hulp/ tips gevraagt


Plaats reactie
kevin verbeke
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-07-2015 19:07

24-07-2015 19:14

Hey beste karpervissers,


Ik zit een beetje met de handen in t haar


ik ben een beginnent karper visser en heb reeds in totaal zo een 40 tal uren gevist sinds deze week.


ik werk met b carp hengel shimano baitrunner lood van 57 gram een veiligheidssysteem geen dobber beepers met rodpod en swingers


Vroeger toen ik een jr of 14 was ging ik reeds vissen op witvis meg de vaste hengel en dit op een topwater;6u vissen en100 vissen in het net echter bn ik toen gestopt en heb nu de hengel terug opgenomen en ga nu beginnen karperen.



Maar na 40+ uren vissen heb ik totaal nog geen actie gezien en al verschillende waters bezocht.



iemand tips om mijn viscarriere weer wat actiever te krijgen? Wat gebruiken om te lokken met wat vissen enzo



ik wil wat actie xp
kevin verbeke
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-07-2015 19:07

24-07-2015 19:16

Ik vis trouwens met bollies nu

en ben van belgie w vl ieper
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-07-2015 06:30

Die 40 uur zegt me niet zo veel, heb zelf vorige week 120 uur gevist zonder enig resultaat en ook eerder deze week in een 6tal uren 4 vissen op de mat gelegd. :roll:

Zoek een water waar echt veel karper zit zodat je op makkelijk water kan leren, op moeilijk water vissen als beginner is eigenlijk pure tijdverspilling en wordt je bovenal ook niet wijzer op.
In Nederland moet je dan meestal denken aan stadsvijvers, verenigingswatertjes en sommige poldersystemen. De wateren bij jou in de buurt ken ik niet echt, maar dit is wel de tijd van het jaar waarin dat vrij makkelijk uit te zoeken is. Rij flink wat watertjes een aantal keren af, observeer, spreek de mensen aan de waterkant, etc.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gaby Winter
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-07-2014 15:38

28-07-2015 12:40

Hallo, ik ken jou probleem ik/iedereen is misschien ook wel zo begonnen. Ik ben vaak voordat ik ga karperen op een water meerdere keren op de stek geweest. Dan ben ik een hoop informatie aan het verzamelen. Omdat ik meer disciplines doe dan alleen karper vissen brengt dat soms verder dan je zelf denkt. Ik ga vaak ook op een potentiele stek witvissen. Hier vis ik bijvoorbeeld met divers aas. Wormen, mais, maden en als ik meer vertrouwen heb ook nog wel met de method feeder en miniboilies. Hierdoor weet je al meer over water, het visbestand (althans wat je vangt), hierdoor weet je al iets over een bodem verloop, drukte qua scheepvaart etc. naast zo sessie vissen moet je ook eens goed de tijd nemen om alleen te kijken. Wat zie ik allemaal gebeuren op het water. Als ik er dan nog niet heel zeker van ben maak ik nog wel eens kleine voerplekjes aan en ga een keertje dag of wat pennen. Je moet er wel vanuit gaan dat als je een stek uitzoekt dat je toch echt wel veel tijd moet investeren. In het begin zal dat uitermate veel uren kosten maar goed je krijgt er ervaring voor terug.

Succes
Gebruikersavatar
Rob Gramola
Berichten: 42
Lid geworden op: 28-06-2007 17:38
Locatie: Ned!

28-07-2015 14:05

Hoi Kevin,

aller eerst gewoon blijven doorzetten dan komen de Karpers vanzelf wel. :wink:

Ik zelf ben na 4 jaar niet gevist te hebben net weer terug aan het statisch Karper vissen en heb er inmiddels ook zo'n 40 uur opzitten de afgelopen 2 weken, zonder vis op de mat, vind ik niet leuk maar ik weet dat het erbij hoort dus ik zet gewoon door.

Verder is het qua weer niet de meest gunstige tijd aangezien het nogal wisselvallig weer is en er momenteel veel natuurlijk voedsel in het water aanwezig is, dit zorgt ervoor dat de vangsten momenteel niet erg geweldig zijn!

Je schrijft niet genoeg hoe je precies vist maar wat mij wel meteen opvalt is je lage lood gewicht, dus dan krijg je straks een run en dan schiet ie los, dus ik zou je lood gewicht minimaal naar 80gr. (78gr.Fox lood bijv.) brengen, al zullen de meningen hier over verschillen.

Verder is een tip om te proberen zo dicht mogelijk bij natuurlijk aas in de buurt te komen al is het maar om bij je boilie op de hair te voeren, wees creatief en zoek in de hengelsport zaken. (ben ik zelf ook aan het doen)

Verder weet op wat voor water je vist, hoe diep is het daar, wat is ongeveer het bestand, wat zijn de plekken waar je Karper zou verwachten, is er veel natuurlijk voedsel en wat voor voedsel, dressuur water of maagdelijk, momenteel veel hengeldruk op het water of niet, veel verschillende dagdelen vissen, ligt er veel wier, etc!

En nogmaals gewoon doorzetten,

veel succes, Rob. 8)
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

28-07-2015 15:00

Hoi Kevin
Ik ben ook van de streek op welke wateren heb je al gevist ,in de westhoek zijn er toch enkele wateren waar behoorlijk wat karper zwemt . Waar je toch redelijk makkelijk een paar vissen per nacht kan vangen.
MVG Lorenzo
kevin verbeke
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-07-2015 19:07

28-07-2015 19:21

Ik vis momenteel op de vestingen(bij het zwembad)en daar nog niks gevangen


ben nu ook gestart met vissen op de ieperlee en er daar 1 gevangen van 2.3kg

ook al zonnebeekvijver en dikkebusvijver geweest en niks gevangen.



ik had een vast systeem waarbij de vis je lood mee trekt
heb dit nu aangepast naar een schuifsysteem.lood blijft op bodem liggen vis trekt aan enkel de hoofdlijn nu



en ik vis nu met een haak size 8 omdat ik merkte dat de vis te lang aasde op size 6.dus nu een kleinere haak en had nu een snellere run up de iepeelee.


ik vis nu ook niet meer met bollies maar met pellets met hondenbrokkengeur
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

29-07-2015 17:56

Hoi Kevin
Dikkebus is nu toevallige geen zo een gemakkelijk water of je moest aan de kant van de stenen trap kunnen zitten . En de ieperlee als het de hogevaart is zoals dat genoemd wordt is nu toch bekent als moeilijk water ,zonnebekevijver ken ik niet echt ik vis niet op formaat badkuipvijvers.
En de vesting is toch ook al vele jaren een lastig geval om vis te vangen ,3 van de 4 wateren die je opsomt zijn gewoon moeilijke wateren vandaar de tegenvallende vangsten.(De rest stuur ik via pb door)
MVg Lorenzo
Plaats reactie