Plotseling kouder, slecht of goed?


Plaats reactie
Johan Winter
Berichten: 33
Lid geworden op: 09-07-2013 18:24

08-10-2013 21:06

Hallo vissers,

Volgende week zit ik een midweekje met mijn gezin op een bungalow park in Nederland.
Het plan was/is om ook in totaal een uurtje of 12 te vissen. Misschien iets van drie keer vier uurtjes.
Om wat te kunnen voeren even vier kilo duivenvoer en vier kilo kippengaas gehaald en daar tussendoor moeten dan natuurlijk ook wat boilies of kikkererwten afhankelijk waarmee ik vis op dat moment.

Nu lees ik echter dat het volgende week ineens een stuk kouder gaat worden, overdag een graad of 13 en in de nacht 4 à 5 graden. Vinden jullie dit goed of slecht voor de vangst mogelijkheden?
Moet ik nu ander voer of andere aas gebruiken? Her idee was om met toastend hennep en scopex boilies te vissen. Met de andere hengels misschien met kikkererwten of maïs.

Hoor graag wat jullie van deze approach vinden en of jullie, met betrekking tot het weer nog goede tips hebben. Het watertje op het park is niet groot en ongeveer 1 1/2 tot 2 meter diep.

Gr.
Johan
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

09-10-2013 08:08

ik lees graag hoe je het hebt aangepakt en wat het resultaat was
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

09-10-2013 18:21

Ik zou zeggen leg ze op diepere punten o.a. In het midden
Als die dieptes ongeveer gelijk is zal het niet egt veel uitmaken
Want als het water wat kouder word na zoom 14 15 graden merk ik wel dat ze toch veel azen
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-10-2013 19:02

Kou zon windstil

of

Kou regen wind





That's the question!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Johan Winter
Berichten: 33
Lid geworden op: 09-07-2013 18:24

09-10-2013 20:03

Sven van Anrooy schreef:Kou zon windstil

of

Kou regen wind





That's the question!


Volgens mij zal het kouder, beetje regenachtig en weinig wind worden als ik de weerberichten mag geloven. Nog niet echt input over mijn plan t.a.v. aas en voer keuze gezien. Niemand iets zinnigs daarover te delen?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

09-10-2013 20:12

Wacht even het weerbericht af. Zoals het er nu naar uit gaat zien, zal het sowieso al onder de normale temperatuur zakken (mist, water is warmer dan luchttemperatuur) en de afkoeling kan gaan beginnen.
De weersvoorspellers zijn niet zo best in voorspellen heb ik ervaren, dus daar kun je niet op rekenen.

Zorg in ieder geval dat je op diepte zit (ook half als dat kan), maar leg een hengel gerust eens op het ondiepe, dit kan verrassingen opleveren. Mag drie hengels, dan zou ik dat zeker doen. Dus: een diep, een ondiep en een ertussenin. Houd de vis in de gaten wat die gaat doen in welk dagdeel. Gaat het zonnetje schijnen, of juist niet, waar zijn ze actief, noteer dat voor jezelf. Zijn ze niet actief, dan op je gevoel vissen.
Uiteraard moet je peilen om je stekken te zoeken.

Succes alvast!
Johan Winter
Berichten: 33
Lid geworden op: 09-07-2013 18:24

13-10-2013 13:33

Bijna tijd om te vertrekken...

Het weer is er niet beter op geworden helaas maar neem toch maar wat vis materiaal mee.
We zullen eens kijken of we nog een visje kunnen vangen als het tenminste niet continue regent.

De gegeven tips neem ik mee als bagage en ook de kliotjes duivenvoer en kippenmais.
Dit staat al een dagje te wegen en moet vanavond nog even gekookt worden en dan moet het klaar voor gebruik zijn.
Voorheen nog nooit duivenvoer gebruikt dus ik ben benieuwd of het nog wat gaat opleveren, ben alleen nog aan het twijfelen of ik nog wel met boillies moet gaan vissen of beter kan kiezen voor mais, kikkererwten en tijgernoten :roll:
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

13-10-2013 14:27

Watertemperatuur is in deze ook erg belangrijk. Zakt die onder de 12 graden dan moet je hierop je voer(strategie) ook aanpassen.

Ik zat afgelopen week in Frankrijk en daar was het ook best koud, maar de watertemperatuur was nog niet erg laag. Was ook een redelijk groot water, dus dat duurt even voordat het afkoelt of opwarmt.
Maar de vis was volop actief en er werd goed gevangen, dus ik zou het gewoon proberen en maak er wat van.

Let us know en succes.
Gebruikersavatar
Ron de Groot
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-05-2012 20:31
Locatie: Den Haag

14-10-2013 11:45

Ik zeg schrap het KIPPENGAAS (zonde van je geld) en ga voor mais oid ;)
gerard kijzer
Berichten: 7
Lid geworden op: 01-12-2012 13:27

14-10-2013 15:45

ik zou in jouw geval gewoon 1 hengel vissen met mais en de ander met een bol.
Kijken welke het beste loopt en daar op verdergaan. :)

igg alvast een fijne vakantie :D
live the Life!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-10-2013 21:02

Her idee was om met toastend hennep en scopex boilies te vissen.


Ik zou voor robin red fish en strawberry cream boilies gaan...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Johan Winter
Berichten: 33
Lid geworden op: 09-07-2013 18:24

15-10-2013 21:13

Ron de Groot schreef:Ik zeg schrap het KIPPENGAAS (zonde van je geld) en ga voor mais oid ;)


Moest ff zoeken waar de fout zat maar heb hem gevonden ;-)

Tot nu toe vier uurtjes gevist en nog geen succes.
Het regent veel en daar wordt ik ook niet echt vrolijk van.

Deze sessie met Toasted Hennep gevist, volgende keer maar eens met de scopex en tijgernoten proberen.
Aardbei heb ik ook nog wel wat liggen en dan zijn de mogelijkheden op....
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

16-10-2013 12:41

Zou me niet al te druk maken om het aas Johan :wink: Eerder om de hoeveelheid die je bijvoert, de aasaanbieding, visstek en de staat van molenslip, hoofdlijn en haakpunt.

Een stringertje met een paar halve en hele bollen een kwartje aan de hair kan op de juiste plek brokken maken. Evenals een kleine singel met een paar verkruimelde boilies onder 't kantje (als er een beetje donker water staat). En teveel voer in 't water blijft lastig op 't droge te krijgen.

Ps; voer 'n stekje een paar daagjes met wat hele en halve bollen aan als 't kan en vis ergens anders. Heb je wat voor die laatste visuurtjes.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Johan Winter
Berichten: 33
Lid geworden op: 09-07-2013 18:24

16-10-2013 19:32

Marco Mostard schreef:Zou me niet al te druk maken om het aas Johan :wink: Eerder om de hoeveelheid die je bijvoert, de aasaanbieding, visstek en de staat van molenslip, hoofdlijn en haakpunt.

Een stringertje met een paar halve en hele bollen een kwartje aan de hair kan op de juiste plek brokken maken. Evenals een kleine singel met een paar verkruimelde boilies onder 't kantje (als er een beetje donker water staat). En teveel voer in 't water blijft lastig op 't droge te krijgen.

Ps; voer 'n stekje een paar daagjes met wat hele en halve bollen aan als 't kan en vis ergens anders. Heb je wat voor die laatste visuurtjes.


Voeren doe ik niet veel hoor, misschien 200 gram max per hengel. Veelal duivenvoer en een paar verkruimelde en halve boillies. Lijkt mij toch OK? Overings net weer een paar uurtjes geprobeerd met een slijmjurk als resultaat, verder geen poepje gehad ;-)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-11-2013 07:54

Meer chili con carne eten, werkt goed voor poepjes :)

Sla je bevindingen op je eigen interne schijf op en leer ze interpreteren in de toekomst. Niemand kan de situatie zoals jij ze op dat moment ondervind interpreteren zoals jij het doet.

Aas is bij mij ALTIJD het derde woord in de keten, zie onderschrift :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie