Leidsevaart


Plaats reactie
Mario Zwet
Berichten: 16
Lid geworden op: 23-05-2014 16:00

23-05-2014 16:10

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar nu heb ik toch wel het gevoel dat ik jullie raad/advies nodig heb.

Ik vis al enkele jaren (mooi weer + bbq), maar de laatste tijd serieus. Ik vind het statisch vissen geweldig dus dit doe ik dan ook. Echter heb ik 1 probleem: ik vang nooit wat.

Nu heb ik de laatste tijd enkele stekken plekken geprobeerd zoals de Leidsevaart (ter hoogte van Lisse) en het Spaarnwoude gebied (Houtrak). Toch ving ik hier niks (op enkele brasems na). Nu heb ik deze sessie's redelijk geëxperimenteerd. Ik heb verschillende aassoorten gebruikt (boilies 20mm, kleine boilies 15mm, mais, tijgernoten, popus en combinatie's hiervan). Ook qua stekken heb ik wel wat geprobeerd (bij T splitsing, overkant, eigen kant, iets verder uit de kant, riet, overhangende bomen). Ik viste met strakke lijnen en slappe lijnen.

Ik vis met een simpele safety rig met handgemaakte onderlijntjes (als ik ze over mijn hand haal dan haken ze altijd door de kromme haak). De onderlijntjes zijn verschillend qua lengte's (tussen 10 en 15cm).

Nu ben ik me ervan bewust dat de wateren welke ik noem behoorlijk tot veel bevist worden. Toch zie ik er ook wel een uitdaging in om hier op deze wateren dan wat te vangen. Alleen lukt dit (nog) niet.

Nu ben ik benieuwd of jullie wat tips hebben wat ik nog zou kunnen proberen. Zijn er mensen van jullie die deze wateren succesvol bevissen en mij wat tips kunnen geven?

Alvast bedankt.

Groeten Mario
jasper den hoed
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-02-2011 11:40

23-05-2014 19:13

beste,