een poging tot vangen.. jammerlijk mislukt..


Marco Kuiper
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-04-2014 08:09

28-04-2014 16:36

Ik heb dit hele weekend gevist.. Ik ben vrijdag eerder van het werk weg gegaan, mijn spullen verzameld en een plek gezocht.

Voordat ik eindelijk zat, was ik wel 1:30 uur verder... mijn god wat een gesjouw.. moest nog een stukkie lopen van de auto naar de door mij gekozen plek
Afbeelding

Dan nog de tent opzetten en stretcher neerzetten enzo en alle andere meuk ergens neer zetten..
Afbeelding

Vervolgens gevist 'daar'
Afbeelding
en daar
Afbeelding

En gewoon HELEMAAL NIETS vangen he.. owja, zaterdag ochtend nadat ik zowat uit mijn tentje ben gebliksemd en gedonderd en niet te vergeten.. geregend.. 2 ranzige brasems..
Daarna nog een erg grote brasem.. en die kreeg het voor elkaar, in nauwe samenwerking met mij, om de draad te breken, omdat ik die vis niet in mijn mooie schone netje wilden hebben..probeerde ik hem in het water te onthaken.. :roll:

Eerder, dag 1, uur 1.... had ik mijn eerste worp.. jaja.. de eerste.. Freaking meteen in DIE BOOM >plaatje met boom< Na 30 minuten etteren en proberen mijn zojuist gekochte lijntje weer los te krijgen... RIEN DE KNOTS! Pats.. zei de lijn.. en ik stond met een enorme klos garen om de top van mijn hengel.. werkelijk waar..totaal in de knoop.. :x

Nu zit je daar eigenlijk direct aan de in/uitgang van de boothelling. 1 voordeel..ze gaan niet zo hard, en je ziet en hoort ze aankomen. Op gegeven moment ergens later op de zaterdag kwam er een mooi bootje voorbij, wat ik gevangen had.. dus ik zeg.. 3.. duim omhoog van schipper.. "Brasems! riep ik er achter aan" Duim naar beneden van visser.. Er was inmiddels weer ruim een uur voorbij, zonder enige actie aan de hengels.. en toen kwam het bootje langs, en die moest de boothelling op.

Hij lag in dat stukje water wat op de foto met de tent, tot achter de tent doorloopt, want daar is de helling.. Hij vroeg, waar zit je dan te vissen dat je nog niks hebt.. dus ik wijs hem de plekken aan..

Hij zucht en schut nee.. dat is niet goed. Hij ging even zijn boot op de trailer parkeren, en dan kwam ie nog even terug om wat te vertellen.

Blijkt dat opzich de plek bij de boom wel OK is, maar dan aan de meest linkse pijl zeg maar.. maar aan de rietkraag is het niks. Ik moest verder naar links
Afbeelding

Hij had op beide plekken daar altijd goed en met regelmaat gevangen. Hij liet me foto's zien van die plek, en de vissen die hij daar heeft gevangen. Fantastisch, dat moet ik hebben! Iemand die weet waar ze zitten! :D Hij wierp ook nog een blik op het voer.. dat was ok.. en de onderlijntjes en voorloop lijntjes etc. Heeft toen een betere aan de hengel geknoopt, beetje getest of de haak in zijn hand wilde prikken.. en dat was goed.. hij prikte :wink:

De rest van de zaterdag, zaterdagnach, en zondag tot 18:00 uur.. daar gezeten. Af en toe uit pure wanhoop nog eens midden tussen in *hij gaf aan daar ook wel eens gevangen te hebben* maar helemaal NIKS! :( :-?

Wel lekker gekampeerd hoor, dat wel.. veel leuke beestjes gezien.. zelfs een ijsvogel!! :o 8) wat toch redelijk zeldzaam is.. hoop mega sjaggie waterhoentjes, eidereenden, ganzen en rotganzen :wink:

Maar ik doe toch iets niet goed blijkbaar.. ARGH! :roll:
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

28-04-2014 17:46

Troost je,blanken hoort erbij,zelf ook geblankt dit weekeinde.
Trouwens mooie stek daar.
Had je eerst gevoerd?
Geen paai gezien?
Andere vissers die stek reeds bevist?
Hier was de oorzaak paaiende brasem en de karper maar vreten van dat brasemkuit.
Verschillende redenen mogelijk.
Het heet nog altijd vissen en niet "vangen".
Alhoewel ik je wel begrijp dat het niet leuk is na veel moeite en voorbereiding geen karperbeet te krijgen.
Gewoon uitzoeken wat de oorzaak is want die is er meestal wel.
Veel succes en niet opgeven,de beloning komt wel.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Briann Alma
Berichten: 72
Lid geworden op: 18-02-2014 18:41

28-04-2014 18:03

Soms zit het mee en soms zit het tegen... Wat ik je zou aanraden is minder luisteren naar wat andere vertellen, en doen wat je gevoel zegt en waar je vertrouwen bij hebt. :wink:

Succes verder, het is zeer zeker een schitterende stek om te zien.
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

28-04-2014 18:22

Hey Marco,

Mooi verhaal en prachtige stek :D

Waarop baseer je de gekozen plekken? Puur op hoe het er boven water uitziet?
Heb je wel eerst gepeild op de plekken om te zien of het er niet 20 cm diep is met een halve meter blubber?

Verder sluit ik me aan bij Peter en Brian... Blanken overkomt ons allemaal wel eens.
Hoop dat je je volgende sessie wel wat vangt.

Groet Jeffrey
Marco Kuiper
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-04-2014 08:09

28-04-2014 22:32

Het is een heerlijke plek om te zitten. Het is een park, en dus is alles redelijk begaanbaar, je hebt geen machette nodig om ergens te komen iig :) Dat is wel eens anders bij mij in de buurt.
Het voordeel van deze stek is dat het niet direct aan een pad ligt waar mensen voorbij komen. Alleen heel veel bootjes. Maar goed, dat schijnt vele karpervissers niet dwars te zitten. Er wordt daar met enige regelmaat gevist. Zo ook door de man die mij hielp aan de waterkant.

Ik ben elke keer de afgelopen week/weken daar wel langs gereden, en heb daar niet iemand zien vissen, in ieder geval niet lange sessies.
Ik zag geen paai gedrag.. Heeeel af en toe zag ik een vin of een rug boven water komen.. maar dat was zeldzaam.. wel veel kleine vis die sprong, tegen het vallen van de avond.
Ik heb niet voor gevoerd. Ik heb puur gevoerd vanaf dat ik daar zat. Brasem zat er dus wel.. ook niet heel veel, maar toch wat :P
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

28-04-2014 22:49

Hallo.

Ik was je verhaal aan het lezen wat heel leuk was.
En opeens zie ik wat bekends.
Die stek ken ik is vlak bij.
Op zich een leuke stek maar het gehele water is voorzien van een dikke laag bagger.
Dus langere onderlijn of chod gebruiken.

Langs die drijvende palen is een taluud.
Achter die palen is het ong 60 a 80 cm diep.
Dus zoek het talut op en vis er net tegen aan.
Je kan ook langs het dijkje links van je achter die palen op het ondiepe stuk vissen.
Lekker snel warm nu.
Zie er vaak vis (en vissers)
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

29-04-2014 09:32

Blanken hoort erbij.. Probeer meer info over je stek te krijgen. Voer eens een paar daagjes paar handjes voor. succes!
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Marco Kuiper
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-04-2014 08:09

29-04-2014 15:23

benjamin Mazereeuw schreef:Hallo.

Ik was je verhaal aan het lezen wat heel leuk was.
... je achter die palen op het ondiepe stuk vissen.
Lekker snel warm nu.
Zie er vaak vis (en vissers)


Weet jij niet een paar stekken waar je nog meer lekker kan vissen?
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

29-04-2014 16:20

Marco Kuiper schreef:Weet jij niet een paar stekken waar je nog meer lekker kan vissen?

waarom wil je het nu al opgeven? Je hoort goede berichten en krijgt aardige info en dan vraag je naar nieuwe stekken!? :P
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Marco Kuiper
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-04-2014 08:09

29-04-2014 17:31

Omdat dit zo ongeveer de enige plek is die ik weet :P En deze is met enige regelmaat bezet, dan moet ik toch mijn vislusten op een ander water botvieren :)
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

29-04-2014 17:44

Juist dan is het mooi om er het eenen ander te leren, en zeker NIET opgeven.
Ook wij lopen wel eens (soms vaak) tehen blanks aan (geen vis), dus lekker proberen, goeie tips gekregen, dus, lekker vissen en misschien wel lekker vangen!
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

29-04-2014 20:07

Er is hier in de buurt zoveel water waar je prima kunt vissen.

Maar probeer eens wat voor te voeren.
3 dagen wat boilies erin doet het altijd goed hier.
Instand weinig success gehad.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

30-04-2014 09:47

Marco Kuiper schreef:Omdat dit zo ongeveer de enige plek is die ik weet :P En deze is met enige regelmaat bezet, dan moet ik toch mijn vislusten op een ander water botvieren :)

Waar woon je dan? Lijkt me niet al te lastig een water te vinden waar karper zwemt..

p.s. tip: gebruik eens google earth of maps..
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Marco Kuiper
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-04-2014 08:09

30-04-2014 17:14

enkhuizen. Veel plekken waarvan ik denk.. ja.. super... zijn lastig te bereiken met de auto :P maar ik vind er wel een paar hoor. 8)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-04-2014 17:49

Koop een trolley of minimaliseer je spullen. Laat dan de gedachten van een auto in de buurt of achter je reet wegebben en denk:

Minder kans op stek bezet
Meer kans op mooie ongerepte plekjes

Win win :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-05-2014 10:38

Piep, miauw, piep, miauw ......

Dan vis je potdikkemme aan een boothelling, waar een van de kenmerken is dat er auto's moeten kunnen komen om de boten te lanceren. En dan nog durf je te peewen over een stukkie lopen met je spullen?
De tent staat nondeju gewoon op de bandensporen van auto's.

Maar genoeg geklaag ....

Stap eens op de fiets en rij eens een rondje door jouw omgeving. Het barst daar werkelijk van de mooie polder stelsels met de meest fantastische kruisingen, driesprongen, bruggen, inhammen met en zonder bomen in / aan het water. Om van te watertanden .......

Maar JIJ moet op pad, dat kunnen wij niet voor je doen. En karpervissen is nu eenmaal werken.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

01-05-2014 12:10

Marco Kuiper schreef:enkhuizen. Veel plekken waarvan ik denk.. ja.. super... zijn lastig te bereiken met de auto :P maar ik vind er wel een paar hoor. 8)

hahaha je woont zowat op het water, de grootste moeite om plekken te vinden waar geen water is ;).

Voor goede visstekken in jou omgeving maak ik me geen zorgen, of je de moeite wilt nemen om ze te vinden wel. Investeer inderdaad (zoals hierboven ook vermeld) om te beginnen eens 1 dagje met mooi weer op de fiets en fiets eens een rondje door de polders en langs de kanalen.. Kijk goed rond en schroom niet om af en toe eens te stoppen om de plekken nog beter te observeren.

Letterlijk een aangewezen/voorgekouwde plek op dit forum krijgen moet je niet op rekenen.. Is ook een stuk minder leuk en geeft minder voldoening dan je het echt zelf hebt gevonden/aangevoerd/gevangen..
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Marco Kuiper
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-04-2014 08:09

01-05-2014 17:18

Even over die plek waar ik zat; die bandensporen zijn van trekkers, die er soms in gaan voor werkzaamheden.. de auto kan daar niet in hoor :) Is afgesloten met grote zware boom helaas. En deze plek was inderdaad nog redelijk te doen uiteraard. Maar veel watertjes die ik zie zitten zo dicht aan de weg, daar kan je niet even de auto stoppen (geen ruimte...stukje gras van een meter met bomen..) 1 keer gedaan, wat me meteen een bezoekje opleverde van die jongens in de gestreepte auto's. Of ik daar niet de auto wilden neer zetten, met het oog op langs rijdend verkeer. oops.. ja agent, tuurlijk agent.. zal ik nu dan snel weg gaan? 8)
Ik heb nog wat andere plekken in gedachten, zoals deze, van links naar rechts 2 foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Ik had begrepen dat ze ook vaak bij duikers zitten. Dit leek me dan ook wel een leuke stek of zie ik dat verkeerd?
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

01-05-2014 18:07

Hey Marco,

Ik zou lekker langs die smalle slootjes gaan struinen. Oppervlakte vissen of met een pennetje.
Persoonlijk zou ik daar niet zo snel statisch gaan vissen. Het lijkt een beetje klein. Uiteraard betekend dat niet dat je er niet kan vangen. Das puur persoonlijke voorkeur.

Groet Jeffrey
Marco Kuiper
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-04-2014 08:09

01-05-2014 18:14

met een pennetje vissen, ik zou niet weten hoe ik dat moet gaan doen. Lijkt me ook moeilijker dan met werploodje en verklikker of niet? Als je met een pen vist, moet je dan ook boilies gebruiken? oppervlakte vissen lijkt me inderdaad ook super.. dat heb ik vroeger wel eens gedaan, met van die houten bolletjes aan de lijn.. en een stuk broodkorst ofzo :)
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

02-05-2014 10:04

Marco Kuiper schreef:met een pennetje vissen, ik zou niet weten hoe ik dat moet gaan doen. Lijkt me ook moeilijker dan met werploodje en verklikker of niet? Als je met een pen vist, moet je dan ook boilies gebruiken? oppervlakte vissen lijkt me inderdaad ook super.. dat heb ik vroeger wel eens gedaan, met van die houten bolletjes aan de lijn.. en een stuk broodkorst ofzo :)

Dan zou ik eens beginnen met penvissen! Leer je veel meer van, en ook sneller te vangen.

stuitje op je hoofdlijn, dobbertje, loodjes, haakje. Je kan met boilies maar ik zou gewoon lekker maisje oid doen.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
John Kalmeijer
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-04-2013 15:30
Locatie: Gouda

03-05-2014 14:43

Wel erg jammer dat ze denken dat ze kunnen vissen door een paar lijnen met lood het water in te gooien terwijl ze niet eens weten hoe ze met een pennetje moeten vissen.
Lang leven de commercie.
Marco Kuiper
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-04-2014 08:09

05-05-2014 11:10

Waarom zou ik eerst met een dobber moeten vissen voordat ik met een setup met lood zou gaan vissen? Dat heeft volgens mij meer met voorkeur te maken dan met het zogenaamd 'kunnen' vissen.
:roll:
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

05-05-2014 15:33

Marco Kuiper schreef:met een pennetje vissen, ik zou niet weten hoe ik dat moet gaan doen.


Met de pen ben je veel mobieler daar je veel minder materiaal mee hoeft te zeulen. Ideaal om stekkkenkennis op te doen en mocht het op de ene stek niet willen kun je gemakkelijk naar een volgende stek verkassen. Kans dat je wat vangt wordt daardoor ook groter.

Kijk even in de afdeling penvissen daar staat genoeg info.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-05-2014 15:40

Nee, dat heeft te maken met het hebben van een goede basis voor je met vast lood gaat vissen. Met het leren observeren, je aanpassen aan omstandigheden, met kansen creeëren. Als je aan dat alles geen boodschap hebt en je liever alleen een paar bonken lood in het rond slingert is dat jou keuze, kom dan alleen niet hier klagen dat je te weinig vangt.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl