berkel tussen borculo lochem en evt visvijvers in de buurt,


Plaats reactie
Patrick koning
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-07-2016 12:45

24-07-2016 13:19

hallo ik ben nieuw op dit forum,
heeft iemand ervaring of tips voor mij over karpervissen in de berkel.
ik vis met bolie of tijgernoot aan hair, maar nog nooit succes gehad,meestal laat ik de hengels een aantal uren liggen en gooi er wat los voer omheen, en ga stukje verderop op witvis vissen meestal 30 meter verderop. ik weet ook niet 100procent zeker of er wel karper aanwezig is dus mischien iemand tips voor mij zodat ik een stapje verder kom!
groeten patrick
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

25-07-2016 07:37

Patrick,

doe eens gek en stel je even voor in de voorstelhoek : viewforum.php?f=63

Zomaar ergens je aas neerleggen en wat voer eromheen gooien is geen garantie voor vangst.
Heb je de bodem afgezocht naar harde stukken/obstakels/grind/open plekken?

Tip ga eens een dagje peilen, en schrijf de plekken die interessant zijn op in een schrift/maak er ook een fot van met je telefoon. Wil je meer weten over peilen, visplekken zoeken, lees dan de beginnershoek goed door. Hier vind je veel, heeeel veel informatie.

Als je je voorstelt in de bgeinnershoek, kunnen medevissers je beter helpen (want dan hebben we wat meer info van jou) en krijg je gerichter antwoord.

Succes e Welkom :)

Frenk
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-07-2016 12:31

Er zwemt zeker karper daar. Ik heb er zelf weinig gevist, dus heel specifiek kan ik je geen info geven, maar wel wat algemene tips. De belangrijkste twee dingen zijn observatie en bodem/stek kennis. Steek eens serieus wat tijd in peilen, leer de bodem kennen, zowel qua dieptes als begroeiing als samenstelling/hardheid. Als je het bodemverloop beter kent kan je veel sneller je hengels effectief hebben liggen dan wanneer je altijd bij aankomst nog uitgebreid moet peilen of zomaar wat ingooit.
Ten tweede: ga observeren. Probeer de vis te vinden, beter een uurtje vissen op de goede stek dan een dag op de verkeerde. Natuurlijk zal je zeker in het begin ook menig uurtje vruchteloos langs de waterkant lopen, maar zet door en uiteindelijk ga je ze vinden. Ik heb daar als ik er kwam snoeken of met de penhengel op stap was zeer regelmatig vissen gezien, dus het is zeker mogelijk.

Daarnaast zou je voorvoeren kunnen overwegen, dat kan de zaken ook een stuk makkelijker maken. Hoeft niet altijd per sé heel veel te zijn, regelmaat is belangrijker dan hoeveelheid. Een paar voerbeurten is meestal al genoeg om een groot verschil te maken. Probeer echter niet de eerste twee punten te vervangen met voeren, dat werkt lang niet zo goed. Dus eerst de vis zoeken en de bodem kennen, dan 1-4 dagen voeren en dan vissen. Doe het goed en karpervissen is opeens niet zo heel moeilijk meer, dat geldt trouwens voor de meeste wateren.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Patrick koning
Berichten: 3
Lid geworden op: 24-07-2016 12:45

25-07-2016 14:38

Vriendelijk dank voor jullie antwoord!
Mischien rare vraag maar dat peilen doen jullie dat met
Bootje, of met de vaste stok met lood en dopper ofzo? Ik ben nu wel met voerplek begonnen , maar idd niet gepijlt enzo, bewust daar gaan voeren omdat daar de rietkraag mooi in het water loopt en lelyveld naast zit en op die plek menig grote brasem eruit heb gehaald maar zegt dat natuurlijk niks over karper neem ik aan,,
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

26-07-2016 06:12

Hoe moet je peilen: http://www.carpfeeling.com/technieken/t ... cks/peilen

Je bent beginner, kijk eens in de beginnershoek. Daar staan zoveel vragen die jij al stelt of nog wilt stellen, en tientallen antwoorden, want er is niet 1 oplossing. Zeker voor beginners een goede ondergrond.

Suc6
Plaats reactie