Beginnen karpervissen


Claessens Jeroen
Berichten: 49
Lid geworden op: 12-05-2013 16:07
Locatie: België, Rumst

12-05-2013 16:29

Hallo,

ik vis al een jaar of 5 met een vaste stok en werphengel (ik ben 16 jaar) op witvis. 8)

Tot vorig jaar was ik daar heel gelukkig mee, maar toen kwam er een moment dat ik echt zin had in een ander soort visserij. (Snoek of karper, maar snoek is meer iets voor in het najaar) :P

Ik wil dus op karpervissen deze zomer (heb het vorig jaar al gedaan) maar nog geen succes.
Maar als ik op karper vis wil ik niet enkel op karpervissen.
Dus is dat bijvoorbeeld een middagje (+- 5à6 uur) terwijl ik ook met de vaste vis.

Ik vis voornamelijk op 3 wateren (België):
Walenhoek (kleiputten in niel), fort van edegem (fort IV) en binnekort fort van kessel

Ik kijk regelmatig op youtube naar de video's van visblad tv en ook de mannen van korda geven goede tips.

Ik heb een karper hengel, binnenkort een karpermolen, onthaakmat, beetmelder, ik wil er dit jaar eens werk van maken

Ik heb voorlopig alleen met een vastloodsysteem gevist maar aangezien in walenhoek en fort IV veel planten staan en modder is in de zomer, ga ik het dit jaar eens proberen met de chod-rig van korda.
Ik heb vorig jaar 3 soorten boilies gebruikt: Strawberry (attract, 20mm), Tutti frutti (dynamite, 20mm),
green lipped mussel (dynamite, 14mm) Wat is de beste boilies? Of maakt dat niet zoveel uit?

Maar als iemand nog goede/betere tips heeft ivm rigs, opstelling, landen van de vis, drillen,... laat maar komen ;)
Alle hulp is welkom zodat ik eindelijk mijn eerste karper op het droge krijg :lol:
Ooit moet ik toch eens een karper kunnen vangen? :o
Claessens Jeroen
Berichten: 49
Lid geworden op: 12-05-2013 16:07
Locatie: België, Rumst

12-05-2013 19:35

Over beetmelder gesproken, hoe gebruik ik zo'n ding het best? :oops:
Is het verschillend per rig, slappe lijn of juist strak? :-?
is een waker echt nodig? :-?
Ooit moet ik toch eens een karper kunnen vangen? :o
patrick meijer