Beginnend karper vissen Alphen aan den Rijn en omstreken


Plaats reactie
Mark Feddema
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-06-2016 13:23

08-06-2016 13:37

Beste vissers,

Ik en mijn twee beste maatjes zijn sinds een jaar begonnen met vissen. Nu zijn we dit jaar begonnen met intensief karpervissen op allemaal verschillende plekken in Alphen aan den Rijn en omstreken.
Helaas hebben de vele uren die we er tot nu toe hebben ingestopt nog niet hun vruchten afgeworpen.
We hebben vorige week ergens in Woubrugge wel onze eerste kleine karper gevangen!(Boerenkarper)
Toch heb ik het idee dat wij iets niet helemaal goed aan het doen zijn.
Ik vroeg me af of iemand misschien advies voor ons heeft voor bepaalde stekken in Alphen aan den Rijn en omstreken, of dat iemand andere aandachtspunten heeft waar wij op kunnen letten tijdens het karpervissen. Advies voor voer, aas etcetera zijn ook allemaal welkom! We zijn op het moment bijna half Alphen al afgegaan, maar zoals aangegeven nog zonder succes. Elk advies wordt gewaardeerd!

Gr. Mark
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

10-06-2016 22:27

Hoi Mark,

In Alphen aan de Rijn zelf zijn op zich al wel interessante plekken te vinden, maar als je je richt op de polders om Alphen heen dan moet het helemaal goed komen.
Ik ga geen stekinfo geven, als je even je best doet ligt die op andere plekken voor het oprapen. Daarnaast denk ik dat met google earth je een heel eind moet komen. Ik ken eigenlijk geen enkele polder rondom Alphen waar geen karper zwemt, soms heel weinig maar vaak meer dan genoeg. Let wel op, veel water in de omgeving zit in de vergunning van de Haagse

Succes
Mark Feddema
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-06-2016 13:23

11-06-2016 15:03

Hey Andries,

Bedankt voor de reactie! We hebben ook zeker wat stekken waarvan we overtuigd zijn dat er vis zit, maar helaas nog niks hebben gevangen. We proberen vaak wat te variëren in voer en baits, maar tot nu toe dus nog geen succes. We hebben op het moment op sommige plekken erg last van heel veel planten in het water en na het binnenhalen nemen we soms kilo's aan troep mee. We hebben het idee dat hierdoor onze boilies ook niet helemaal goed zichtbaar zijn in het water, omdat ze misschien wel diep onder de planten liggen. Zijn hier enige manieren voor om dit te voorkomen? Op het moment vissen we nog heel simpel, gewoon met een standaard voorverpakte onderlijn en 2 stoppertjes met ongeveer 50 gram loot boven de onderlijn.

Mvg. Mark
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

13-06-2016 13:30

Hoi,

ik ben zelf penvisser dus daar kan ik geen antwoord op geven.
Wellicht wat meer zoeken en plekken vinden die wat meer troebel zijn en minder plantgroei hebben?

gr
Marc van Soelen
Berichten: 12
Lid geworden op: 16-06-2015 10:06

20-06-2016 12:58

Betreft de planten, zoek een plek in het water waar geen planten zijn.
Of een plek tussen de planten waar het open is.
sen ten cate
Berichten: 4
Lid geworden op: 14-07-2016 13:04
Locatie: klundert

29-09-2016 09:12

Hallo,

ik zag je bericht net voor bij komen.
ik ben zelf nieuw hier maar wat voor aaspresentatie gebruik je?
en waar bestaat je laatste meter uit dan kunnen we daar in ieder geval bij helpen wat je laatste meter + aaspresentatie zijn het belangrijkste.
stress is caused by not fishing enough.
Plaats reactie