Wat beginnersvraagjes


Plaats reactie
Sven van Bek
Berichten: 4
Lid geworden op: 21-07-2015 13:44

28-07-2015 13:38

Hallo allemaal!

Ook ik ga opnieuw beginnen met karpervissen na er jaren tussenuit te zijn geweest.
Dingen die ik al heb gedaan:
-Materiaal gecontroleerd, twee hoofdlijnen dienen vervangen te worden.
-Ingelezen
- Aantal keer bij het verenigingswater geweest

Het begint allemaal weer te kriebelen, maar toch had ik nog enkele vraagjes!
Ik ga beginnen op een verenigingswater waar het gemiddeld vangen is. Er zijn dagen dat je er vijf of zes uit haalt, en dagen dat je blankt helaas.
Aangezien ik voor het eerst ga met mijn vriendin en het wel heel leuk is als we wat zouden vangen (hoeven niet allemaal grote karpers te zijn) zit ik nog te twijfelen tussen particles en boilies, wat raden jullie aan? Word redelijk gevist hier met hoofdzakelijk boilies overigens.

Onderlijnmateriaal heb ik toendertijd weggegeven en wil voor deze keer gewoon kant en klare onderlijnen kopen, welke site is betrouwbaar? En wat voor haakmaat is aan te raden? Weerhaakloos is voor mij een pré.

Ik heb een werppijp, zijn deze nog te gebruiken of zijn deze verboden net als een katapult omdat ze als wapen kunnen dienen?

Groetjes,
Gaby Winter
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-07-2014 15:38

28-07-2015 14:32

Hallo,

Welkom hier.

Tja hoop vragen. Ik zeg qua onderlijnen ga naar de lokale hengelsportzaak kijk en zie wat je aanspreekt ik was in het begin fan van korda met name de stif rigs. Maar misschien kent de verkoper het water en kan hij je wat adviseren.

Ik ben zelf met de katapult aardig geoefend (van huis uit mortierist dus kan wel krombaandingen doen) het is verboden maar de controles die ik gehad heb gedogen ze het wel! Werppijp is voor mij het eerst wat ik hoor dat het mogelijk verboden is volgens mij niet maar ik kan daar geen duidelijk antwoord op geven.

Voor de rest ik zou wat instant gaan vissen op kleinere wateren en dan met mooi pva zakje met boilies, gecruste boilies en misschien wat pva vriendelijke partikles en voor de rest doen, uren maken veel observeren dan weet je wat je moet gaan investeren in je water.

Succes
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

28-07-2015 19:13

Werppijp is niet verboden.
Let op slagboom !
Sven van Bek
Berichten: 4
Lid geworden op: 21-07-2015 13:44

29-07-2015 09:37

Dank jullie wel!
Even voor de duidelijkheid ik wist niet of de werppijp verboden was, het is natuurlijk maar net hoe flauw de overheid is tov vissen. Vergelijkbaar met de katapult helaas.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

29-07-2015 11:20

Voor de katapult begrijp ik het wel - een beetje. Sommige katapulten kun je net 10 keer wat maden wegschieten en dan is ie alweer stuk.
Je bankstick kan ook als wapen dienen en je schepnetsteel, en je houten been :o , en weet ik al veel wat.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

29-07-2015 13:42

Precies Frenk, er zijn zoveel gebruiksvoorwerpen die als gelegenheidswapen kunnen dienen. Ik vind het dan ook een beetje kinderachtig dat een voor een visser normaal gebruiksvoorwerp als een katapult verboden moet zijn. In de ons omringende landen doen ze daar ook niet zo moeilijk over.

Ik snap best dat je niet met een katapult en een zak stalen kogels door de stad moet gaan lopen, maar dat geldt natuurlijk evengoed voor je keukenmessen.

Ik heb trouwens zelf nooit problemen gehad met een katapult, als je er een beetje discreet mee om gaat en hem wanneer je hem niet gebruikt gewoon uit het zicht opgeruimd hebt moet het wel gek gaan wil je daar ooit mee gepakt worden.

Werppijpen zijn niet verboden, terwijl je daar met een beetje oefening net zo gevaarlijk mee zou kunnen zijn.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-07-2015 15:32

Werppijp kun je meer schade mee aanrichten. Vooral met die aluminium Cobra's van vroeger, haha..

Als het niet mag op een verenigingsput, je doet het toch en je vangt ook nog meer dan de vastgeroeste garde, dan heb je vaak wel de poppen aan het dansen.. Spodden is ook al op veel wateren verboden. Niet omdat het slecht is voor de vis, niet omdat er teveel gevoerd wordt maar puur omdat de 'ouwe seikorts' het verdommen om actiever te vissen en het niet kunnen aanzien dat men door bezig te zijn wel goed vangt :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie