kanaal of vijver?


Plaats reactie
lorenzo de baere
Berichten: 5
Lid geworden op: 05-08-2014 19:16

05-08-2014 19:46

Hallo,
Bij deze wou ik even weten wat jullie verkiezen kanaal of gewoon vijver?
Op kanaal zit stroming, gebruik je best grotere bollies maar zit ook zwaarder gewicht of niet?
Een vijver is meestal meer relaxed, minder lawaai maar vaak kleinere vissen?

Mvg
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

06-08-2014 00:30

Denk dat je in beide gevallen er naast zit....
Op vijvers en putten kan je vaak wel degelijk dikke bakken vangen maaaaar wil je er wel vissen op een plasje van bv. 6 hectare en 20 vissers???
Kanaal vissen is weer een hele andere tak van sport.... je zit vaak helemaal alleen en is vaak een taaiere visserij en moet je wel liggen. Je kan momenten hebben dat je in een nacht 15 aanbeten krijgt maar je kan ook 10dgn voor 1 vis zitten.
Het is net waar je je prettiger bij voelt...... persoonlijk kies ik voor kanaal of grootwater visserij.... daar en tegen hou ik me ook niet bezig met gewichten, ik wil de sterkste en de wildste vissen vangen... vissen die het uiterste van mijn materiaal eisen, ook al is t maar een vis van 8kg. Daar geniet ik van...... waar geniet jij van?
Het is een beetje appels met peren vergelijken in mijn ogen.
lorenzo de baere
Berichten: 5
Lid geworden op: 05-08-2014 19:16

06-08-2014 14:21

Bart beentjes schreef:Denk dat je in beide gevallen er naast zit....
Op vijvers en putten kan je vaak wel degelijk dikke bakken vangen maaaaar wil je er wel vissen op een plasje van bv. 6 hectare en 20 vissers???
Kanaal vissen is weer een hele andere tak van sport.... je zit vaak helemaal alleen en is vaak een taaiere visserij en moet je wel liggen. Je kan momenten hebben dat je in een nacht 15 aanbeten krijgt maar je kan ook 10dgn voor 1 vis zitten.
Het is net waar je je prettiger bij voelt...... persoonlijk kies ik voor kanaal of grootwater visserij.... daar en tegen hou ik me ook niet bezig met gewichten, ik wil de sterkste en de wildste vissen vangen... vissen die het uiterste van mijn materiaal eisen, ook al is t maar een vis van 8kg. Daar geniet ik van...... waar geniet jij van?
Het is een beetje appels met peren vergelijken in mijn ogen.


ben nog maar 1 keer op kanaal geweest hadden we mooie shub in 3 uur te vangen.
Ik vind eerlijk gezegt kleine karpers veel meer vechten voor hen leven dan een dikke.
Vaak bij kleine krijgt ik echt een gekke run, en das natuurlijk wel heel interessant.
had 1 keer op een vijver dat we de biepers niet hoorden Door de regen op parasol.
En toen we het hoorde had de kleine karper bijna 250meter van me molen getrokken.
Was dom verbaas dat karper van 4 kg zo hard vocht voor zijn leven, maar de dril was enorm plezant.
ik ga meestal op vijvers vissen en we vangen er ook maar 2-3 per nacht.
stel ik het mij voor of zijn karpers s'nachts actiever?

Mvg
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

06-08-2014 22:17

Vaak bij kleine krijgt ik echt een gekke run, en das natuurlijk wel heel interessant.
had 1 keer op een vijver dat we de biepers niet hoorden Door de regen op parasol.
En toen we het hoorde had de kleine karper bijna 250meter van me molen getrokken.


Kijk je dan niet naar je hengels? Wat doe je dan in hemelsnaam? Sta je met je rug naar de hengels toe of zo?

Of zoals volgens mij Kees al in een ander topic zei: ik heb me voorgenomen me niet meer te verbazen, maar het is me weer niet gelukt.
Gebruikersavatar
Gregory Buytaert
Berichten: 18
Lid geworden op: 30-07-2014 23:29
Locatie: Edegem

06-08-2014 23:59

Wat een top antwoord !! ik lag letterlijk ff met men hoofd op de bureau van het lachen..

niet tegenstaande is het wel een leuke anekdote waar meerdere vissers is bij moeten stilstaan..
Ni trekke, ni wille !
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

07-08-2014 09:40

Het is zomer, mooi weer.. Mooi weer vissers..

Jammergenoeg kunnen we maar nog een maandje of 2 max lachen om dit soort dingen, voordat de mooiweervisserts weer hun schulp in trekken.
Gebruikersavatar
Justin Berger1
Berichten: 6
Lid geworden op: 17-12-2014 11:48
Locatie: Hoensbroek

17-12-2014 21:23

Hallo Lorenzo,

Misschien kun je beter op vijvers en plassen blijven oefenen. Kanaalvisserij is niet altijd even makkelijk, dat je binnen 3 uur een vis ving kan puur geluk zijn. Vaak zitten vissers dagen zonder vis. En je beetmelder niet horen vanwege de regen is niet ideaal, vis je namelijk tegen een obstakel of wat dan ook kun je een vis op het kanaal wel vergeten. Het zijn niet de visjes die op een vijver rond zwemmen. Maar ik wil je veel succes wensen met je keuze!

Justin Berger
Frank Barchem
Berichten: 22
Lid geworden op: 20-11-2014 04:03

22-12-2014 04:53

Ik ben het er niet mee eens. Als je binnen 3 uur toch een vis weet te vangen op het kanaal, blijf er dan ook vissen. De internet staat er vol mee, lees en vooral begrijp het ! Pak het beter aan, maar maak het vooral niet moeilijker!
Blijf op dat stek vissen, leef mee met de omgeving en de vis zelf. Kijk goed, wat er rondom het water gebeurd, waar en wat de activiteiten zijn. Leer kennen wanneer de vis er is, hoe je de vis eventueel meer kan aantrekken. Verdiep je erin, maar nogmaals maak het je niet te moeilijk.
En dit alles doe door velen uren te draaien..ga je niet vissen ? Gewoon gaan kijken, rustig rondlopen en goed kijken, denken hoe het het beter kan aanpakken.

Denk je dat je al het uiterst beste uit de kast hebt gehaald ? Dan gewoon verder vissen hoe je het nu doet, door velen uren te gaan zitten zul je toch automatisch anders over gaan denken.
Blijf er vooral vissen, als je het nu laat liggen dan loop je de risico dat je over enkele maanden helemaal niets meer vangt daar. Miscchien loopt het momenteel lekker daar en is het een mooi stek, waar de karper even blijft ' hangen' ..Kanaal kan echt heel raar worden, kanaal vissen is zeker niet makkelijk. Je moet het begrijpen, goed kijken,denken..vang je vis blijf daar dan ook een tijdje vissen en ga vooral niet een ander stek zoeken..doe dat wel als je veeel tijd hebt.

Op een vijvertje zul je meer vangen, kun je meer experimenteren, dingen uitproberen etc..maar de kanaal is toch wel altijd de avontuur..

Succes
Robin Haakman
Berichten: 39
Lid geworden op: 31-08-2012 18:14

04-03-2015 01:32

Voor mij ligt tegenwoordig ook een grotere uitdaging aan het kanaal, ondanks dat de omgeving veelal een stuk minder interessant is(lees rustig) vind ik het zelf een groot voordeel dat de hengeldruk daar een stuk minder is. Daarnaast vind ik de sport die je hebt aan een kanaalkarper een stuk groter, daarnaast weet je nooit wat er langs komt zwemmen. De spanning dat er een echte beauty op de kant kan komen die niet al 100 keer is gevangen maakt dat dit voor mij een echte uitdaging. Helaas gaat het vaak ook gepaard met blanks, maar zit de vis op je stek dan blijft het vaak niet bij maar een vis en volgen er nog meer.
Plaats reactie