regio Groningen/Drenthe


Plaats reactie
Rik Houthuyzen
Berichten: 4
Lid geworden op: 21-06-2013 18:49

22-06-2013 20:03

hallo,

ik woon in de regio Groningen/Drenthe en vis sinds 1 week in het ''ceres-meer'' te stadskanaal.
echter heb ik daar geen activiteit gezien, dus ben ik even gaan snoeken.
hebben jullie tips voor plekken in deze regio?

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

23-06-2013 10:29

Kanalen genoeg in Groningen/Drenthe, hier zwemt karper rond. :wink:
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

23-06-2013 12:17

Tips? Zeker!
Zoek een water waar waarschijnlijk wel karper zit. En dat zijn zowat alle wateren in Nederland. Ga op zoek naar een stek. Dus een plek waar je karper verwacht en waar je lekker kunt zitten. Peil de stek goed uit, zodat je weet waar je je rigs kunt plaatsen. Eventueel voorvoeren en vissen maar!

Bij gebrek aan succes (na een keer of drie op dezelfde stek), herhalen op een andere stek. Vroeg of laat vind je een leuke stek.

Voordeel van deze aanpak: werkt bijna overal en je bent niet afhankelijk van anderen.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

23-06-2013 20:10

Dus jij vist stiekem achter mijn huis Rik :wink: Het meer ligt haast aan mijn huis vast.

Ik zal je wel vertellen het is ten strengste verboden daar te vissen!!!. Ik ben wel met de gemeente raad bezig om dit meer als visplas te verkrijgen. Waarbij ik mij zelf als vrijwilliger het beheer voor die plas wil verkrijgen aangezien ik er over uit kijk. En regelmatig jongeren weg stuur ivm met slopen.

Ik zie vaak mensen vissen op snoek die daar zeker van meer als een meter te vangen zijn. Ik spreek vaak de "illegale" vissers aan om hun rommel mee te nemen. Aangezien het soms een zwijnenstal is en met mijn kinderen geregeld de waterkant schoon maak.

Maar terug met het verhaal van de gemeenteraad. Aangezien Philips aantal jaren niet meer in Stadskanaal is en dit meer hierbij hoorde is het erg in verval geraakt. Na mijn correspondentie met de gemeente heb ik de 26 een gesprek geregeld. En zal de Cereswijk en Dideldom omgeving een soort recreatie en bestemmingsplan worden.

Na jarenlang speculaties over vervuiling van de plas is een hele boel gesaneerd en de gedempte sloot achter mijn huis af gegraven en een stuk van mijn tuin. Er zijn "vaten" uit het meer gehaald, wat het was zal niemand weten aangezien Philips heel duister was met hun zaken. Dat er vroeger pleuris zooi er in werd gedonderd is een feit!! En door de sanering en onkosten vergoeding van mijn pruimen boom hebben ze iedereen naar mijn idee een beetje omgekocht.

Wat ik wel weet is na heel veel abacadabra verhalen dat er 40ponders karper zwemmen in het Ceresmeer is grote bullshit. Want karper zwemt er namelijk niet en heeft er nooit gedaan ook! Wat wel waar is dat er grote zeelt brazem snoek en snoekbaars zwemt en die zijn erg gezond en groot.

Maar om het lange verhaal kort te houden hoop ik dat dit meer een recreatie plas word en hier de visstand word nagezien en natuurlijk uitzetting van Karper en andere vissoorten. Hierover zal ik jullie van de week meer over vertellen na het gesprek met de gemeente raad.

En Rik ik zeg niet dat je er een zooi van maakt, neem je zooi mee.

Mvg Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

23-06-2013 20:11

Enne Rik als je eens er op uit wil, kunnen we samen wel ff vissen als je wil. Ik vis jaren in deze contreien. Pb me maar ff.

Groet Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
jordy hoekstra
Berichten: 238
Lid geworden op: 04-10-2010 16:44

25-06-2013 02:00

Moi rikk,


Je kent me wel je kunt wel keer met frank en mij gaan nachtvissen in jachthaven of fietje ? We wonen toch allebei in Ter Apel, als jij dan ff hier heen komt met de auto binnenkort. Ik ga morgen naar frank dus ik laat je wel ff horen.

jordy
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-07-2013 13:15

Oranje-kanaal.
Rietplassen Emmen.

Het laatste is nogal lastig.

Succes.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Plaats reactie