Voer regeltjes, aanpak, strategie


Plaats reactie
Gaby Winter
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-07-2014 15:38

30-06-2015 17:19

Hallo allemaal,

ik ben naast het roofvissen ook gaan karper vissen. Deze vissen hebben me gek gemaakt. Ik heb al een wat gelezen en gekeken. Toch zijn er wel wat zaken die ik graag eens beter onder de knie zou willen hebben.

Ik ben begonnen met karperen met een pennetje, gewoon watertjes (gracht elburg, kolkjes en polder sloten/vaarten) geobserveert, paar blikjes mais voerplekjes maken en gaan!! Met leuk resultaat. Toen toch met drijvend vissen gaan stunten en proberen. Ook leuke resultaten. Nu ben ik meer richting het statische vissen gegaan.

Hierbij ben ik begonnen met mijn stekken uit te peilen op de vaart daarna met pva aan mijn rig een soort van voerplek op te bouwen. En lekker instant te gaan vissen. Toen liepen de resultaten iets terug. Ik ben daarna gaan denken. Voerplek opbouwen dus meer tijd investeren tijdens het instant vissen dus langere sessies maken, bollen en mais bijvoeren, hennep en andere partikels dan kom je er achter vanaf hoelaat ze gaan fourageren en registreer ik vangsten.

Nu weet ik als je op bepaald water zit je veel tijd en energie in je stek moet steken. Nu wil ik dit graag gaan doen. Maar hoe?

Ik dacht zelf aan een partikelmix en dan met regelmaat voeren, niet op een kluit maar rond en om de stek. Maar hoeveel? Ik zie mensen kilo's lomp het water in plompen. Is dat verstandig? Voeren jullie gevarieerd? Met bijvoorbeeld pellets of juist met gecruste boilies?
Waar moet ik op letten als ik een voerstek ga aanmaken en wil onderhouden? Het is voor mij in dat opzicht nog maar een raadsel.

Mijn idee is wel als ik dit wat onder de knie krijg ga ik dan pas het grotere water opzoeken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Gaby Winter
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-07-2014 15:38

01-07-2015 16:57

niemand toevallig? :oops:
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

01-07-2015 22:06

Hallo gaby, het voeren wordt vooral gedaan om aasgewenning te creëren .
De vis het vertrouwen geven in je boilies.
Daarnaast is werkt het bij aan de vissen het vertrouwen te geven om op een bepaalde plek te azen zonder gehaakt te worden .
Als de vis keer op keer aas vind op een bepaalde plek (jouw voerstek ) dan zal deze telkens terug keren om weer eten te vinden .
Er zijn geen voorgeschreven regels mbt voeren , het enige risico is dat als je wilt gaan vissen er iemand op je voerstek vist.

Persoonlijk vis en voer ik enkel met boilies, tijgernoten en hennep.
De hoeveelheid hangt af van het jaargetij, in de winter voer ik amper ( hooguit wat verkruimelde boilies tijdens het vissen zelf).
In de zomer kan het bijna niet teveel zijn ( afhankelijk van het water dat je bevist en de mede vissers ) je kunt gerust 5 kilo over een grote zone voeren omdat de vis actiever is dan nagenoeg passief in de winter.

Gr Jeffrey van osch
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Plaats reactie