beginnende karper visser met een beperking


Plaats reactie
quinten post
Berichten: 7
Lid geworden op: 12-01-2013 00:01

12-07-2014 02:57

Ik vis een paar x per jaar met iemand op karper en steeds als ik beet heb krijg ik mijn vis niet binne of ik raak uitgeput door mijn ziekte wat kan ik tegen doen wil het zo graag maar het lijkt wel of de vis te sterk is voor mij heb iemand advies voor mij en wat is nou goed lijn voor bijv op een karper put ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem gr quinten :D 8) :cry:
Dennis Visser
Berichten: 54
Lid geworden op: 14-07-2013 23:25

12-07-2014 07:14

Wat is je beperking als ik vragen mag? Misschien kan iemand je helpen met tips. Is je andere vraag wat een goede lijn is om mee te vissen? Dit hangt van heel veel zaken af. Begroeiing, obstakels, afstand enz enz.

Zelf vis ik met 0.30 shimano technium. Voor mijn visserij (binnenwater, putten, kanalen, polders) sterk genoeg en geen klachten over.
Daniël van Es
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-05-2013 09:05
Locatie: Vianen

12-07-2014 09:06

Inderdaad wat voor beperking heb je lichamelijk, verstandelijk of anders.
Zelf heb ik namelijk ook een fysieke ( lichamelijk ) beperking want door een motor ongeluk ben ik mijn linkerhand kwijt geraakt. Ik viste voor het ongeluk al volop.
Daar ik nu een prothese heb die niet van echt te onderscheiden is en elektrisch aangestuurd word
doe en kan ik alles nog als voorheen.
Als ik je verhaaltje zo lees is je conditie een grote mate van beperking.
Je bent ieder geval al met een vismaat, probeer je energie te sparen voor het moment dat je beet krijgt
laat je spullen meenemen en opzetten door je vismaat bijvoorbeeld.
Maar iets meer info over je gesteldheid zou fijn zijn dan kan men meer meedenken over je situatie.

:)
quinten post
Berichten: 7
Lid geworden op: 12-01-2013 00:01

12-07-2014 10:49

ik ben nier patient en heb een mortoriek achterstand kan weinig met me handen doen
Dennis Visser
Berichten: 54
Lid geworden op: 14-07-2013 23:25

12-07-2014 12:26

Misschien kan je een soort gordel maken/ kopen waar je je hengel in kan doen (ala wicked tuna op tv). Dit scheelt al in de kracht die je moet zetten om je hengel vast te houden. Je zou ook aan molens kunnen denken die een grote slag hebben (veel lijn binnen halen met 1 draai aan de slinger).
Ik weet niet of je in een rolstoel zit, maar als dit niet zo is is het misschien wat om zittend ( vanuit een stoel) te drillen, scheelt ook weer inspanning.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

12-07-2014 14:43

quiten je lijn heeft er niet veel mee te maken je kan wel gevlochten nemen bijvoorbeeld om dan je vis snel te landen maar daardoor kan je de vis alleen maar beschadigen..

maar je ben gauw moe,... ben je dat al als je aan het vissen ben en hoe vis je is het alleen 1 dag of doe je ook nachtvissen??
want als je nachtvist zorg dan idd dat je vrienden met wie je gaat je spullen dragen en opzetten,.. meer kan ik daarbij ook niet bedenken.

En is het niet mogelijk dat als je een vis beet heb en je moe ben je de hengel even over geeft aan je vismaat of in een soort beugel kan zetten net zoals de strandvissers doen. Dan kan je vanuit die beugel gewoon met 1 hand je molen gebruiken,.. enige nadeel is wel dat je de vis minder goed kan sturen dus zou ik niet op plekken gaan vissen waar je snel vast zit of kan zitten of waar veel bomen en takken in het water hangen ect ect, maar dus gewoon een zeer open plas.

maar goed ik heb nog wel een andere oplossing voor je, want dan zou je andere molens moeten kopen en wel deze: http://fishingabilities.com/test/reel.html kosten 130 usd en zijn dus met 1 hand te bedienen zowel je lijn binnen halen als afremmen van je molen..

succes.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... x47Vm3W8gI
Oja joh!!!
Mark van Ommeren
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-11-2011 16:08

12-07-2014 18:36

Hey Quinten,

Ik zou je kunnen doorverwijzen naar de Stichting vissen met een Beperking(http://www.vimebe.nl/) deze stichting heeft meer ervaring met het helpen van vissers met een beperking, en van een aantal van de bestuursleden weet ik dat ze op karper vissen, en zouden mogelijk een oplossing voor jouw probleem kunnen hebben.

Met vriendelijke groet,

Mark
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

12-07-2014 23:26

Ha Quinten,

Laat anders een keer weten als je op pad wilt, wil je best helpen. Heb evt. korte stalker hengels die misschien wat fijner drillen.

Ik woon zelf in Alkmaar, heb een auto dus kan je ook ophalen als dat nodig is!

Ik hoor het wel!
quinten post
Berichten: 7
Lid geworden op: 12-01-2013 00:01

14-07-2014 00:34

echt fijn om te zien dat er zo veel vissres advies weten en ik hoop dat er meer reacties volgen hierzo ik zie dat er meer mensen begrip hebben voor mijn probleem en ik neem die adviezen echt ten harte ik hoop er meer te verwachten :D
Gaby Winter
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-07-2014 15:38

14-07-2014 16:56

Hoi quinten,

mijn neefje heeft een openrug en spasme, door te vissen komt hij tot rust. Hij heeft een bepaald schort om zijn rug waardoor de hengel in zo houder kan en vanaf zijn schouders 2 banden om zijn hengel kan doen. Hierdoor hoeft hij alleen maar met zijn bovenlichaam naar achter/naar voren te gaan en kan hij enkel met zijn hand de molen bedienen. dit doet hij ook vanuit de rolstoel. Daarnaast heeft hij goede begeleiding/vismaat die hem helpt. Daarnaast informeer wel goed naar visplekken veel zijn slecht te bereiken of moet je best eind voor verplaatsen. Dit kost ook onwijs veel energie.

Tips qua spullen; zorg dat je banksticks hebt die lang kunnen uitschuiven. Als je zittend vist zou je links en rechts je hengels kunnen "stallen" zodat je er makkelijker bij kan.
voor de rest laat je zeker niet beperken voor wat niet lukt en geniet wat wel lukt dat maakt je visdag zeker geslaagd
quinten post
Berichten: 7
Lid geworden op: 12-01-2013 00:01

20-07-2014 17:33

oke waar kan ik zn riem vinden dan en ik vis vaak al met vrienden die me helpen en altijd leuk dat zo veel mensen belangstelling tonen voor je beperking :D :D
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

21-07-2014 10:19

Wellicht misschien handig informatie; op visplanner.nl kan je ook rand-dingen aanvinken als: *Vissteiger of visstoep
*Aangepaste visstek

Hierdoor kan je wellicht ook een goede stek vinden.
Plaats reactie