk dat ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie